Mini-DV bandjes dmv Fire-wire op mijn PC zetten lukt niet

Marcel-Abbink schreef op 20.04.2024 om 18:08 uur

Goedemiddag,

Ik wil Mini-DV bandjes dmv Fire-wire op mijn PC zetten. Volgens mij kan ik dat 'gewoon' met Video deluxe premium versie: 18.0.3.216 maar dat is mij niet gelukt.

Als ik de opname bron ga kiezen, in mijn geval DV-camera, komt het programma met: "Er kon geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat".

Er zijn 3 selectie delen. Punt 1: DV-apparaat stuurprogramma selecteren is leeg.

Er komt ook een melding voorbij en door te Googelen kom ik bij Magix uit, de melding is: https://services2.simplitec./com autoupdate/apirogram=mx_netsync&program_version=3.0.68&program_language2nd

Wat kan zijn? Wat zie ik over het hoofd?

P.s. in apparaat beheer staat de IEEE 1394 keurig gemeld met status: Dit apparaat werkt correct. Ook heb ik de nieuwste software geinstalleerd.

 

Reacties

Bise schreef op 21.04.2024 om 12:58 uur

Beste Marcel, het zou gewoon moeten werken, zo doe ik het al vele jaren.

Allereerst zet alles uit (héél belangrijk) i.v.m het opblazen van de 1eee1394 poort van zowel de PC als die in de camera. Sluit daarna de kabels aan en zet daarna pas de PS en de camera aan.

Hopelijk werkt het nu wel.

Succes,

Cees

Marcel-Abbink schreef op 21.04.2024 om 13:14 uur

Hoi Bise, bedankt voor je reactie maar helaas het werkt nog niet.

Ook ik heb het overzetten van Mini-DV bandjes al vaker gedaan maar nu gaat het niet goed. Al is het 2 jaar geleden dat ik dit voor het laatst heb gedaan. Heb ook een andere camera aangesloten én een andere kabel geprobeerd. Niets heeft geholpen.

En als de IEEE 1394 opgeblazen zou zijn had ik 'm ook niet gevonden in apparaat beheer.

Bol schreef op 21.04.2024 om 15:07 uur

@Marcel-Abbink

Hallo Marcel,

Het klopt wel wat @Bise (Cees) beschrijft. U kunt zowel IEEE1394 poort van uw PC als die van uw DVcamera opblazen. Het kan zijn dat bij u alleen die van uw Camera is opgeblazen, dit zou de verklaring kunnen zijn dat u de IEEE1394 nog wel bij apparaatbeheer zichtbaar is.

Zelf heb ik geen FireWirekaart meer. Maar kijk eens of de Camera wel toegang hebt tot de Apps.

Nog even dit...Voor de melding: https://services2.simplitec./com autoupdate/apirogram=........

Lees dan deze link: Upgrade van MVL 2023 (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 21.04.2024, 15:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Marcel-Abbink schreef op 21.04.2024 om 16:25 uur

Heren Rob en Bise, heb gedaan wat me is opgedragen en het is me gelukt.

Het is gelukt op één van de camera's, dus het zou maar zo kunnen dat er inderdaad een IEEE 1394 poort opgeblazen stuk was.

Heel, heel erg bedankt voor jullie tips en tricks.

Bol schreef op 21.04.2024 om 17:52 uur

@Marcel-Abbink

Hallo Marcel,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem d.m.v. de gegeven antwoorden is opgelost. Succes met het digitaliseren van uw DV bandjes.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

PS. is uw Simplitec probleem hiermee ook opgelost?

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-