Reacties

mi-bo schreef op 23.06.2015 om 14:53 uur

Beste Arend.

 dit kan wel maar dan ga je in kwaliteit achteruit, RUV is bedoeld om analoge beelden om te zetten in dv. 

met een vdl programma of video Easy HD ( dit is een heel makkelijk programma maar wel voor HD )heb je meer resultaat. dan zet je alles in HD kwaliteit op een dvd of usb stick

gr

Michael

snorrepoes_22 schreef op 24.06.2015 om 11:00 uur

Dag Michael,

Dank voor je antwoord.

Wat is een vdl programma?

Ik heb zelf de beschikking over Adobe Premiere Elements 9 en Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 10.

Heb ik dan video Easy HD nog nodig?

En hoe moet ik de camera aansluiten? Op mijn LT heb ik alleen USB 2 en 3 aansluitingen en vanuit de camera komt rood/wit/geel tulp stekkers of een DV uitgang?

mi-bo schreef op 24.06.2015 om 11:42 uur

Beste Arend

, het enige wat u op de LT nodig heeft is een fire-wire aansluiting apart te koop en dan kan je met SVMS HD je projecten inladen

gr

Michael

snorrepoes_22 schreef op 24.06.2015 om 15:06 uur

Dag Michael,

Ik heb een LT van DELL, een XPS702x.

Een geweldige machine maar die heeft geen slot waar een firewire kaart oid ingestoken kan worden.

( helemaal geen insteekslot dus )

Ik heb wel een verloopkabel gevonden van miniDV naar USB maar daar staat in de kabelspecificatie dat de kabel nadrukkelijk niet geschikt is om er een camera mee op de PC aan te sluiten.

Ik heb ook nog een videograbber van Konig maar ook daar staat in de gebruiksaanwijzing dat i alleen maar geschikt is voor analoge input, net als de grabber van Magix.

Ik heb de opossing nog niet gevonden.

Heb jij nog andere ideen?

Groet Arend