Mijn (oude) videocamera wordt niet herkend

Conny-vanZuidland schreef op 30.12.2020 om 19:40 uur

Wanneer ik kies bij Importeren voor Video’s van digitale camera importeren, kies ik HDV camera (ik heb een Sony video h8 xr CCD-TRV95E) krijg ik de melding: er kon geen verbinding worden gemaakt. Maar wanneer ik hier op ok klik verdwijnt het venster waar ik nr 1,2 en 3 vragen (vraag 1: DV apparaatstuurprogramma selecteren, enz) kan kiezen. Ik kan dus mijn type camera nergens invoeren.

Reacties

mi-bo schreef op 30.12.2020 om 22:17 uur

@Conny-vanZuidland

Beste Conny,

gegeven antwoord van 19.59 uur verwijderd

even op Google gekeken naar Uw type camera

daar heeft U een USB omzetter voor nodig om de bandjes te kunnen digitaliseren,.

met deze aansluiting die tussen de camera en Pc/ Laptop kunt U de dierbare beelden digitaliseren.

Rustige jaarwisseling en een gezond 2021.

Sc6

M.vr. gr.

Michael

 

Conny-vanZuidland schreef op 30.12.2020 om 22:51 uur

Hi, dank voor je reactie. Ik heb het ook aangesloten daarmee. Ik heb een Red uw video’s pakket. Daarin zit: Software Magix video easy HD- hoogwaardige USB-video omzetten- Video Sound Cleaning lab- Scart, S-video en chich aansluiting- Online video tutorial & handleiding.

mi-bo schreef op 30.12.2020 om 22:58 uur

@Conny-vanZuidland

Beste Conny,

Dank voor Uw feedback.

Hier is een Tutorial over RUV9

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-te-werken-met-magix-ruv-9--1210503/

Het zijn analoge beelden die worden opgeslagen als mpeg2 4:3 720:576.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden met het mooie MAGIX pakket RUV 9

Een rustige jaarwisseling en een gezond 2021 voor U en Uw dierbare.

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 31.12.2020 om 13:39 uur

Beste Conny, het klopt dat je het schermpje verdwijnt. Wat je moet doen is DV camera instellen. Schakel de PC uit en start dan opnieuw op. Het blijkt dat als je een verkeerde instelling neemt dit in het geheugen van het programma blijft hangen. Nu zou het moeten lukken.

Cees

Conny-vanZuidland schreef op 31.12.2020 om 13:59 uur

Beste Bise,

wanneer ik kies voor DV camera kan ik ook geen camera kiezen. Er verschijnt niets terwijl ik mijn videocamera aan heb staan. Sorry, ben echt een leek hierin ☺️

Conny-vanZuidland schreef op 31.12.2020 om 14:08 uur

Beste Michael,

volgens mij heb ik alles gedaan zoals uitgelegd staat in jouw bericht. Is er misschien iemand in de omgeving van Nijmegen waar ik langs kan gaan? Ik heb dit product nu denk ik een jaar in huis en kan er nog niets mee. Ik ben nu al verder dan de 1e keer, het installeren gaf nu geen problemen meer (op een andere (4e) laptop. Ik wil graag geloven dat het een goed product is, alleen nog niet voor mij.

fijne jaarwisseling alvast, een mooi, gezond en liefdevol 2021!

mi-bo schreef op 31.12.2020 om 14:29 uur

@Conny-vanZuidland

Beste Conny.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Gezien U in de buurt van Nijmegen woont.

Stuur een mailtje naar xxxr@xxxxpromotion.nl hij kan U zeker helpen

Voor u ook een rustige jaarwisseling en veel gezondheid voor U en Uw dierbare in 2021.

M.vr.gr

Michael

Conny-vanZuidland schreef op 31.12.2020 om 15:52 uur

Beste Michael,

ik heb geprobeerd te mailen naar het adres wat je me gaf, maar krijg de melding dat het mailadres niet bestaat.

mi-bo schreef op 31.12.2020 om 16:40 uur

@Conny-vanZuidland

Beste Conny

Dit klopt het moet zijn.

xxx@xxxxxpromotions.nl

Sc6

Michael

Conny-vanZuidland schreef op 31.12.2020 om 18:13 uur

Ik kom steeds een stapje verder, dank je wel!

Bol schreef op 01.01.2021 om 13:38 uur

@Conny-vanZuidland

Hallo Conny,

....wanneer ik kies voor DV camera kan ik ook geen camera kiezen. Er verschijnt niets terwijl ik mijn videocamera aan heb staan.....

Ik heb deze topic doorgelezen en vermoed dat u toch niet de juiste manier van importeren kiest. Volgens mij kiest u voor Video's van digitale camera importeren


Deze manier van importeren kunt alleen kiezen wanneer uw camera met een FireWire kabel kan worden aangesloten. Maar zoals ik kan beoordelen heeft uw Camera geen FireWire aansluiting. 

Daarom moet u kiezen voor Video's van analoge bronnen (bv. videorecorder importeren)

U moet uw Camera aansluiten via composite of een S-Video

  • u kiest Magix Video converter 3.....
  • daarna Composite of S-Video
  • klik op verder
  • druk op play van uw camera
  • als het goed ziet u beeld en slaat de audiolevel uit
  • klik u op Video naar computer overdragen
  • enz.

Op deze manier kunt / hoeft u geen DV camera te kiezen.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.01.2021, 13:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Conny-vanZuidland schreef op 01.01.2021 om 15:38 uur

Dag Rob,

Ik kan je wel zoenen! O nee Corona :-)

Het is gelukt!!! Dank je wel, dat is nog eens een goed begin in dit nieuwe jaar! Nu kan ik mooi plm 25 filmpjes gaan overzetten.
groetjes Conny

mi-bo schreef op 01.01.2021 om 16:23 uur

@Conny-vanZuidland

Beste Conny,

ten eerste alles wat wenselijk is in 2021

Fijn te lezen dat Uw probleem is opgelost, vreemd dat wat ik

mi-bo schreef op 30.12.2020 om 22:17 uur

heb geschreven, niet werkte.

Maar Uw probleem is opgelost,

Veel montage plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.01.2021 om 16:39 uur

@Conny-vanZuidland

Hallo Conny,

Bedankt 👍 voor uw terug koppeling.

Succes met het overzetten van uw 25 filmpjes.

Ik wens u een gelukkig nieuwjaar.

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.01.2021, 16:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-