mijn censor loopt vast in het programma video de luxe

belkom schreef op 07.06.2012 om 17:20 uur

Het is gisteren voor de 2 de keer in lange tijd gebeurd dat mijn censor geen reaktie meer geeft als ik hem ergens op klik. De gemoteerde film was bijna af en ik ging met de cursor naar de tijdlijn om de rode merker op een bepaalde sene te zetten die ik wou zien, het hele programma reageerde niet meer. Waar ik mijn cursor ook op zette niets in programma video de luxe  reageerde meer. Buiten het programma reageerde wel de startknop , ook met de toetsen CTRL,enter, en zo waren geen resutaten. Dus ik heb mijn computer aleen maar kunnen afsluiten. Toen ik hem weer opstarte en ik ging naar video de luxe was de gemonteerde film natuurlijk niet meer aanwezig opdat ik hem niet op had kunnen slaan.

Mijn vraag is hoe komt het dat het programma niet meer op mijn cursor reageert, en als dat nog een keer voorkomt wat moet ik dan doen om te zorgen dan de gemonteerde film verloren gaat.

marc

Reacties

lucky_me schreef op 07.06.2012 om 21:28 uur

Beste

Waarom jouw pc nu juist blokkeerde is moeilijk te schatten. Waar ik je misschien toch wat goed nieuws kan brengen is met het feit dat je blijkbaar niet op de hoogte bent van het feit dat magix zelf automatisch een back-up maakt van je project(standaard elke 15 minuten). Om die terug te halen voltaat het om "bestand/back-up project laden" te kiezen. In het venster dat je nu krijgt kies je gewoon het laatst aangemaakt back-up bestand.

succes

Luc

Cinecor schreef op 08.06.2012 om 08:24 uur

Het probleem zal waarschijnlijk toch in de pc gezocht moeten worden en niet bij de software van Magix.

Neem eens contact op met Magix voor een pc-check.

Tips:

- Als je monteert:

ALLE op de achtergrond meedraaiende programma's afsluiten..

De internet verbinding uitzetten.

Bij voorkeur de pc  ALLEEN voor videobewerking gebruiken.

Alle data op een tweede vaste harde schijf.

Niet met externe harde schijven werken, behalve voor het kopiëren, back-up enz..

- Bovendien:

Als alles goed functioneert geen updates voor drivers e.d. uitvoeren.

Niet zo maar alle codecs installeren, maar alleen die welke je beslist nodig hebt.

Regelmatig defragmenteren na Win-schijfopruiming.