MIDI

Johan-vanKrogten schreef op 02.11.2019 om 17:47 uur

Ik ben al een aantal dagen bezig om middels de midi-editor een nummer te schrijven. Ik had vanmiddag al 4 sporen klaar. Ik moest even weg, dus sloot ik mijn computer af. Ik start mijn computer opnieuw op en ineens ben ik alles kwijt. Als ik vanmiddag iets fout zou hebben gedaan, dan zou ik nog een vorige versie moeten hebben, maar nee. Komt iemand dit bekend voor?

Zowel mijn projectbestand (.MMM) als mijn midibestand (.MID) zijn vanmiddag 2-11-2019 om 15.45 voor het laatst opgeslagen, maar er staat bijna niets meer in. Frustrerend

Reacties

mi-bo schreef op 02.11.2019 om 19:10 uur

@Johan-vanKrogten

Beste Johan,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

U schrijft dat U bezig bent met het maken van een muziek project,

U heeft de Pc afgesloten zonder het op te slaan

In MMM zit geen automatische back-up, als het project niet wordt opgeslagen, zijn Uw inspanningen voor niets geweest.

Voor in de toekomst, via bestand, project opslaan als ( Ctrl+ Shift + S ) en op deze manier is het de volgende keer wel terug te zetten zijn ( back-up project laden )op de tijdlijn om verder het project te bewerken.

een map aanmaken, een stukje opslaan in de aangemaakte map met optie 0001, even later als U iets verder bent het opslaan in de aangemaakte map met 0002,en, enz.

Op deze manier kunt U altijd in tijd terug gaan en zal niets verloren gaan

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

Johan-vanKrogten schreef op 02.11.2019 om 20:23 uur

Even een correctie: ik heb mijn werk WEL opgeslagen (02-11-2019 15:45 uur) zoals ik hierboven heb geschreven.

Daarna heb ik nog een stukje beluisterd en toen moest ik weg. Hoe kan het dat mijn bestanden ineens leeg blijken te zijn?

mi-bo schreef op 02.11.2019 om 20:41 uur

@Johan-vanKrogten

Beste Johan.

Waar heeft U de bestanden dan opgeslagen nadat U zoals schrijft het nog even had beluisterd.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 03.11.2019 om 09:05 uur

Hallo Johan,

Ik ben er vanuit gegaan dat je werkt met Music Maker versie 28.0.1.19. start Music Maker op en klikt op Project laden. Als het goed is moet je hiervandaan je eigen projectladen.

Of ga naar: C:\gebruikers\Gebruikersnaam\Documenten\MAGIX-projecten\Music Maker

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.11.2019, 09:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-vanKrogten schreef op 03.11.2019 om 12:05 uur

Beste mi-bo,

Ik heb de bestanden op dezelfde locatie opgeslagen als altijd. Daar staan ze ook met de eerdergenoemde datum en tijd. Alleen er staat bijna niets meer in. Al mijn werk van de afgelopen weken ben ik kwijt.

Johan-vanKrogten schreef op 03.11.2019 om 12:11 uur

Beste Bol,

Ik weet wel hoe ik een project moet laden en het project is er, alleen ben ik het grootste deel van de inhoud kwijt.

Even voor alle duidelijkheid: ik had een project, waarin 4 sporen "gevuld" waren met MIDI-gegevens. Het bijbehorende MIDI-bestand heb ik ook opgeslagen. Als ik nu het project open heb ik alleen nog maar spoor 1 en een heel klein stukje op spoor 2 (ca 4 maten). De rest ben ik kwijt en het staat ook niet meer in het MIDI-bestand.

Bol schreef op 03.11.2019 om 12:37 uur

Hallo Johan,

Een MMM projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen.

In MMM project bestand wordt aangegeven waar de MIDI bestanden zijn opgeslagen. Als u deze bestanden verplaatst naar een andere map of opslaat op een externe harde schijf, dan kan het zijn dat uw MMM projectbestand deze niet meer kan vinden. Wat u zou kunnen proberen is om het MMM project bestand te kopiëren naar de map waarin de MIDI bestanden staan en dan vanuit deze map het MMM projectbestand op te starten.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.11.2019, 12:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-vanKrogten schreef op 05.11.2019 om 15:16 uur

Ze staan allebei al in dezelfde map en, dus geen resultaat.

In elk geval bedankt.

 

Johan

Bol schreef op 05.11.2019 om 16:26 uur

Hallo Johan,

Er zit nu niets anders op dan je projecten opnieuw samen te stellen. De projectbestanden zullen waarschijnlijk dermate corrupt zijn geraakt.

Ik wens je heel veel succes met het opnieuw samenstellen van je projecten.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-vanKrogten schreef op 05.11.2019 om 16:56 uur

Sorry dat ik het zeggen moet, maar deze vind ik wel heel simpel! Ik ben al meer dingetjes kwijt geraakt; ik heb al eens meegemaakt dat de piano ineens ontstemd was (hij was te laag).Kortom: een kutprogramma. Ik heb het programma afgelopen voorjaar gekocht maar ik heb er spijt van.

Ik ga het wel weer opnieuw proberen.

Bol schreef op 05.11.2019 om 17:47 uur

Hallo Johan,

Ik vind je nogal kort door de bocht. Zelf heb ik ook meerdere malen gehad, dat mijn projectbestanden corrupt zijn geraakt. Dit kan door verschillende oorzaken ontstaan / gebeuren, vandaar het advies, overschrijft nooit je bestaande projectbestanden , maar sla deze altijd op onder een andere naam dus: naam1.mmm, naam2.mmm, naam3.mmm etc.. je kan dan altijd terugvallen op een eerder gemaakte projectbestand.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.11.2019 om 19:58 uur

@Johan-vanKrogten

Beste Johan.,

U schrijft ik ga wel opnieuw beginnen, hopend dat U wat op 2.11.2019 om 19.20 uur is omschreven in gedachten houd i.v.m. opslaan in (als).

Altijd een eigen back-up maken in een daarvoor van te voren aangemaakte gemaakt map.altijd tussen tijds opslaan in de aangemaakte map met meervoud 0001.0002 enz.

Nooit 1 .2 enz gebruiken want als U bij komt 11 wordt het tussen 1 en 2 gezet.

Sc6,

Met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aangemaakt i.v.m meer info

Johan-vanKrogten schreef op 05.07.2020 om 17:17 uur

Toch weer iets beleefd: ik sla mijn projecten op zoals u adviseert, dus naam001, naam002, naam003 etc. Ik ben beland aan 028. Ik open dit en ik ben ineens midi-delen kwijt (niet alles). Ik ga terug naar 027: idem dito, ik ga terug naar 026 idem dito. Ik heb gewerkt in 026 en opgeslagen als 027; toen gewerkt in 027 en opgeslagen als 028. En nu delen kwijt. Hieruit blijkt dus dat deze oplossing ook niet werkt!

Wie heeft nu voor mij de goede oplossing?

Bol schreef op 05.07.2020 om 17:44 uur

Hallo Johan,

Kan het zijn, dat u MMM 32bits versie 28.0.3.51 geüpdatet naar MMM 64bits versie 29.0.0.13?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.07.2020 om 19:48 uur

@Johan-vanKrogten

Beste Johan,

Een reactie over het project opslaan als .van 05.11.2019 om 19:58 uur

Dit is een compilatie zonder geluid daar er geen film bij staat, en U zult zien dat het wel werkt.

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7504130/

Wat er precies verkeerd gaat bij U kan ik van hieruit U niet vertellen

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 05.07.2020 om 20:31 uur

Hallo Johan,

Volgens mij heb jou probleem niets te maken met hoe je het MMM project opslaat. Er een gelijksoortige vraag op het Engelse forum. Ik zou zeggen volg deze topic. https://www.magix.info/us/forum/disappearing-midi-files--1249237/

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-vanKrogten schreef op 06.07.2020 om 12:50 uur

Hallo Rob,

Je vraag over een update naar een 64bit versie: nee, heb ik niet gedaan.

Groet,

Johan

Bol schreef op 06.07.2020 om 13:53 uur

Hallo Johan,

Oké, dus nog MMM 32bits, maar hebt u het antwoord op Engelse forum al gelezen? Daar staat iets waarom u MIDI gedeeltes kwijt raakt. Zoals ik het kan beoordelen is hier weinig tot niets aan te doen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.07.2020, 13:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-