Microsoft GS Wavetable Synth

Marcel425 schreef op 09.11.2017 om 16:53 uur

Hallo.

Gebruik Magix Samplitude Music Studio 2017 (64 bits)

Mijn Computer. Windows 10 Home 64 bits.
AsusTec Computer ing Prime Z270 - (LGA1151) moederbord
Ingebouwde geluidskaart in moederbord.
Grafisch. 4095 MBNVIVIA Geforce GTX 1080 (MSI).
Met RAM 16 GB geheugen.

Mijn probleem.

Geeft melding dat hij de Microsoft GS Wavetable Synth niet kan openen als ik Midi wil afspelen.

In eigenschappen van Midi staat de GS Wavetable Synth vermeld als werkend.
Krijg de melding,
"Zou mogelijk in een ander programma werkend zijn, er is echter geen ander muziek programma geopend."

Kan iemand mij hierbij helpen.

Mvg, Marcel425.
 

Reacties

marleen-hutsebaut schreef op 26.11.2017 om 22:36 uur

Hoi marcel. Heb ook music samplitude. Windows 10. En hetzelfde probleem. Ga er morgen achteraan.

marleen-hutsebaut schreef op 27.11.2017 om 00:30 uur

Open music studio samplitude.

Dan rechts bovenaan in zoekfunctie vergrootglas Midi intypen. Naar beneden scrollen en Midi options aanklikken. Nu zie je vanzelf midi input en midi output.

Bij output zie je microsoft GS waveble staan. Deze mag niet aangevinkt staan. Alleen de soundcard gebruikt. Dat moet aangevinkt staan.

Zelf als je music samplitude opstart. Zie je ook grijs scherm op je werkblad. Daar moet je ook de naam van je soundcard aanklikken.

Zo is het bij mij gelukt. Krijg niet meer de melding. Hoop dat je er wat aan hebt.

Graag. Marleen

Marcel425 schreef op 27.11.2017 om 16:27 uur

Hallo Marleen.

Het werkt zoals je het duidelijk hebt aangegeven.

Bedankt voor je reactie.

 

Mvg, Marcel.

marleen-hutsebaut schreef op 27.11.2017 om 17:15 uur

Graag gedaan marcel. Misschien kan jij mij ook helpen. Heb een paar dagen geleden een Acorn masterkey 61 usb keyboard aangeschaft bij bax. Sluit de keyboard aan met usb. Geen geluid te horen via mijn hoofdtelefoon. Zelf 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen met bax. Ze weten het ook niet. Maar als ik muziek luister op YouTube met mijn hoofdtelefoon heb ik wel geluid. Heb geen geluidsboxen omdat ik op flat woon. Vandaar hoofdtelefoon.Weet niet of jij een keyboard hebt. Zo ja hoe heb jij dat verder geïnstalleerd. ..ik hoor het graag. Graag. Marleen

Marcel425 schreef op 27.11.2017 om 19:27 uur

Dag Marleen.

Heb zelf een Korg 36 USB toetsenbord, zonder knopjes waar je iets kan mee regenen.
Dat werkt met MAGIX Sampitude Music Studio bij aansluiting voor het opstarten van Magix SMS.
Heb het met uw werkwijze gedaan zoals u hebt beschreven.

Het enige wat ik nog kan zeggen is misschien de USB kabel eens testen.
De kabel van de printer is dezelfde als de kabel van het USB Toetsenbord.

Hopelijk helpt dit je een beetje, Acom zou wel een oplossing moeten geven voor je probleem.
Als je online hebt gekocht kan je het misschien nog retourneren.

Mvg, Marcel.

marleen-hutsebaut schreef op 27.11.2017 om 20:35 uur

Hoi marcel,

Wat is de functie van Magix SMS. Waar kan ik het vinden in de samplitude? Ik wist niet dat je magix SMS nodig had om je keyboad te activeren. Heb net ff snel gekeken naar kabeltje printer. Is een platte stekker met 2 gaatjes. De usb kabel van keybord is 4 kantige blokje ene zijde. De andere zijde plat blokje..dat gaat in de computer.

Heb Acorn een mail gestuurd gisteren.maar nog niets gehoord. Hun bedrijf zit in Duitsland. Heb magix ook een mail gestuurd ivm keybord ook nog niets gehoord.

Als ik voor donderdag niets hoor gaat alles terug naar bax in Rotterdam. Maar ben blij dat ik jou toch heb kunnen helpen. Last mij nog iets weten graag over magix SMS.

Gr. Marleen

Marcel425 schreef op 28.11.2017 om 10:47 uur

Hallo Marleen.

SMS is de afkorting van Samplitude Music Studio.

Hier een mogelijke oplossing voor je geluids probleem. In de plaats van de Microsoft GS Wavetable te gebruiken maak ik gebruik van ASIO4 voor mijn Korg USB 36 toetsenbord. Hier en link waar je ze kan downloaden. Download wel die drivers die overeenstemmen met je besturingsysteem. Ik werk met Windows 10 Home.

http://asio4all.en.lo4d.com

Zet deze in de audio en Midi in de plaats van de Microsoft GS Wavetable.

Zo werkt het bij mij toch wel.

Succes.

Mvg, Marcel.

Marcel425 schreef op 28.11.2017 om 12:44 uur

Marleen.

Hier de link waar ikzelf heb gedownload en die door mijn Norton Virusscanner is aanvaard.

http://asio4all.com/
Ik heb deze geinstalleerd. - ASIO4ALL_2_13_English

Van de in bovenstaande antwoord ben ik niet zeker of die link veilig is.

Mvg, Marcel.

marleen-hutsebaut schreef op 28.11.2017 om 17:37 uur

Hoi marcel

Moest de masterkey61 in de input krijgen. Dacht hoe dat. Nou keyboard ingetoetst bij vergrootglas. Een paar handelingen. Weet niet eens meer waar ik heb op geklikt. Maar hij doet het.....yesssssssssssssssss. en de microsoft waveble die staat gewoon bij mij uit. Input masterkey61 en output sound blaster audigy RX. Echt heb tot afgelopen nacht tot 0.30 uur op keyboard gespeeld. Luxe probleem al die mogelijkheden. Met wat begin je je muzieklijn pfffff. Wordt toch eerst piano.En hoe werkt het je stukjes muziek aan elkaar plakken. Zonder tussen stiltes...moet ook nog eens vloeiend overlopen van het ene instrument naar het andere. Dacht met crossfader. Waar die zit in samplitude is ook zoeken. Maar houd je bezig.Kijk maar eens op YouTube. .amyrocksen...you Just fly away. Heb ik geschreven en gezongen ter nagedachtenis van mijn overleden dochters amy en patty. Hun foto's staan in de clip.muziek is studiowerk ..muziek heb ikzelf niet gemaakt..dacht nu is het tijd om het zelf te maken. Zal moeilijk zijn om het nu te maken. Heb in nog geen 6 maanden tijd dit jaar me moeder 31 mei en broertje 28 oktober ook verloren.....maaaaaar aanhouder wint en muziek geeft je kracht.

Thans marcel voor alles. Wees houden contact.

Gr.marleen

marleen-hutsebaut schreef op 28.11.2017 om 17:45 uur

Oh ja...de divers heb ik geüpdatet via apparaatbeheer. En daar stond masterkey61 tussen. Heb ook nadat ik alles gevonden had, Van Acorn een mail gekregen over midi files en link naar programma als midi zou gaan stuiteren. Die bewaar ik onder favorieten.

Gr. Marleen

Marcel425 schreef op 28.11.2017 om 19:25 uur

Dag Marleen.

Dan is alles opgelost met het USB piano toetsenbord.

Bij mij is alles nu ook werkend, heb mijn eerste stapjes juist gezet.
Maar om een melodie te maken zal nog wel even duren.

De tekst voor je liedje "you Just fly away" dat je zelf hebt geschreven is echt mooi.
Spijtig dat het je moest overkomen.

Wens je veel sterkte toe.

--------------------------------

Voor je broertje.

 

Een Engeltje.

In het licht van het maantje
zat op een wolkje
een engeltje
gezichtje tussen haar handjes
kijkend met vragende oogjes
op een antwoord
voor haar verzoekje
aan jou.

© Marcel.

--------------------------------

Met vriendelijke groeten van Marcel.

 

marleen-hutsebaut schreef op 28.11.2017 om 21:03 uur

Dus dan zijn wel allebei nog aan het uitzoeken hoe samplitude werkt. Als ik nog tips heb of vragen over het programma, kan ik je dan verder mailen?

Het was vallen en opstaan om de wens van me meiden te laten uitkomen. In 2016 gaan schrijven en juli 2017 was het klaar en stond het op YouTube.

Vind het zo prachtig jouw gedichtje. Het doet me wat. Geeft mij de kracht om door te gaan en weer iets moois te maken vanuit mijn gevoel en hart.

Mijn wens is filmmuziek, kindermuziek en reclamemuziek te maken. Zie mij niet meer op podium staan. En natuurlijk verder liedjes schrijven. Heb er nog 2 klaarliggen waar een beat op kan en dan de muzieklijn.

En Marcel wat wil jij componeren met samplitude?

Groetjes, marleen

marleen-hutsebaut schreef op 29.11.2017 om 11:25 uur

Hoi marcel.

Gisteren heerlijk op keyboad gespeeld. Dacht nu ga ik er weer mee aan de slag.Wil ik een muzieklijn maken nadat ik op youtube wat filmpjes had bekeken hoe SMS echt werkt.

Had een stukje gespeeld, wil ik opnemen.....krijg ik te zien....could not set sample rate 44100HZ, your audio card is synchronised to a external clock.

Ik dacht hoe kan dat nou alles deed het gisteren nog prima! Is het Windows10 die vervelend gaat doen. Zo benoem ik het:)

Dacht toen aan je berichtje met onderwerp Asio4all. Heb deze nu gedownload en aangepast in systeem.

Hij doet het weer.

Groetjes,

Marleen

Marcel425 schreef op 29.11.2017 om 11:38 uur

Bij mij gaat het vooral om muziek uit de jaren 70 en 80, de begeleiding van de song via een USB stick af te kunnen spelen op mijn digitale piano waar ik dan de melodie op kan spelen.

Moet echter eerst nog met Samplitude Music Studio leren werken. Het voornaamste is al in orde, kan er al op mijn Korg 36 toetsenbord hetgeen ik speel en hoor opslaan. De afwerking van de klanken moet ik nog onder de knie krijgen. Maar stap voor stap lukt me dat wel.

Mvg, Marcel.

marleen-hutsebaut schreef op 29.11.2017 om 13:37 uur

Goed bezig marcel Toppie. Step by step he:) heerlijk die 70 en 80 jarige muziek. Ik ga weer eens voor de klassieke gevoelige muziek. Muziek met emotie. Dacht moderne muziek te maken, maar je gevoel die je in je muziek legt. Kan je niet verstoppen en zomaar zeggen. Ik maak dit of dat. Ik heb violin en piano openstaan terwijl ik op keyboad speel. En ja moet ook ff zoeken hoe je het opslaat. Zodat ik het stukje op mijn bureaublad kan krijgen in wave file quick.En zonder samplitude kan beluisteren.

Succes ermee en tot laters.

Gr.marleen