MFI bestand converteren

RayJ schreef op 19.02.2012 om 09:06 uur

Ik heb heb gisteren een grabster av300mx gekocht op alle dv bandjes over tezetten naar de harde schijf. Als software kreeg ik Magix Film op DVD Terra Tec Edition. Het is me al wel gelukt om een bandje over te zetten op de pc.

Deze bestanden worden opgeslagen als MFI. bestanden.  Heeft iemand enig idee of ik deze kan converteren naar een avi of een ander "makkelijk' afspeelbaar bestand kan omzetten. Ik kan hem niet eens op mijn computer afspelen alleen met de software van Magix.

 

Wie o wie kan me helpen, ik wordt nu al gefrustreert...

Reacties

Cinecor schreef op 19.02.2012 om 09:51 uur

Met welke versie van Magix Video deLuxe hebben we hier te maken?

RayJ schreef op 19.02.2012 om 10:43 uur

Hoi Cinecor, het enige wat ik kan vinden is 'Magix Film op DVD Terra Tec Edition'.

Ik weet niet of hier genoeg aan hebt.

RiViS schreef op 19.02.2012 om 11:26 uur

Hallo Ray,

Zoals uit je vraagstelling blijkt, gaat het om het programma Magix Film op DVD (en dus niet om Video deLuxe).

Als je in dit programma een film importeert wordt er een Project aangemaakt, dit wordt opgeslagen als een MFI bestand, dat is dus (nog) geen film, maar bevat de nodige gegevens om een film te kunnen maken.

Je kunt een film exporteren via Bestand/ Exporteren/ Video als ...  en dan volgen er wat mogelijkheden, waaronder avi, dv-avi, mpeg. Als je avi wilt, zou ik dv-avi nemen, dat sluit goed aan bij je dv import.

groet,

Rijk

RayJ schreef op 19.02.2012 om 20:14 uur

Hoi Rijk,

 

Het is gelukt! Ik moest inderdaad het project exporteren.  Superblij. Hoop werk nu voor de boeg ;-)

 

Gr Raymond