met Music Maker doet de rest van het geluid het niet

grund schreef op 01.03.2020 om 21:43 uur

na de installatie van Music Maker - Magix Low Latency 2016 (1+2) (wat wel geluid heeft), doet de rest van het geluid het niet meer ook niet in VIdeo de Luxe.

De melding bij Video de luxe is:Kan golfvormapparaat 'Realtec Digital Output'niet openen voor weergave.

Music Maker - Magix Low Latency 2016 (1+2) gebruikt ook dit en daar heb ik wel geluid.

Reacties

mi-bo schreef op 01.03.2020 om 21:50 uur

@grund

Beste Grund.

Over welke versie van MAGIX vdl schrijft U,

Met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met verkeerde naam

Bol schreef op 01.03.2020 om 23:41 uur

Hallo Grund,

Kan het zijn dat u Music Maker en Video Deluxe tegelijk open hebt staan. Als dat zo is dan krijg ik, net als u ook deze mededeling.

Wanneer u in Music maker bij audio weergave het stuurprogramma op WAV of DirecSound zet dan speelt een MP3 bestand in Music maker af en Video Deluxe speelt dan ook audio af.

Ik heb dit in het verleden voorgelegd aan Magix Support. Ik kreeg als antwoord, dat het klopt. Dit hebben de programmeurs zo gedaan om een betere geluidskwaliteit te krijgen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

grund schreef op 02.03.2020 om 15:43 uur

versie 2020

mi-bo schreef op 02.03.2020 om 15:52 uur

@grund

Beste Ewald,

heeft U al gekeken via start, instellingen geluid, of de geluidmixer wel goed staat.

dit overkomt mij namelijk ook wel eens,staat er wel geluid onder, dan ga ik naar de optie, geluid en zet mijn geluid instelling weer goed.

Het is gewoon mogelijk als er geluid bewerkt moet worden in MAGIX vdl 2020 om via DELEN dit te exporteren naar MAGIX Music Maker, en te bewerken en weer te exporteren naar MAGIX vdl 2020.

Dan blijft MAGIX vdl 2020 & MAGIX Music Maker gewoon open staan.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 02.03.2020 om 16:25 uur

Hallo Ewald,

Het is jammer, dat u (nog)geen reactie op mijn antwoord hebt gegeven. Zoals ik al gisteren in mijn antwoord heb beschreven moet u overschakelen van ASIO-stuurprogramma naar Wav of Direct sound Stuurprogramma. Ik heb even gekeken wat Magix Support hierover schrijft. zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/geen-audio-bij-weergave-met-andere-software--130/

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

grund schreef op 02.03.2020 om 18:08 uur

@grund

Beste Ewald,

heeft U al gekeken via start, instellingen geluid, of de geluidmixer wel goed staat.

dit overkomt mij namelijk ook wel eens,staat er wel geluid onder, dan ga ik naar de optie, geluid en zet mijn geluid instelling weer goed.

Het is gewoon mogelijk als er geluid bewerkt moet worden in MAGIX vdl 2020 om via DELEN dit te exporteren naar MAGIX Music Maker, en te bewerken en weer te exporteren naar MAGIX vdl 2020.

Dan blijft MAGIX vdl 2020 & MAGIX Music Maker gewoon open staan.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

die staan goed

mi-bo schreef op 02.03.2020 om 18:28 uur

@grund

Beste Ewald.

 

De-installeer MMM eens en kijk of en kijk eens of MVL 2020 dan wel met geluid is.en daarna kan MMM free via magix.com weer gedownload worden.

MVL 2020 is toch wel geregistreerd en heeft U via hulp extra programma (ong 8 Gb)geïnstalleerd.

Sc6

Michael

Bol schreef op 02.03.2020 om 18:50 uur

Hallo Ewald,

Ik adviseer u om MMM niet te deinstalleren, want dan brengt u zichzelf alleen maar in problemen. Zoals ik al eerder schreef, vind ik het jammer dat u mijn antwoord maar ook nu het antwoord van Magix Support negeert. Maar goed het is aan u.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.03.2020, 19:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

grund schreef op 02.03.2020 om 21:21 uur

Hallo Ewald,

Het is jammer, dat u (nog)geen reactie op mijn antwoord hebt gegeven. Zoals ik al gisteren in mijn antwoord heb beschreven moet u overschakelen van ASIO-stuurprogramma naar Wav of Direct sound Stuurprogramma. Ik heb even gekeken wat Magix Support hierover schrijft. zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/geen-audio-bij-weergave-met-andere-software--130/

Succes,

Rob

Hallo Rob, Ik heb van alles geprobeerd vandaar mijn wat latere reactie.

Als ik in music maker naar wav of direckt sound ga dan heb ik geen geluid en krijg de zelfde mededeling als in Video de Luxe, "Kan golfvormapparaat 'realtek Digatal Output niet openen voor weergave"

Ook bij Video de Luxe blijft het stil met dezelfde melding.

Hopelijk heb je nog een oplossing,

Groet,

Ewald.

 

Bol schreef op 03.03.2020 om 11:27 uur

Hallo Ewald,

Ik heb mijn audioweergave ook maar eens gezet op "Realtek Digatal Output (Reaktek(r) Audio)". Nu kan ik uw probleem reproduceren.

Hoe op te lossen:

  1. zet de audioweergave op: Luidsprekers (Realtek(R) Audio)
  2. als het goed is staat in de programma instellingen van MMM de audioweergave ook op: Luidsprekers (Realtek(R) Audio)

Hebt u nog vragen, dan verneem ik dat wel.

Succes

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

grund schreef op 03.03.2020 om 12:42 uur

Helaas, ook nu geen resultaat.

Wat raar hé.

mi-bo schreef op 03.03.2020 om 12:48 uur

@grund

Beste Ewald.

Heeft U al gekeken wat het resultaat is wat 02.03.2030 om 18.28 uur is omschreven.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 03.03.2020 om 12:55 uur

Hallo Ewald,

Als u beide instellingen op Luidsprekers (Realtek(R) Audio) hebt gezet, moet u beide programma's opnieuw opstarten. Als u dit probleen blijft houden, adviseer ik u om contact op te nemen met Magix Support.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.03.2020, 12:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

grund schreef op 03.03.2020 om 16:33 uur

@grund

Beste Ewald.

Heeft U al gekeken wat het resultaat is wat 02.03.2030 om 18.28 uur is omschreven.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Nee nog niet, ik heb eerst nog de andere opties uitgeprobeerd.

Bol schreef op 03.03.2020 om 16:47 uur

Hallo Ewald,

Bij mij staat bij: geluid / invoer Stereo-Mix (Reaktek(R) Audio. Wat staat erbij u?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

grund schreef op 04.03.2020 om 13:06 uur

nee , daar staat niets en ik kan ook niets selecteren.

Ik heb inmiddels contact op genomen met Magix Support.

Dat ga ik ook uitproberen.

Tot zover hartelijk dank voor alle steun en suggesties.

Als het daarna nog niet lukt kom ik wel weer terug.