Reacties

mi-bo schreef op 21.11.2020 om 12:48 uur

@Dawnley

Beste Dawnley.

Dit is een nieuwe melding van MAGIX om te kijken of Uw product legaal en up to date is.

Gewoon weg klikken en verder gaan

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 12:53 uur

Dankjewel Michael😀

Bise schreef op 21.11.2020 om 14:01 uur

Beste Dawnley,

Dit is geen goed antwoord. Leest als, lampje brand rood, draai het los.

Het goede antwoord is: ga naar configuratiescherm/programma's en onderdelen, en helemaal onderin staat iets van update magix simpli.enz... verwijderen en je hebt geen last meer van dit vervelende schermpje bij opstarten.

Succes, Cees (advies van amateur)

Bol schreef op 21.11.2020 om 14:22 uur

Hallo Dawnly,

Tijdens, het installeren van een Magix programma, hebt u Simpliclean mee geïnstalleerd. Mijn advies is, om bij een volgende Magix installatie het vinkje weg te halen bij Simpliclean, zodat deze niet meer wordt mee geïnstalleerd.

Ik heb de twee antwoorden en adviezen goed gelezen en dit zijn mij opmerkingen.

• Het eerste advies @mi-bo, dat u als oplossing hebt aangemerkt is een heel slecht advies. Hierdoor zou u op den duur wel eens dat vervelende Blauwe Windowsscherm kunnen krijgen, met alle gevolgen van dien.
  • Het tweede advies van @Bise (Cees) is de enige juiste juisten oplossing. Verwijder Simpliclean op de gebruikelijk wijze.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

3x gewijzigd wegens aanvullingen en storende taalfoutjes gecorrigeerd.

Laatst gewijzigd door Bol op 21.11.2020, 14:29, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 14:34 uur

Bise en Bol, dank u wel voor het advies. Ik ga het meteen doen.

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 14:54 uur

Beste Bise en Bol, ik heb het net nagekeken, maar ik heb geen simpliclean op mijn pc staan. Kan het niet aan de Magix Update Notifier liggen? Na alles te hebben hersteld en de assistent te hebben uitgevinkt, blijft de melding verschijnen bij de opstart van het programma.

Update 15.04 uur: De melding verschijnt niet meer, hopelijk is het opgelost. Maar ik wacht het nog even af.

Bol schreef op 21.11.2020 om 15:01 uur

Hallo Dawnley,

U moet deze verwijderen via Windows Programma's en onderdelen verwijderen

Ik het u niet laten zien waar het staat, omdat ik dit programma al jaren geleden verbannen hebt van van PC

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 15:19 uur

Beste Bol, ik heb het niet in m'n programmalijst staan (zie foto)

Maar nu ik de Magix Update Notifier heb hersteld en de assistent heb uitgevinkt, verschijnt de melding niet meer. Wel wacht ik het nog even af.

Bol schreef op 21.11.2020 om 15:22 uur

Hallo Dawnley,

U moet niet onder de "M" van Magix kijken maar waarschijnlijk onder de "S" van Simpliclean of zo..

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.11.2020 om 15:24 uur

@Dawnley

Beste Dawnley.

Door het uitschakelen van update Notifier kan het beste mogelijk zijn dat Uw MAGIX vdl niet meer automatisch wordt gecontroleerd, maar dat merkt U zelf wel.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 15:26 uur

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 15:33 uur

Beste Michael, ik heb het niet uitgeschakeld, alleen de assistent uitgeschakeld bij het opstarten van de pc. De rest staat allemaal geactiveerd.

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 15:38 uur

Hallo Dawnley,

U moet niet onder de "M" van Magix kijken maar waarschijnlijk onder de "S" van Simpliclean of zo..

Groet, Rob

Beste Rob, vanzelfsprekend heb ik dat gedaan en daarna ook via een zoekopdracht. Maar het programma staat er niet op.

Bise schreef op 21.11.2020 om 15:41 uur

Beste Dawnley,

Bij programma's en onderdelen moet je onder U kijken, daar stond bij dus mij: update magix simpli.. dat kan je verwijderen en heb je er geen last meer van.

Succes,

Cees

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 15:52 uur

@Dawnley

Beste Dawnley

Tot mijn verbasing zie ik dat Bol de oplossing die U op mijn antwoord heeft gegeven heeft verwijderd ? ???

Fijn deze reactie te lezen, Bol & Bise zullen samen wel kijken hoe zij samen Uw probleem oplossen

Sc6

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator.

Sorry Michael, dat ik niet meteen reageerde, maar het klopt dat ik de oplossing heb verwijderd. Nadat Bol en Bise (sorry dat ik de accountnamen en de echte namen door elkaar haal) met andere adviezen kwamen om de melding echt weg te krijgen, verwijderde ik uw oplossing zodat andere forumleden, die misschien met hetzelfde probleem zitten, de tips van Bol en Bise ook kunnen uitproberen. Het was niet mijn bedoeling om boosheid te veroorzaken, want ik ben u zeer dankbaar voor het meedenken en snelle antwoord.🌞 Groetjes Dawnley

mi-bo schreef op 21.11.2020 om 15:57 uur

@Dawnley

Beste Dawnley

Uw reactie aanvaard.

En de geposte opmerking verwijderd

Sc6.

M.vr.gr

Michael

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 16:06 uur

Beste Dawnley,

Bij programma's en onderdelen moet je onder U kijken, daar stond bij dus mij: update magix simpli.. dat kan je verwijderen en heb je er geen last meer van.

Succes,

Cees

Beste Cees, bij de 'U' staat alleen de Update Notifier van Magix, waarvan ik nu de assistent heb uitgeschakeld en de melding niet meer verschijnt. Ik wacht een paar dagen af, of het echt wegblijft. Groetjes, Dawnley

Bise schreef op 21.11.2020 om 16:06 uur

Beste Dawnley, hopelijk hebben de antwoorden van Bol en mijzelf geholpen.

Blijft het feit dat de reacties van Mibo mij ook hebben geirriteerd. Dit is een zich Moderator noemende onwaardig. Nogmaals het ligt niet aan u en vind u net als ik het een prettig programma om mee te werken.

Mvg, Cees (liefhebber van VDL)

Bol schreef op 21.11.2020 om 16:07 uur

@mi-bo

Beste Mi-Bo,

Een excuus van uw kant naar mij toe zou mij wel eens op zijn plaats zijn.

Groet, Rob

U kunt wel alles verwijderen als moderator, maar ik heb het vastgelegd en zal dit doormailen naar mijn contacten bij Magix Duitsland.

Laatst gewijzigd door Bol op 21.11.2020, 16:11, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 16:13 uur

@Dawnley

Beste Dawnley.

Door het uitschakelen van update Notifier kan het beste mogelijk zijn dat Uw MAGIX vdl niet meer automatisch wordt gecontroleerd, maar dat merkt U zelf wel.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Beste Michael, dat ga ik nu goed in de gaten houden, want dat is natuurlijk de bedoeling niet. Gelukkig worden we op dit forum goed op de hoogte gehouden over nieuwe updates. Groetjes en mijn dank, Dawnley

Bol schreef op 21.11.2020 om 16:17 uur

@Dawnley

Beste Dawnley.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Hallo Dawnley,

Als moderator van het forum heb ik update Notifier al toen het is uitgebracht in de ban gedaan. Ik was alle ongewilde pop-ups meer dan zat. Het heeft geen enkele consequentie op het automatisch controleren van Magix VDL.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.11.2020, 16:23, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 16:35 uur

@mi-bo

Beste Mi-Bo,

Een excuus van uw kant naar mij toe zou mij wel eens op zijn plaats zijn.

Groet, Rob

U kunt wel alles verwijderen als moderator, maar ik heb het vastgelegd en zal dit doormailen naar mijn contacten bij Magix Duitsland.

Beste heren, ik voel me zo schuldig en beroerd door deze blunder van mij. Jullie zetten je altijd zo goed in voor de forumleden met Magix problemen, maak het alsjeblieft goed, want we kunnen jullie niet missen. Groetjes, Dawnley

Dawnley schreef op 21.11.2020 om 16:38 uur

@Dawnley

Beste Dawnley.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Hallo Dawnley,

Als moderator van het forum heb ik update Notifier al toen het is uitgebracht in de ban gedaan. Ik was alle ongewilde pop-ups meer dan zat. Het heeft geen enkele consequentie op het automatisch controleren van Magix VDL.

Groet, Rob

Beste Rob, ik ben blij dit te lezen. Dank u wel. Groetjes, Dawnley

Bol schreef op 21.11.2020 om 16:45 uur

Hallo Dawnley,

U hoeft zich niet schuldig of beroerd te voelen. Degene die blaam treft is Mi-Bo als forum moderator. Ik ga op het forum niet verder in op de vete tussen mij en Mi-Bo. Nogmaals sorry, dat u er ongewild bij betrokken bent geraakt. Mijn excuus, het werd mij ook even teveel.

Een fijn weekend toegewenst, Rob

PC -1-

PC -2-