Magix Web Desinger 10 Premium: subpagina aanmaken

Josa schreef op 03.09.2015 om 10:43 uur

Hoe kan ik een subpagina aanmaken? In HTML Help komt het woord subpagina zelfs niet voor terwijl er toch naar gerefereerd wordt bij support: https://support2.magix.com/customer/nl/faq/welke-naam-geef-ik-het-beste-aan-de-subpaginas-van-een-website

Wanneer ik een kopie van een pagina maak, dan wordt deze kopie naast deze pagina geplaatst en niet eronder zoals ik zou willen. Het is me wel gelukt via "Eigenschappen navigatiebalk" een naam te geven aan een nieuwe subpagina maar ik zou niet weten welke url ik moet instellen. Er is immers nog geen subpagina. Ik zie dan wel de naam van die nieuwe subpagina als ik in de navigatiebalk met de muis op de juiste knop ga staan, maar kan ze dus niet openen.

Kan iemand mij helpen?

Mvg

Josa

Reacties

mi-bo schreef op 04.09.2015 om 12:13 uur

Beste,

 Vermoedelijk heeft u niet het mooie leerboek

"Websites maken met MAGIX Web Designer"te koop bij  MAGIX of Bol.com vandaag bestellen morgen gratis thuis gestuurd. hier staat Uw vraag omschreven op pagina 133.
u bent al aardig op weg.
dit is een manier.
ik heb op mijn MAGIX info site  http://www.magixagent.com   kijk bij video
wat ik gedaan ik heb nieuwe pagina vdl 2015 prem aangemaakt die heb ik onder pagina video gezet, in de eigenschappen navigatiebalk daar heb ik bij video op het plus teken geklikt , en daar de nieuwe pagina vdl 2015 prem neer gezet, en bij URL vdl 2015 prem geactiveerd via Web eigenschappen linken naar.
de ander manier is: onder andere programma’s dit is een blanco pagina( deze heeft geen URL )  is dan foto op foto klikken muziek op muziek klikken  dan Web gemaakt deze hebben bij mij gewoon de link gekregen naar wat het is
en als het klaar is wat ik altijd doe, naar bestand gaan de map opzoeken waar het neer gezet moet worden als index, of evt. een map+ maken zodat het vorige niet overschreven wordt als back-up, dan naar exporteer website ook in de nieuwe map en dan publiceer website
gr
Michael

Josa schreef op 05.09.2015 om 11:00 uur

Beste Michael,

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Via webeigenschappen kan ik enkel linken naar bestaande pagina's, de subpagina staat daar (nog) niet tussen, naar waar moet ik dan precies linken...? De tweede manier is me niet echt duidelijk.

Het boek vind ik enkel via Bol.com niet via http://www.magix.com/be/boeken-en-dvds/ (enkel in de cache van Google nog zichtbaar).

Ik ga dat boek in ieder geval bestellen.

Mvg

Josa

mi-bo schreef op 05.09.2015 om 15:02 uur

beste Josa,
Voor beter uitleg, kunt u beter even wachten dat het boek er is
dan vanaf pagina 133 te doen wat omschreven is, want anders moet ik via printscreen het aangeven, en is erg omslachtig gezien ik met 2 schermen werk
succes met het mooie MAGIX Webdesigner product.
Gr
Michael

Josa schreef op 19.09.2015 om 12:01 uur

Beste Michael,

Ik heb het boek ondertussen gekocht en alles lukt prima. Alleen is de hoofdpagina nu niet meer aanklikbaar.

Pagina 133: Majorca is opgespitst in 2 subpagina's ("Strandvakantie" en "Rondreis") maar "Marjorca" is niet meer aanklikbaar. Ik kan deze linken naar bijvoorbeeld "Strandvakantie" maar ik wil deze pagina ("Majorca") behouden. Is dit mogelijk?

Mvg

Josa