Magix Web Designer 16 Premium.Hoe beveiligde pagina maken?

Jedeg schreef op 25.02.2020 om 16:08 uur

Hi,

Heb meest recente versie van Magix Web Designer 16 Premium (16.3.0.577) met Magix Hosting M Pakket met eigen domeinnaam.

PC Windows 10 (64 bit)

Website Project >Opslaan als >Exporteer website > Publiceer website,dan terug Publiceer website > Wachtwoordbeveiliging >

Nieuw Contact aanmaken > Geselecteerde Contacten (Naam + voornaam + email + wachtwoord) > Opslaan en Opslaan.

Dan krijg ik pagina Magix WebFTP met folder index_htm_files en folder xxxxx.magix.net.

Veronderstel dat dan op deze pagina met rechtsklikken de tab"wachtwoordbeveiliging" waar men een keuze kan maken welke pagina(s) men wil beveiligen,zichtbaar zou moeten zijn,maar is nergens te zien,geeft enkel "hernoemen,knippen,kopiëren,plakken" enz.Kan enkel Magix WebFTP pagina rechtsboven uitklikken.

Dan ga ik terug naar "Publiceren naar Magix Online World" > Publiceren.Preview/internet geeft geen Wachtwoordbeveiliging.

Wat doe ik verkeerd?

Aan de Manual heb ik niks,staat nergens iets over in.

Met vriendelijke groeten,

Jedeg 

Reacties

mi-bo schreef op 25.02.2020 om 16:41 uur

@Jedeg

Beste Jedeg.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Een vraag heeft U een MAGIX of een XARA account.

Met een MAGIX account kunt U geen privé pagina maken, met een XARA account kunt het namelijk wel.

Met vriendelijke groet,

Michael

Jedeg schreef op 25.02.2020 om 19:20 uur

Hallo mi-bo,

Dank voor je snelle reactie.

Heb MAGIX account.

Zou het iets uitmaken als ik ipv het MAGIX Host M pakket zou overgaan naar MAGIX Hosting L pakket?

Had op internet gelezen dat MAGIX Hosting M enkel opslagruimte voorziet terwijl MAGIX Hosting L meer zou toestaan? 

Als ik een XARA account zou aanmaken,bestaat er dan zoiets als Free Hosting 500MB of moet ik dan XARA Hosting L van 5,99-/maand nemen (vermoed dat de bijgeleverde versie van XARA Web Designer minder mogelijkheden biedt dan MAGIX Web Designer 16 Premium)?

Dan zou ik de website met MAGIX Web Designer 16 Premium maken met  MAGIX account en de beveiligde pagina's ook met MAGIX Web Designer 16 Premium maar met XARA account.Op de openbare site zou ik dan in de navigatiebalk een knop toevoegen met een link naar de met een wachtwoord beveiligde pagina's.

Of is het beter om dan ineens de ganse website in XARA Web Designer te maken?

Als dit alles niet gaat,dan misschien met een moeilijk vindbare Widget?

PS; Vind het wel straf dat men in MAGIX Web Designer 16 Premium de wachtwoordbeveiliging op een aparte tab zet om deze heel makkelijk toe te passen maar dat het met de eigen MAGIX account niet werkt.

Met vriendelijke groeten,

Jedeg

mi-bo schreef op 25.02.2020 om 20:24 uur

@Jedeg

Beste Jedeg.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Het verhaal ligt iets anders.

MAGIX Webdesigner heeft 2 pakketten,classic versie en premium versie ook in het Nederlands.

Xara Designer Pro is alleen in het Engels ,Duits.

De oudere klanten hebben een magix M hosting, dit is ook voor de L (€ 5,99 permaand )versie.

Sinds enkele jaren is een M (2 Gb)hosting alleen maar voor XARA.

Met MAGIX Webdesigner(classic & premium ) kan een website gemaakt worden voor MAGIX(oude gebruikers )& (nieuwe gebruikers)XARA.

U kunt altijd een free hosting maken van 500Mb alleen ik kan U niet vertellen of hier een mogelijkheid is tot maken van een privé pagina ,wel met de M hosting.

Maar U kunt altijd een .com Website maken en linken maken van site 1 naar 2 en anders om.

En geleidelijk de L hosting afbouwen en verder gaan met de M hosting (2 Gb opslag). Met Uw eigen domeinnaam die bij MAGIX loopt.

Via MAGIX kunt u een totaal pakket van MAGIX Webdesigner +Domeinnaam + webhosting nemen voor een speciale prijs en werkt dan via XARA.hosting en kunt U privé pagina's maken.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Jedeg schreef op 27.02.2020 om 16:14 uur

Hallo mi-bo,

Dank voor je antwoordt.

Heb XARA free 500MB Hosting aangemaakt.Dan testwebsite met MAGIX Web Designer 16 Premium gemaakt met  MAGIX account en de beveiligde pagina's ook met MAGIX Web Designer 16 Premium maar met XARA account.Op het openbare deel van de testwebsite een knop in de navigatiebalk met link naar de met een wachtwoord beveiligde pagina gezet en op de beveiligde pagina een knop met link terug naar openbare deel van de testwebsite.

Klik op knop op openbare deel geeft blauw kader met "XARA Online" tekst en inlogvakje (tekst is niet te verwijderen of aan te passen,enkel de taal is in te stellen en bij foutief wachtwoord ingeven springt tekst telkens op Duits).Verder komen we met juist wachtwoord op de beveiligde pagina.

Terug naar openbare deel met de knop op de beveiligde pagina werkt ook,echter als we dan terug naar de beveiligde pagina willen dan gaat dit zonder wachtwoord ingave,ook als we de Browser sluiten en/of een andere website in de browser openen en dan terug naar de testwebsite beveiligde pagina gaan.Openen in andere browser bvb.van Internet Explorer naar Firefox geeft hetzelfde,beveiligde pagina is gewoon te zien zonder wachtwoord ingave.

In MAGIX Web Designer 16 Premium geeft "Website Publiceren" (naar MAGIX M Hosting) de tab "wachtwoordbeveiliging" aan dat men de mogelijkheid heeft van "Geselecteerde Contacten" met elk een eigen email + wachtwoord te kiezen en/of een groep aan te maken van de geselecteerde contacten met elk een eigen groepsnaam.Deze schermen zijn niet zichtbaar met de XARA Free 500MB Hosting (met de XARA Free Hosting heeft men enkel de keuze op welke file men gekozen wachtwoord zet,dus alleen de mogelijkheid een enkel wachtwoord te zetten op een pagina'(s) en dat werkt dan ook slechts 1 keer,dus niet te gebruiken).

XARA M Hosting (2GB) vind ik niet,alleen L (5,99-/m) en XL Hosting?

Heb onlangs wel MAGIX M Hosting (2GB) aangekocht.(1,99-/m).Maar publiceren met wachtwoord werkt daar dus niet.

Met vriendelijke groeten,

Jedeg  

mi-bo schreef op 27.02.2020 om 23:59 uur

@Jedeg

Beste Jedeg,

in XARA Webdesigner zijn Privé bladen te maken maar met telkens een wachtwoord zie voorbeeld http://www.xara365.nl wachtwoord is "pennetje" hier is maar 1 pagina gemaakt.

Met MAGIX Webdesigner wordt de gehele website verborgen, dan moet eerst de website zijn gepubliceerd, daarna weer naar publiceren gaan,

daarna links blijf hij gewoon zichtbaar,

als het voor contacten, of voor U zelf moet worden beschermd is Website niet te zien, maar als domeinnaam wordt in getoetst kunnen de contact personen met email adres en wachtwoord inloggen

midden voor wie aangemeld is,

rechts voor U zelf.

Of U met XARA Free een beveiligde pagina kunt maken kan ik U niet vertellen.

Hopend dat het een beetje duidelijk is

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

 

Jedeg schreef op 28.02.2020 om 16:57 uur

Hallo mi-bo,

Dank voor je antwoordt.

Als ik het goed begrijp is er met XARA Webdesigner de mogelijkheid om individuele pagina(s) met een wachtwoord te beveiligen.Dat heb ik geprobeerd (met MAGIX Webdesigner) maar zoals eerder vermeld werkt die wachtwoord ingave slechts 1 keer,daarna is de beveiligde pagina gewoon te zien zonder opnieuw het wachtwoord te moeten ingeven,ook op een andere PC is beveiligde pagina gewoon zonder wachtwoord ingave te zien.(Ik gebruik hiervoor de XARA Free Hosting,als deze niet werkt met wachtwoord beveiliging vermoed ik dat mijn enige optie is te upgraden naar XARA Hosting L en/of XARA Webdesigner aan te kopen).

Zoals u vermeld in uw antwoord om de hele website te verbergen (wat voor mij bruikbaar zou zijn door een openbare en een andere beveiligde website te linken) krijg ik met MAGIX Webdesigner 16 Premium en MAGIX Online World (M Hosting (2GB) en als domeinnaam xxxx.magix.net) de schermen zoals u die toont.Na het laatste scherm dat u toont krijg ik het "MAGIX WebFTP" scherm met alle files,hier staat nergens de mogelijkheid om aan te geven wat men wil beveiligen maar veronderstel dat dat ook niet nodig is omdat de hele website dan beveiligd zou zijn,ik klik deze pagina dan uit,waarna ik terug kom op de tab "Publiceren website".en hierop klik,verder verloopt Publiceren normaal.Mijn voorkeur zou uitgaan naar verbergen van de hele site,omdat er dan email + wachtwoord zou moeten ingegeven worden.

Echter als ik in de browser de website ingeef is ze weer niet beveiligd.

Misschien moet ik upgraden naar MAGIX L Hosting als mijn MAGIX M Hosting geen wachtwoorden ondersteunt?

Met vriendelijke groeten,

Jedeg

mi-bo schreef op 28.02.2020 om 17:35 uur

@Jedeg

beste Jedeg,

als U via XARA een Free account aanmaakt XXXXX.xara.hosting kunt U een link aanmaken naar Uw account met naam @domeinnaam.nl deze is dan alleen te openen met email adres van belanghebbende met door U gegeven wachtwoord dit wordt gewoon ondersteunt met een M Hosting.

Sc6

Michael

Jedeg schreef op 02.03.2020 om 17:48 uur

Hallo mi-bo,

Dank voor je antwoordt.

Ben even niet mee,je schrijft "als U via XARA een Free account aanmaakt XXXXX.xara.hosting (heb ik gedaan,met webadres xxuplo.xara.hosting) kunt U een link aanmaken naar Uw account met naam @domeinnaam.nl (welk account,Xara Free of Magix Online World en wat bedoeld u met naam @ domeinnaam.nl?) deze is dan alleen te openen met email adres van belanghebbende met door U gegeven wachtwoord dit wordt gewoon ondersteunt met een M Hosting" ( de  2GB MAGIX M Hosting?)

Als ik een website met wachtwoordbeveiliging publiceer naar Magix M Hosting krijg ik de schermen die u op 27/2 in uw mail toont,maar bij ingave van website in Browser is ze telkens niet beveiligd. 

Met vriendelijke groeten,

Jedeg

mi-bo schreef op 02.03.2020 om 18:44 uur

@Jedeg

Beste Jedeg.

Kan voor Uw Feedback.

Voor de goedezaken.

U heeft een magix account met domeinnaam.

U heeft via xara xxuplo.xara.hosting aangemaakt.

Als U zoals al eerder is omschreven voor de domeinnaam een verborgen site wordt maakt., en de leden die geregistreerd zijn via een verwijzing link de verborgen Website kunnen bezoeken dat is toch Uw bedoeling.

Verneem graag van U of dit correct is.

Met vriendelijke groet,

Michael

 

Jedeg schreef op 03.03.2020 om 16:45 uur

Hallo mi-bo,

Dank voor uw antwoordt.

Ja,heb Magix account dat ik gebruik met Magix domeinnaam eindigend op magix.net. en heb Magix M Hosting.

Ja,heb via Xara Free 500MB Hosting met webadres **uplo.xara.hosting aangemaakt.(** is in werkelijkheid letter en cijfer)

Ja,inderdaad "Als U zoals al eerder is omschreven voor de domeinnaam een verborgen site wordt maakt., en de leden die geregistreerd zijn via een verwijzing link de verborgen Website kunnen bezoeken dat is toch Uw bedoeling".

PS; gebruik Magix Web Designer 16 Premium.

Met vriendelijke groeten,

Jedeg