Via Magix kan je een zogenaamde Video Montage Cursus volgen. Kost slechts 90 euro, en hiervoor krijg je een opleiding van 4 uur.
Deze heb ik gedaan, en dat heb ik geweten ook.
Ik deed deze cursus bij AMI Video in Rotterdam.
De 4 uur durende cursus die magix via deze site aanbiedt, is eigenlijk een presentatie van 4 uur. Waarin zo'n in 30 tot 45 minuten wordt verteld hoe je moet filmen, waar in zo'n uur filmpjes getoond wordt van de presentator zelf (kijk mij eens goed zijn met het pakket) en pak hem beet een kleine 2 uur wordt voorgedaan hoe je met het pakket werkt.
Je doet tijdens deze cursus dus zelf niets achter de pc. Je kan alleen maar kijken hoe de presentator dingen doet.
Het is dus eigenlijk een soort van kijk hoe je iets zou kunnen doen.
Dat maakt het eigenlijk waardeloos. Je leert namelijk niets, je kijkt toe hoe iets gedaan kan worden.
De 90 euro is dus eigenlijk voor een veel te dure presentatie, zonder lunch overigens. Wel met boek en dvd (boek is bijna gelijk aan de PDF die bij het video pakket van Magix zelf zit).
Daarnaast is de cursus omgeving van AMI Video echt niets. Het is geen cursus ruimte waar je zit, maar een woonkamer die omgetoverd is tot plaats waar je de zogenaamde cursus zal volgen.
De kamer is klein en bij drukke cursussen zit je boven op elkaar.
De WC is gelijk de badkamer van de bewoner van het pand (de presentator dus), dus mocht je nog niet gedouched zijn of je tanden willen poetsen, alles staat er en klaar om gebruikt te worden.
Na 3 uur ben ik echt omgevallen van de honger, en ik wist niet hoe snel ik naar Zuid Plein terug moest lopen om iets te bikken te halen.
Oh ja, je auto moet je ergens in de straat zetten (betaald) ik had hem op zuid plein gezet wat ook nog eens een 10-tje koste.
Als je het mij vraagt is die 90 euro echt veel te veel geld voorwat je krijgt.
Overigens nog 2 dingen. De koffie is prima en de presentator weer echt wel waar hij het over heeft. Maar dat rechtvaardigt dus nog steeds die 90 euro niet.
Mijn vraag in deze is eigenlijk, hebben meer mensen dit soort ervaringen, en hoe kan ik mijn geld terug krijgen.