Magix Video easy Red uw video's! Versie 8.0 Premium geen geluid

jvrolijks schreef op 04.12.2015 om 11:03 uur

Na installeren van Magix Video easy Red uw video's! Versie 8.0 Premium heb ik zowel via een betamaxrecorder (scart aansluiting) videos overgezet, bij het uitproberen had ik soms wel en soms geen gelluid. Uiteindelijk is het gelukt een video met geluid over te zetten op de PC.

Bij een zelfde poging met een Sony video8 camera kreeg ik op een enkele keer na geen geluid ????

Aansluiting van de Video 8 camera gaat via een gele video out en een wiitte audio out. Ik heb al een aantal keren geprobeerd door opnieuw te beginnen (camera uit en weer aan, band stop en weer op play en kabeltjes opnieuw uit en weer in. ook heb ik de audiokabels middels een splitter samen (wit en rood) geprobeerd geen resultaat.

Iemand rade mij aan via Y-splitters te werken waarbij ook nog de twee audio kabels naar de TV te koppelen.

Graag advies. 

Reacties

mi-bo schreef op 04.12.2015 om 12:57 uur

Hallo,
de betamax machine moet ik even uit de mottenballen halen, hier komt spoedig een antwoord op.
(let er wel op dat voor een goede opnamen niet meer dan 10 minuten tegelijk opgenomen dient te worden, dit is geen omschreven wet maar een stukje ervaring, is het langer dan gaat de band namelijk trekken, misschien dat dit  de oorzaak is van Uw probleem.)
wat betreft Video 8 camera  ( zie hier boven )die werkt perfect met het mooie Nieuwe MAGIX product en zeker met de vernieuwde eigen product usb digitaliseerder
gr
Michael

mi-bo schreef op 05.12.2015 om 10:59 uur

Hallo,
zoals belooft mijn  Sony Super Beta Hi-FiBetamax machine opgestart. met scart werkte het niet RGB stekker aangesloten, een bandje van Bassie & Adriaan Circus deel 1 genomen en dit werkt perfect
beeld en geluid lopen synchroon, maar niet langer dan 10 minuten per keer opgenomen
gr
Michael

jvrolijks schreef op 05.12.2015 om 11:10 uur

mi-bo bedankt voor de test.

Maar zoals gezegd zit het grootste probleem in het geluid met de Sony Video 8 camera wel beeld (alhoewel schokkerig) maar geen geluid. Heb al van alles geprobeerd en ook uitgebreid gezocht in het forum, hier zag ik dat er nog veel meer gebruikers problemen met het geluid hebben !!!!

Kan het zijn dat het probleem in de verbinding met de camera zit, heb hier maar een plugje voor geluid en een voor het beeld (wit en geel)? Of een speciale stekker van Sony voor aan de TV maar die moet dan op de antenne van de TV dus die kan ik op de PC en/of de grabber van Magix niet gebruiken. Of is er een verloop van antenne stekker naar scart of audio/video kabel (rood, wit en geel)?

mi-bo schreef op 05.12.2015 om 11:17 uur

Hallo.

Ik heb zelf een Sony ccd-TRV94 E Pal en daar heb ik aan de voorkant geel voor beeld, en wit-rood voor geluid

en ook een Sony videocassette recorder Hi8 ( montage machine ) en die heeft ook geen problemen

wat betreft de Tv -RGB stekker zou u kunnen kijken bij SONY ( ook al een andere snoertje gebuikt met aan bijde kanten RGB misschien zit er wel een breuk in )

Wat betreft veel meer gebruikers dit gaat over  RUV 7.0 met Windows 8 ( dit is een Windows probleem )

gr

Michael

jvrolijks schreef op 11.12.2015 om 15:00 uur

Ik krijg volgende week of die week daarop de mogelijkheid om een DVD recorder uit te proberen misschien dat het daarmee lukt om banden op dvd te zetten dan kan ik ze daarna alsnog op de pc bewerken.

ook kwam ik op internet de volgende modulator tegen waarbij als ik het goed begrijp je een antenne uitgang om kun zetten in usb of tulp, zie afbeelding