MAGIX USB-video-omzetter

jos-s schreef op 10.05.2020 om 00:52 uur

Beste forumleden,

Ik heb altijd gebruik gemaakt van de Eminent video grabber, maar helaas wordt deze niet door Windows 10 ondersteund.

Ik gebruik Magix vdl premium 2020. Nu wil ik graag een andere video grabber aanschaffen. Het programma Red uw video's heb ik toch niet nodig als ik al met Magix vdl premium 2020 werk? De losse Magix USB video-omzetter werkt die ook goed onder Windows 10? Dit staat namelijk nergens bij de specificaties te lezen. Jammer, dat er bij Magix niet meer informatie staat!

ik kan een Ewent video grabber kopen, maar ik weet niet of dat slim is. Waarschijnlijk kan ik beter bij Magix blijven.

Graag hoor ik jullie antwoorden en mening hierover.

Met vriendelijke groet,

Jos

Reacties

mi-bo schreef op 10.05.2020 om 08:16 uur

@jos-s

Beste Jos,

De MAGIX USB video omzetter kunt U direct na aansluiting en installeren van software gebruiken in MAGIX vdl 2020.

zelf gebruik ik dit al jaren zonder problemen.

Na het omzetten van de analoge beelden,( met aanklikken van automatische Scenedetectie

bij het overnemen van de beelden van de analoge videorecorder of analoge camera) worden alle start en stop direct op de tijdlijn gezet, en door gebruik van meerdere sporen kan tekst, voice-over en muziek er direct onder worden gezet.

Hopend dat U voldoende heeft aan deze informatie.

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator )

 

PS.

verzend kosten komen er nog apart bij( misschien is er bij U een retailer die het ook verkoopt )

en via de post kan het enkele dagen duren.

jos-s schreef op 10.05.2020 om 19:35 uur

Beste Michael,

Dankjewel voor uw reactie. Werkt deze ook onder Windows 10?

Met vriendelijke groet,

Jos

mi-bo schreef op 10.05.2020 om 19:52 uur

@jos-s

Beste Jos.

Ja ,het werkt perfect met (onder)Windows 10

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

jos-s schreef op 13.05.2020 om 18:24 uur

Beste Michael,

Vandaag heb ik de video grabber van Magix ontvangen. Helaas kan er nog steeds geen verbinding met het apparaat gemaakt worden. Ik heb bij Magix het stuurprogramma gedownload (zie afbeelding die u hierboven heeft gestuurd) en geïnstalleerd. Maar kijk ik bij de apparaten dan wordt er aangegeven dat het stuurprogramma niet geïnstalleerd is. Ook vind ik niets terug in het configuratiescherm bij programma's en onderdelen. Dit vind ik ook niet vreemd, want er wordt niet gevraagd waar en/of iets te installeren. Klik ik op setup dan geeft hij aan dat een onbekende uitgever wijzigingen aan mijn apparaat wil aanbrengen. Klik ik op ja, dan gebeurt er verder niets meer.

Ga ik naar opnemen dan zie ik bij het video-stuurprogramma staan: usb 2.0 UVC HD WEBCAM (USB D-show)* staan. Ik kan niets anders aanvinken.

Wat doe ik fout?

Met vriendelijke groet,

Jos

jos-s schreef op 13.05.2020 om 19:39 uur

Beste Michael,

Ik ben zelf ook nog gaan zoeken. ik hoor geen geluid als ik de Magix stick in de usb poort stop. Is overigens de poort van 2.0,. Verder heb ik geluid en camera bij instellingen van Windows bekeken. Beide staan aan.

Met vriendelijke groet,

Jos

 

jos-s schreef op 13.05.2020 om 19:46 uur

Beste Michael,

Ik heb de Magix usb stick diverse keren opnieuw in een andere usb poort gestopt en nu geeft hij geluid. Helaas nog geen verbinding gekregen.

Met vriendelijke groet,

Jos

Bol schreef op 13.05.2020 om 20:21 uur

Hallo Jos,

Zelf heb ik geen RUV maar misschien hebt u hier wat aan: https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-video-omzetter-wordt-niet-herkend--162/

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.05.2020 om 20:32 uur

 

@jos-s

Beste José

"Ga ik naar opnemen dan zie ik bij het video-stuurprogramma staan: usb 2.0 UVC HD WEBCAM (USB D-show)* staan. Ik kan niets anders aanvinken."

klik eens op half rondje, dan gaat het draaien en wordt usb omzetter zichtbaar.

Sc6

Michael

jos-s schreef op 13.05.2020 om 20:41 uur

Beste Rob,

Ik heb niet het programma RUV gekocht alleen de Magix grabber. Ik heb zelf nl Magix vdl premium 2020. Ik ga naar de link kijken.

Alvast bedankt!

Groet,

Jos

jos-s schreef op 13.05.2020 om 20:45 uur

Beste Michael,

Welke stappen, moet ik zetten om bij de afbeelding te komen die u heeft toegevoegd? Ik kan dat nl niet vinden.

Groet,

Jos

 

Bol schreef op 13.05.2020 om 21:01 uur

Hallo Jos,

Zelf heb ik geen RUV maar misschien hebt u hier wat aan: https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-video-omzetter-wordt-niet-herkend--162/

Succes,

Rob

Hallo Jos,

Deze link gaat over het installeren van van de Magix Grabber. (Omzetter). Vergeet RUV!!

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.05.2020, 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.05.2020 om 21:15 uur

Aanvulling op bovenstaand antwoord

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.05.2020 om 21:17 uur

@jos-s

Beste José.

Sorry foutje van mij dit was van RUV.

Nu als U met MAGIX vdl 2020 werkt.

klik op de rode knop. dan op analoog.

dan op wybertje klikken en dan als U USB omzetter in de Pc zit ( usb 2 of Usb 3 )

zal waar nu de webcam staat ook MAGIX Video Converter 3 staan

voor video & audio

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht ivm meer info

jos-s schreef op 13.05.2020 om 22:14 uur

Beste Rob en Michael,

Dankjewel voor jullie snelle reactie. De stappen die jullie beiden hebben geschreven, had ik allemaal doorlopen. Ik heb namelijk al veel videobanden met de Eminent overgenomen. Helaas lukte het nu niet met de nieuwe Magix grabber, omdat de download van Magix niet werkt. Het stuurprogramma kan niet geïnstalleerd worden.

Ik heb de link van Rob gevolgd en de Treiber gedownload. Nu is het wel gelukt, heel fijn. Dankjewel! Het is wel slecht dat de download die bij Magix staat niet goed is.

Ik heb nu veel aanpassingen bij de instellingen gedaan. Willen jullie mij de instellingen vertellen/laten zien die ik bij geavanceerd en bij configuratie moet invullen. Ik weet namelijk de oude instellingen niet meer en die zijn waarschijnlijk ook niet goed bij de Magix grabber. Het betreft oude videobanden die ik ga bewerken. Ik heb altijd de beeldinstelling 4.3 gebruikt. Ik ga er vanuit dat ik die instelling nu ook moet gebruiken.

Alvast hartelijk dank.

Groet,

Jos

 

 

mi-bo schreef op 13.05.2020 om 22:46 uur

@jos-s

Beste José.

Goed bericht dat het allemaal gelukt is.

Laatste PNG staan de instellingen zoals het moet staan.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator )