Magix Travel Maps probleem

Niels83 schreef op 17.09.2020 om 20:16 uur

Goedenavond,

Via Travel Maps wil ik een route maken. Ik loop tegen een probleem en een vraag aan:

1) Kaart verschuift t.o.v. route (of andersom)
Als ik eenmaal even bezig ben met de route, verschuift met enige regelmaat de kaart tov de route. Als ik dan dus een route uitzet, staat die later weer volledig verkeerd op de kaart. Gebeurt dit bij anderen ook? Kan ik die kaart weer terugzetten zonder alle routepunten apart terug te gaan verschuiven? Erg irritante error, zodanig dat ik er maar mee stop want ik blijf die route terugzetten naar de goeie plek...

Dit gebeurt er dan dus:

2) Foto's op goeie maat op route
Als ik foto's wil toevoegen op de route, dan worden de foto's veel te groot en vallen de buitenkant heel veel weg, of ze staan op z'n kop. Dat werkt natuurlijk niet. Maar waarschijnlijk kan je wel ergens de foto's bewerken in het programma, ik kan het alleen echt niet vinden. Hoor graag of iemand hier een oplossing voor heeft?

Bij voorbaat dank!

Vriendelijk groetend,

Niels

p.s.
Magix video deluxe versie 19.0.2.49
Magix travel maps kan ik geen versie vinden, hij heeft hem vandaag geupdate in ieder geval.

Reacties

mi-bo schreef op 17.09.2020 om 20:21 uur

@Niels83

Beste Niels,

recht onderin, over programma kunt U openen

en kunt U zien wat de laatste update is

Sc6

M.vr.gr

Michael ( FM )

Niels83 schreef op 17.09.2020 om 20:27 uur

versie is 1.0.1.385

Overigens is de kaart ook tov de route verschoven elke keer dat ik een opgeslagen project opnieuw open. Is echt onwerkbaar zo.

mi-bo schreef op 17.09.2020 om 20:29 uur

@Niels83

Beste Niels,

Uw probleem was zoals U het omschrijf, na de download update van 23 Mb 10.12.2019

https://www.magix.info/nl/forum/10-12-2019-download-update-van-23-mb-voor-mtm--1234191/

Is het probleem verholpen.

Heeft U MTM niet als standalone op Uw Pc staan, kijk dan of er nog een download update is, nu versie 1.0.1.385

zie:

https://www.magix.info/nl/tutorials/mtm-nieuws-vanaf-10-12-2019--1234686/

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Niels83 schreef op 17.09.2020 om 20:53 uur

Hallo Michael,

Ik snap niet precies wat je bedoelt. Ik heb versie 1.0.1.385. Volgens mij is dat dan toch de nieuwste?

Ik weet ook niet wat een standalone is.

Vriendelijk groetend
Niels

mi-bo schreef op 17.09.2020 om 21:39 uur

@Niels83

Beste Niels.

Toen U antwoord gaf om 20.27 uur, was ik ook antwoord aan het geven.

Maar U heeft de nieuwste versie.

maar wat de verschuiving betreft .

alles blijft op de juiste plek staan, Wat betreft het plaatsen van de foto kan hier al geregeld worden,

Sc6

Michael

Niels83 schreef op 18.09.2020 om 09:32 uur

Hallo Mi-Bo

Ik weet niet precies wat ik met deze reactie moet. Ik zeg dat bij mij de route verschuift als ik opsla en opnieuw open. Zie weergave hieronder, voor opslaan en na opnieuw openen.

Dat dat bij jou niet gebeurt is heel fijn voor jou, maar daar kan ik verder weinig mee.

De foto toevoegen weet ik hoe ik dat moet doen, maar hij komt soms op z'n kop of de foto wordt te groot voor het scherm, alsof hij op 300% staat. Hoe ik dat kan veranderen in het programma zou ik graag willen weten.

Ik waardeer de inzet natuurlijk, maar dit is niet echt bruikbaar helaas.

mvg Niels

mi-bo schreef op 18.09.2020 om 10:11 uur

@Niels83

Beste Niels.

Wat ik heb gedaan is de kaart gemaakt, dan optie voltooien & exporteren , weergave opslaan, dan staat het vast.

Als het weer wordt ingeladen in MTM dan is het te verkleinen.

Maar dan is het wel een foto geworden, en kan het niet meer worden bewerkt.

Het verhaal foto zal ik mij weer eens in moeten verdiepen, maar er zullen zeker wel lezers op dit Forum zijn die daar een correct antwoord op kunnen geven

Sc6

Michael

Niels83 schreef op 18.09.2020 om 10:17 uur

Hi Mi-Bo,

Bedankt voor je antwoord.

In een ander topic heb ik m'n antwoord gevonden, dan kan je de kaart nog steeds normaal gebruiken en de route blijven aanpassen. Hier wordt het probleem ook behandeld en m.i. de beste oplossing gegeven.

Voor het foto probleem heeft het volgens mij vooral met de afmetingen van de foto's te maken. Ik vind het jammer dat dit niet in MTM te verhelpen is door een zoomfunctie. Dat zou het hele probleem verhelpen. Nu pas ik de foto aan zodat die beter in beeld komt, maar dat is erg zoeken.

mvg

mi-bo schreef op 18.09.2020 om 10:54 uur

@Niels83

Beste Niels,

waar kan ik die andere topic vinden.

Dan wat betreft foto verkleinen, het volgende en als dan naar

ga wordt ipv avantar de foto verkleind

en kan dan op eind locatie een grote foto worden geplaatst

Sc6

Michael

Niels83 schreef op 18.09.2020 om 11:01 uur

Hi Mi-Bo,

in mijn vorige post: de blauwe text is de link naar het topic met de oplossing.

Mbt de foto, die wil ik niet als routepunt maar als achtergrond op laten komen op de route. Het is niet het grootste probleem maar ik had het handig gevonden als dit in MTM aan te passen was.

mvg Niels

mi-bo schreef op 18.09.2020 om 11:10 uur

@Niels83

Beste Niels,

Dat is toch een duidelijke uitleg, is weinig aan toe te voegen.

maar dit was een oplossing voordat de laatste update er was, na die update was dit niet meer nodig, als U de foto wordt opgeslagen, kan dit weer worden geïmporteerd en route punten worden toegevoegd en dan is het wel te verkleinen of groter worden gemaakt.

Wat betreft route punten die kunt U toch later bewerken in Uw project, knippen en daar de plaats bv gaan bekijken en dan weer verder gaan met MTM.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Niels83 schreef op 18.09.2020 om 15:42 uur

Zoals deze foto die ik in de importeer map heb gezet. Staat rechtop in mijn foto's map op m'n computer, maar als ik hem met MTM open, wordt hij op z'n kop weergegeven.

Ook in de animatie zelf. Bijzonder, en bijzonder irritant...
Als iemand hier een oplossing voor weet, hoor ik het graag!

mvg Niels

mi-bo schreef op 18.09.2020 om 16:07 uur

@Niels83

Beste Niels.

Dit is zeker vervelend, ik herken dit probleem niet.

Misschien een idee draai de foto eens om in de foto map, dan zal jij vermoedelijk rechtstaan in MTM.

(Het is uiteraard niet de bedoeling )

SC6

M.vr.gr

Michael (FM)

Niels83 schreef op 18.09.2020 om 16:12 uur

Hallo Mi-Bo,

Grappig, heb ik geprobeerd. Werkte helaas niet. Ik vind het MTM een leuk programma maar hoe meer ik ermee werk, hoe meer bugs ik tegen kom. Dat maakt het eigenlijk heel irritant, want zo kost het enorm veel tijd. Heel jammer, want het is echt een toevoeging op onze vakantiefilms als het goed werkt.

mi-bo schreef op 18.09.2020 om 16:32 uur

@Niels83

Ja.

Het is een vervelende reactie van U.

Ik kan wel 100 foto's in de map zetten en allemaal staat het zoals het moet,helaas geen oplossing voor U om de foto's goed te zetten.

Toch nog een suggestie

(Heeft het misschien met de pixels te maken van de foto's want het is toch vreemd als een foto verticaal naar een map wordt gezet dan hij onderste boven wordt weergegeven )

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 18.09.2020 om 17:05 uur

@Niels83

Beste Niels

Als U eens een foto in MAGIX vdl op de tijdlijn zet en deze onderste boven zet en dan exporteer als BMP of jpg en laat dat dan in in MTM wat is dan hrt resultaat.

Sc6

Michael

Niels83 schreef op 18.09.2020 om 19:20 uur

@Niels83

Ja.

Het is een vervelende reactie van U.

Ik kan wel 100 foto's in de map zetten en allemaal staat het zoals het moet,helaas geen oplossing voor U om de foto's goed te zetten.

Toch nog een suggestie

(Heeft het misschien met de pixels te maken van de foto's want het is toch vreemd als een foto verticaal naar een map wordt gezet dan hij onderste boven wordt weergegeven )

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Het is geen vervelende reactie, maar een constatering. Ik ga niet elke fout in het programma hier posten, maar er zitten best een aantal van zulke foutjes in.

mvg Niels

Bol schreef op 18.09.2020 om 20:48 uur

Hallo Niels,

Alleerst een opmerking van mijn kant. Magix Travel Maps werkt alleen met JPG files. Zelf ben ik net wat aan experimenteren geweest en bij mij gaat het ook niet altijd goed. Staande foto's worden liggend geïmporteerd. Mijn foto's worden bij het plaatsen op een routepunt niet op de juiste formaat weergegeven. Wanneer ik de oplossing hiervoor heb gevonden, dan zal ik dit op het forum zetten.

Rob (Moderator / Forumlid)

Ps. Het doet mij deugd om te lezen, dan een van mijn eerder topic uw probleem ten aanzien routepunten is opgelost.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.09.2020 om 15:47 uur

@Niels83

Beste Niels,

Jammer geen reactie op het Forum gezien van Bol aan U na 18.09.2020 20.48 uur

Ik wil U wel graag verder helpen

wat betreft het plaatsen van Foto's die zijn te vergroten en te verkleinen dat wordt hiermee gedaan

Pad & Avatar door op te klikken wordt ipv wordt er een foto geplaatst , deze zal in Uw archief gevonden moeten worden.

Door door routepunt vergroten of verkleinen wordt ipv route punt de Foto vergroot / verkleind.

en dan staat het bij U ook vermoedelijk niet op zijn kop.

Foto's importeren heeft te maken met evt eindhalte dat dan een grote foto te zien is, en dat dan verder gegaan worden met de montage

dit is het resultaat horizon taal, verticaal, lang uitgerekt

M.vr.gr

Michael ( Forum Moderator )

Bol schreef op 20.09.2020 om 15:58 uur

Hallo Niels,

Ik vind het zeer ongebruikelijk, dat moderators elkaar gaan betwisten op een forum. Zelf ben ik nog druk bezig, naar het zoeken van een correct antwoord. Echter, helaas nog nog geen oplossing gevonden voor dit fenomeen. Ik moet er zeker van zijn, dat wat ik op het forum schrijft voor 99% juist is.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.09.2020 om 16:29 uur

Hi Niels,

Ik heb begrepen, dat u bedoelde: "Als achtergrond foto" en dat u foto om zijn kop staat.

Om in Magix Travel Maps de foto's in een keer goed, als een achtergrond foto te kunnen plaatsen moeten ze het formaat van 16:9 (bv. 1920x1080) hebben. Als de foto geen 16:9 is, dan worden ze op 16:9 gesneden, met als gevolg, dat er aan de bovenkant en onderkant delen worden weggesneden. Dit geld voor zowel liggende als staande foto's.

De oplossing zou kunnen zijn. Start Photostory, Video Deluxe of Pro X op en zet de gewenste foto op de tijdlijn. Exporteer nu de foto als JPG file. Als de foto niet het formaat van 16:9 heeft, dan ziet u links en rechts een zwarte balk.

Zie filmpje.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.09.2020, 16:53, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Niels83 schreef op 20.09.2020 om 19:30 uur

Hi Rob,

Bedankt voor het filmpje, ik heb het ook zo gedaan. Gaat inderdaad om de achtergrond foto.
Uiteindelijk lukt het dus wel.

mvg Niels

Bol schreef op 20.09.2020 om 19:59 uur

Hi Niels,

Het doet mij wederom deugd om te lezen, dat uiteindelijk wel gelukt is om een juiste achtergrond foto te maken.

Succes met het maken van een reisroute via Magix Travel Maps.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-