magix red uw video's versie 7

kris.gabriel schreef op 02.12.2014 om 20:52 uur

wie kan me helpen ??

 

ik ben hi8 bandjes van men analoge camera op men laptop aan het zetten met ruv7.

ik gebruik windows 7

probleem:ik krijg allemaal lijnen (horizontaal) maar als ik men hi8camera aan men lcdtv aansluit heb ik prachtig beeld.ik heb als test zo een filmpje met lijnen gebrand op dvd en dan op men lcd afgespeelt de lijnen blijven .

dus waarschijnlijk een instelling veranderen in het programma maar welk....?

ik heb al verschillende dingen opgezocht en blijkbaar moet ik deinterlacing doen of zoiets maar hoe of wat en met wat ???

dank u alvast op voorhand

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 02.12.2014 om 23:47 uur

Beste,

Staat de invoer wel op PAL en niet op NTSC? De standaard waarde voor Nederland is PAL. zie foto. (dit voorbeeld komt uit VDL 2015 

Succes,

Rob

kris.gabriel schreef op 03.12.2014 om 07:21 uur

bedankt voor de reactie 

ja alles staat pal, ik gebruik een canon uc3000 camcorder en de gele en witte en rode gaan direct van de cam naar de magix usb en zo in men laptop hij staat op composite en niet op svideo bij instellingen ga ik eerst naar (door gebruiker ge definieerd) daar staat de instelling op mpeg2 en pal maar dan staat er die interlacemodus die staat op bovenste laag maar heb ook al op progressive geprobeert niets helpt 

 

maar kan het zijn dat ik die beelden moet deinterlacen ??? of is het toch een instelling

bedankt alvast

 

Voormalige gebruiker schreef op 03.12.2014 om 09:40 uur

bedankt voor de reactie 

ja alles staat pal, ik gebruik een canon uc3000 camcorder en de gele en witte en rode gaan direct van de cam naar de magix usb en zo in men laptop hij staat op composite en niet op svideo bij instellingen ga ik eerst naar (door gebruiker ge definieerd) daar staat de instelling op mpeg2 en pal maar dan staat er die interlacemodus die staat op bovenste laag maar heb ook al op progressive geprobeert niets helpt 

 

maar kan het zijn dat ik die beelden moet deinterlacen ??? of is het toch een instelling

bedankt alvast

 

Beste,

Ik denk dat de bandjes zijn opgenomen in AVI. Nu ga je ze overbrengen naar je computer als Mpeg-2. Gisteren was ik bij iemand om DV bandjes over te zetten en ik vinkte ook mpeg aan. De kwaliteit was niet om aan te zien. Ik heb toen het vinkje weggehaald en als AVI bestanden overgezet. Het resultaat was perfect. (Voorbeeld VDL2015)

Succes,

Rob

kris.gabriel schreef op 03.12.2014 om 10:38 uur

bedankt rob en nu komt de vraag gaat dit dan nog met magix red uw video's of moet ik dit anders oplossen want ik kan alleen maar mpeg1,vcd,svcd,mpeg2,dvd en hd,bluray aanvinken of moet ik misschien eerst alles op video zetten en dan naar de pc?? 

bedankt

Voormalige gebruiker schreef op 03.12.2014 om 10:50 uur

bedankt rob en nu komt de vraag gaat dit dan nog met magix red uw video's of moet ik dit anders oplossen want ik kan alleen maar mpeg1,vcd,svcd,mpeg2,dvd en hd,bluray aanvinken of moet ik misschien eerst alles op video zetten en dan naar de pc?? 

bedankt

Wat gebeurd er als je niets aanvinkt?

kris.gabriel schreef op 03.12.2014 om 11:39 uur

gaat niet rob ik moet een van die kiezen

Voormalige gebruiker schreef op 03.12.2014 om 12:00 uur

gaat niet rob ik moet een van die kiezen

Heb je ook een Video deluxe programma op je computer staan? zo ja, welke versie?

 

kris.gabriel schreef op 03.12.2014 om 20:27 uur

nee sorry rob maar ik dacht al wel dat dat beter is dan red uw video's  :(

voorlopig helpt het programma niet veel blijkbaar grote miskoop denk ik 

Voormalige gebruiker schreef op 03.12.2014 om 22:35 uur

nee sorry rob maar ik dacht al wel dat dat beter is dan red uw video's  :(

voorlopig helpt het programma niet veel blijkbaar grote miskoop denk ik 

Dat RUV een miskoop zou zijn, spreek ik tegen. Om de HI8 bandjes, zonder firewire aansluiting, over te zetten naar je computer heb je weldegelijk RUV nodig. Alleen het binnen haalprogramma, dat bij van RUV (zelf bezit ik dit niet) zit, zou dan vervangen kunnen worden door wat in Video deluxe zit.

Gr.

Rob 

kris.gabriel schreef op 04.12.2014 om 19:59 uur

dus rob jij bedoelt dat ik dat programma ook nog eens mag gaan kopen??nou dan had ik het evengoed kunnen opsturen en laten doen was ik nog goedkoper gesteld maar ik ga het anders proberen via een dvd recorder en als dat niet lukt heb ik nog wel iemand die xp heeft want ik heb al een volgend probleem ik heb ook een digitale camera en als ik dan die grabble gebruik heb ik perfect beeld op men pc maar wat denk je nu zelf geen geluid natuurlijk dus bij de ene het geluid en bij de andere het beeld ik kan zelfs nog men analoge camera aansluiten op men digitale (driver laatste update tot xp)en zo naar men computer maar dan mag ik maximum xp hebben en firewire maar die heb ik vorige maand weggekeeperd omdat xp er toch al mee gestopt was .dus eigenlijk zijn er genoeg manieren om dit programma niet te kopen alleen moet je het materiaal hebben dus daar heb je familie of vrienden toch voor :)want aankoop dvdrecorder +-300euro en dat voor 2weekjes te gebruiken ik dacht het niet maar bij dezeheeft men weer wat geleert niets meer kopen van magix  

Voormalige gebruiker schreef op 04.12.2014 om 22:47 uur

Beste Kris,

Het ligt echt niet aan het Magix RUV programma. Mischien zijn de bandjes niet meer van goede kwaliteit.

Waar ik aan nog zit te denken: "zijn de bandjes niet op NTSC opgenomen". Lees onderstaande stukje eens door.

Beeldlijnen
Het laatste verschil dat ik graag wil noemen tussen PAL en NTSC is de resolutie die wordt gebruikt. PAl speelt af met 625 beeldlijnen en NTSC gebruikt er 525. Met meer beeldlijnen krijg je meer video-informatie op het scherm. PAL heeft dus een betere beeldkwaliteit ten opzichte van NTSC. Wanneer een NTSC videoband is omgezet naar PAL, zie je vaak zwarte balken om het gebrek aan beeldlijnen te compenseren.

Als ik het goed begrijp heb je HI8 camera een firewire aansluiting. Is er niet iemand in je omgeving, die een computer met Firewire aansluiting heeft.

Succes,

Rob