Magix Music Cleaner Lab 2004 kan geen CD brander vinden in Windows 7

zoetmulder schreef op 27.10.2014 om 15:37 uur

Heeft iemand een oplossing?

Al jaren gebruik ik Music Cleaning Lab 2004 met veel plezier!  Helaas is mijn computer met Windows  XP kapot gegaan! Nu gebruik ik Windows 7, maar nu komt het probleem. Bij het exporteren van een muziek bestand, om een CD te branden, krijg ik de volgende  foutmelding! "Kan geen CD brander vinden" !

Is dit een bekende foutmelding?  Heeft iemand een idee, hoe dit opgelost kan worden?  Een nieuwere versie is geen optie, die zijn voor mij te ingewikkeld!

Reacties

RiViS schreef op 27.10.2014 om 19:30 uur

Beste Zoetmulder,

Ik meen dat de inmiddels 10 jaar oude MCL2004 niet (goed) onder Windows 7 werkt, dus dat is waarschijnlijk de reden.

Omdat het programma blijkbaar verder wel werkt, zou je nog kunnen proberen om een geschikte brandroutine te downloaden van de Magix Support site (Ik neem aan dat je het programma geregistreerd hebt bij Magix, anders gaat dat niet lukken).

Als dat geen soulaas biedt, dan heb je nog 2 opties:

1) toch maar een nieuwe versie aanschaffen, dat moet toch te leren zijn, zou ik denken, of:

2) windows Xp installeren op je nieuwe PC. Lijkt me niet aantrekkelijk, vroeg of laat kom je dan toch in de problemen. Dingen veranderen nu eenmaal.

groet,

Rijk

zoetmulder schreef op 27.10.2014 om 23:20 uur

Beste Rijk, bedankt voor je snelle antwoord!

Ja, het programma is bij Magix geregistreerd, maar kan je mij zeggen waar ik op de Magix Support Site de geschikte brandroutine kan vinden? Ik heb niets kunnen vinden!  Maar misschien heb ik niet goed gezocht, want ik weet natuurlijk niet hoe die brandroutine heet! Zou je mij nog wat verder kunnen/willen helpen?

Alvast bedankt!

RiViS schreef op 28.10.2014 om 13:14 uur

Ik moet je momenteel het antwoord schuldig blijven: ik kan de Brandroutines ook niet (meer) vinden. E.ea. heeft denk ik te maken met de reorganisatie van de Magix support site(s). Ik heb hierover een vraag gesteld aan mijn contact bij Magix, ik stel voor om even op het antwoord te wachten. Ik hou je op de hoogte.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 28.10.2014 om 16:41 uur

Beste Zoetmulder,

Ga naar: https://support2.magix.com/customer/nl/customer/downloads/tools (hier moet je inloggen). Download Magix brandroutine 2010 

Succes,

Rob

zoetmulder schreef op 29.10.2014 om 10:07 uur

Rob, dank je wel voor de link! Het probleem is opgelost! Ik heb nu weer van een oud, en uniek cassettebandje, een mooie CD kunnen branden! Nogmaals hartelijk dank, Rob en Rijk, voor jullie moeite!

Sjef