Magix 2015 Premium, hendel midden in geluidspoor.

fcmvw schreef op 22.09.2023 om 17:04 uur

Moeilijkheden met Magix 2015 Premium, ook na opnieuw installeren.
Computer is van 2014. Windows 10 Home, Intel I7, 8 GB. Geluidsprobleem.
Op geluidsspoor zit bij iedere scene een hendel in het midden voor volumeregeling. Als ik die wil verstellen dan vliegt die onmiddellijk naar het maximum en dat kan ik dan niet lager zetten. Zeer onhandig.
Geprobeerd om goed te krijgen door:
1. Magix herstellen. Dat hielp niet.
2. Magix de-installeren volgens de Magix-instructies en weer installeren en registreren. Hielp niet.

Probleem is nu:
1.   Kan niet actualiseren.
Eerst komt dan de melding dat er een actualisering beschikbaar is. Daarna volgt melding: “Automatische controle misgegaan. De update is gecontroleerd en bevat fouten. De installatie wordt geannuleerd”.
Ik heb ook de virusscanner uitgeschakeld en Magix gestart als Administrator, maar dat hielp niet.
2.    Geluid nog zelfde probleem.

Werkte enige tijd geleden nog goed.
Bij bestanden van type m2ts (Sony) hoor ik nu geen geluid, maar dat komt waarschijnlijk omdat daarvoor een codec nodig is. Die krijg ik niet te pakken. Maar als actualiseren zou lukken dan kan ik hopelijk ook die codec krijgen van Magix.
Wie weet een oplossing?
Frans

Reacties

Bol schreef op 22.09.2023 om 19:24 uur

@fcmvw

Hallo Frans,

Installatieprobleem

Het klopt dat VDL2015 premium moeilijkheden oplevert met het opnieuw installeren. Als moderator heb ik voor u VDL2015 premium proberen te installeren, maar kon deze ook niet meer actualiseren en kreeg de melding Automatische controle misgegaan. Dit komt waarschijnlijk, omdat Magix Duitsland VDL2015 premium niet meer ondersteunt. U kunt de actualisering niet meer downloaden van de servers bij Magix Duitsland.

De is laatste werkende versie bij mij: 14.0.0.156

Audioprobleem

Dat bij u de m2ts bestanden geen audio meer weergeeft, komt doordt Microsoft Windows 7 niet meer ondersteunt. Magix Duitsland heeft na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X12 het volgende gedaan:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10
  • verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Door Video Deluxe 2015 premium opnieuw te installeren, kunt u het uitgebreid audiopakket niet meer downloaden en installeren vanaf de servers van Magix Duitsland.

Misschien zou dit voor u de oplossing kunnen zijn. Installeer en activeer eens het MainConcept Mpeg-4 / Mpeg-2 codec.

Succes,

Rob (forum moderator)

Aanvulling: 22-09-2023 om 19:42 uur.

Laatst gewijzigd door Bol op 22.09.2023, 19:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fcmvw schreef op 22.09.2023 om 22:40 uur

Bedankt Bol voor je snelle antwoord.

Ik heb software geïnstalleerd zoals u voorstelde voor MPEG2 (gratis) en MPEG4 (€ 4,99) en de programma-instellingen gezet op MainConcept.
Resultaat:
1. Nog steeds geen geluid bij m2ts bestanden.
2. Bij afspelen stopt Magix bij iedere scene en geeft de melding:
“Om deze audiofunctie te kunnen gebruiken, heeft U een uitbreidingspakket nodig.” Gratis downloaden, wat niet lukt. Dat is niet handig.

Wonderwel werkt het hendel voor geluidsnivo nu wel goed. Ik kan het gecontroleerd instellen. Dat was mijn eerste probleem waarmee ik op het forum kwam. Alleen kan ik het geluid nu niet horen.

Mijn versie van Magix is 14.0.0.159 (UDPP3).
Ik vraag me af of er wel een oplossing is.

Bol schreef op 22.09.2023 om 22:55 uur

@fcmvw

Hallo Frans,

Als moderator / forumlid heb ik u laten zien d.m.v. mijn toegevoegde filmpje laten zien dat VDL2015 bij mij werkt. Morgen als ik meer tijd heb, ga ik het nog een keertje voor u installeren. Maar zoals ik al hebt aangeven: Magix Duitsland ondersteund VDL2015 niet meer. Installeer VDL 2015 vanaf de DVD of met internet downloadlink: videodeluxe2015premium_dlm.exe. Deze kunt u downloaden van Mijn account / mijn producten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-