LP's digitaliseren: slechte geluidskwaliteit

user1e schreef op 13.05.2020 om 10:05 uur

Betreft: Red uw LP's! 2013

De geluidskwaliteit bij het afspelen van een LP op mijn platenspeler is prima. De geluidskwaliteit na het opnemen met 'Red uw LP's' is verschrikkelijk slecht. Er zit een akelig schril bijgeluid bij. Natuurlijk kan ik de opname bewerken (clean en master). Maar hoe krijg ik hetzelfde kwaliteitsniveau zoals je rechtstreeks bij het afspelen hoort? Ik gebruik Windows10.

 

 

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 13.05.2020 om 10:10 uur

@user1e

Beste,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

De platenspeler is dit met usb aansluiting of maakt U gebruik van de audio omzetter van MAGIX die bij MAGIX Red Uw Lp 2013 is geleverd.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator )

user1e schreef op 13.05.2020 om 10:19 uur

Bedankt voor uw reactie. Ik heb de platenspeler aangesloten op de premium-USB-voorsterker die in de verpakking zit. De antenne heb ik ook aangesloten. Dit heb ik aangesloten op de laptop via de USB.

Bol schreef op 13.05.2020 om 10:51 uur

Hallo User1e,

Welkom op het forum voor en door MAGIX gebruikers.

Hebt u het al eens geprobeerd, zonder de premium USB voorversterker? Het kan zijn dat uw platenspeler reeds voorzien is van een voorversterker.

Groet,

Rob (Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.05.2020, 10:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

user1e schreef op 13.05.2020 om 11:05 uur

Bedankt. Ja, dat heb ik geprobeerd. Dan krijg ik geen geluid. Ik gebruik dan Stereo-mix op het tabblad 'opnemen' bij de button 'Windows-mixer'.

Bol schreef op 13.05.2020 om 11:17 uur

Hallo User1e,

Omdat ik het programma Red uw LP's! 2013 niet bezit, kan ik u helaas niet verder helpen. Misschien zijn er andere forumleden, die u verder kunnen helpen met uw probleem.

Succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.05.2020, 11:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-