Logo in video's zetten met Video Deluxe?

MagicFeather schreef op 28.01.2009 om 11:55 uur

Hallo,

Ik vind het leuk om video's te bewerken en wil daarom graag Video Deluxe aanschaffen. Maar ik heb de trail-versie geprobeerd en ik heb daar nog een paar vragen over.

Vraag1 :
Ik wil graag een filmpje maken en op dat filmpje wil ik rechts boven in de hoek een logo zetten. Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt mij niet. Kan dit? Zo ja, hoe ?

Vraag 2 : Zit er een uitgebreide handleiding bij de volledige versie? Ik vind Video Deluxe namelijk een uitgebreid programma en het zou wel handig zijn als daar een duidelijke handleiding bijzit.

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg en dat ik Video Deluxe kan aanschaffen.

Vriendelijke Groeten,

Reacties

RiViS schreef op 28.01.2009 om 19:32 uur
ad 1): Als je het logo b.v. als jpeg plaatje vanuit de mediapool op de tijdlijn zet onder je film, dan kun je het via Effecten/Bewegingseffecten/Grootte&positie verkleinen en naar de hoek verplaatsen. Als je zorgt dat de achtergrond van je logo blauw (of groen) is, dan kun je die ook nog weghalen via Effecten/Video-effecten/Chroma key.

ad2): Ja, er wordt een vrij uitgebreide handleiding meegeleverd, als Help functie en als PDF document. Als je de dvd bestelt krijg je ook een boekje. Maar je moet ook nog zelf wel e.e.a. aanvullend uitzoeken.

groet,
Rijk