Lijndikte naar buiten of naar binnen van een vorm. Hoe gaat dat?

info167 schreef op 08.01.2019 om 12:02 uur

Ik heb een vorm en wil daar een lijndikte aan meegeven. Maar ik wil de lijndikte naar buiten berekenen. Standaard zie ik dat de lijn altijd gecentreerd staat. Maar ik zoek waar je de lijndikte naar binnen of naar buiten kan instellen van een vorm ipv standaard gecentreerd. Weet iemand dat hoe dat moet? Ik werk met de nieuwste versie Webdesigner

Reacties

mi-bo schreef op 08.01.2019 om 13:46 uur

@info167

Beste info167.

Welkom op het MAGIX.INFO.Forum, dit is mogelijk met Crtl + F2

Mvg

Michael

info167 schreef op 08.01.2019 om 14:00 uur

Helaas Michael, dat is de combinatie voor een slagschaduw. In de meeste programma's kan je de kaderdikte bijvoorbeeld van een vierkant zo instellen dat het de lijndikte gecentreerd op de rand van het vierkant (blijft) of naar buiten of naar binnen gezet moet worden. Ik kan het hier nog niet ontdekken

mi-bo schreef op 08.01.2019 om 15:40 uur

@info167

Beste Info167,

heeft U al geprobeert via Ctrl +L het in een kader te zetten,

en dan de volgende opties.

Mvg

Michael

 

info167 schreef op 08.01.2019 om 15:51 uur

Dat is helaas niet wat ik zoek. Je zou simpel moeten kunnen aangeven hoe je het kader wil hebben rond het 4kant. Kader aan de buitenkant van het vlak, van binnenuit of gecentreerd. Eigenlijk zoals de afbeelding hier in Illustrator.

BeRo schreef op 08.01.2019 om 16:01 uur

[...] In de meeste programma's kan je de kaderdikte bijvoorbeeld van een vierkant zo instellen dat het de lijndikte gecentreerd op de rand van het vierkant (blijft) of naar buiten of naar binnen gezet moet worden. [...]

Helaas kent de Web Designer deze functie niet. 😏

Maar je kunt een oplossing vinden als je een tweede object van dezelfde grootte maakt. Het object krijgt een frame met de gewenste lijnbreedte. De vulling moet transparant zijn ingesteld.  Plaats vervolgens het object over het origineel en wijzig de grootte van het object zodat de lijnen binnen of buiten het originele object liggen.
Dat is alles wat er aan de hand is.

Zo zou het er in de WD-editor kunnen uitzien:

Probeer de methode.
Veel succes 👍

Sorry voor mijn hobbelige nederlands. Mijn moedertaal is Duits..... 😌

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

info167 schreef op 08.01.2019 om 16:07 uur

BeRo, dank ook voor je reactie. Ja, deze methode had ik ook al geprobeerd en dat werkt op zich wel alleen erg omslachtig voor zoiets simpels. Heel vreemd dat Magix dat nog nooit heeft doorgevoerd omdat het in de praktijk best vaak voorkomt. Hopelijk dat Magix dat nu ook inziet en dat in een update door gaat voeren.