Letterypen wel geinstaleerd maar niet werkend

sipke schreef op 28.04.2021 om 10:10 uur

Ik heb een aantal (sier)lettertypen gedownload en geinstalleerd die het in videodeluxe niet doen. Ze werken als een standaardletter. in het lettermenu staat het voorbeeld echter wel goed. In andere programma's zoals fotobewerking werkt het wel goed. Moet ik nog iets erbij instaleren voor de juiste werking van de letters? Ik heb win 10 en VDL 2018

Reacties

Bol schreef op 28.04.2021 om 12:41 uur

@sipke

Hallo Sipke,

....Ik heb een aantal (sier)lettertypen gedownload en geinstalleerd die het in videodeluxe niet doen....

Kunt u meer informatie geven, zoals:

  • waar vandaan hebt u de (sier)lettertypes gedownload
  • hoe hebt u deze geïnstalleerd
  • wat is de naam van deze sierlettertype

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.04.2021, 13:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 28.04.2021 om 16:01 uur

Goede vraag Bol. In elk geval waren er Impal 3D en cracked johnny bij. Ik heb ze gedownload bij een gratis site mogelijk deze http://www.lettertypes-fonts.com maar ik heb ze van 2 of 3 sites. Ik heb ze geïnstalleerd zoals de beschrijving aangeeft. Zou dat niet de manier zijn, dan zouden ze in andere programma's ook niet werken lijkt me. Het gaat om een stuk of tien en ze werken in VDL geen van allen. Overigens had ik bij de installatie van VDL al dat niet alle letters het deden, maar ik was in de veronderstelling dat het een windows kwestie was.

Bol schreef op 29.04.2021 om 16:54 uur

@sipke

Hallo Sipke,

De gratis site die u opgeeft, daar kan ik geen lettertypes van downloaden. Ik krijg steeds de melding: De zip is ongeldig.

Probeer eens deze link: https://www.dafont.com/new.php

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.04.2021, 17:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 29.04.2021 om 19:11 uur

Vreemd. Het is toch één van de sites waar ik ze gedownload heb. Heb nu van deze site https://www.1001freefonts.com/gothic-fonts.php bij de gothic letter germania gedownload en geinstaleerd en hier hetzelfde als bij alle letter. In het fonsmenu staat het goed afgebeeld maar op het scherm wordt het als arial denk ik weergegeven. Ik had trouwens bij een paar lettertypen ook een foutmelding, maar begrijp dat jij ze met allemaal had? Het feit echter dat ze wel instaleren en in andere programma's goed werken zegt volgens mij dat er aan VDL iets mankeert, maar ik ga er ook geen grote problemen van maken.

Bol schreef op 29.04.2021 om 21:15 uur

@sipke

Hallo Sipke,

U stelt een vraag op dit forum, waarop ik u een gedegen antwoord wilt geven, zodat u weer verder kan met het maken van uw projecten met VDL 2021. Het is voor mij geen enkel probleem. Ook ik leer hiervan als forumlid.

Nu het antwoord op uw probleem.

Ik heb de Gothic letter Germania gedownload en geïnstalleerd van de site die u aangeeft. Bij mij werkt deze lettertype uitstekend. Zie afbeeldingen

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.04.2021, 21:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 30.04.2021 om 08:36 uur

Ja Rob die letter werkt net al alle andere uitstekend, maar niet in VDL. Ik zie daar in het lettertypemenu die letter(s) wel staan en ook hoe ze eruit zien, maar als ik ze selecteer komt er arial (of iets dergelijks) op het scherm.

Bol schreef op 30.04.2021 om 10:33 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Ik heb zo'n vermoeden, dat u de gekozen lettertype niet op de juiste manier activeert. Zie het filmpje.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.04.2021, 19:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 30.04.2021 om 11:18 uur

Ik zie geen link naar een filmpje maar ik geloof dat het opgelost is. Kreeg een prive met de juiste tip. In elk geval dank je wel Rob.

Bol schreef op 30.04.2021 om 11:35 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Welke link zie u niet naar een filmpje? U geeft aan, dat u privé een juiste tip hebt gekregen. Als dat zo is, kunt u dan op dit forum een kleine omschrijving schrijven, wat de juiste tip was. Zodat andere forumleden hier ook wat aan hebben.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 30.04.2021 om 12:09 uur

De juiste tip was de tekst een een andere (arial) type aan te maken en achteraf veranderen in de gewenste.

Bol schreef op 30.04.2021 om 12:22 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Succes met het aanmaken van uw teksten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-