Lettertypen uit sjabloon Cinereal worden niet juist gepubliceerd

Janice schreef op 01.01.2023 om 20:20 uur

Goedenavond,

Voor het maken van een website gebruik ik 'MAGIX Web Designer Premium 19.0.0.64291 M DL x64 May  3 2022'. Ik werk op een HP Envy23 All-in-one met besturingssysteem Windows 10 Home, versie 21H2, build 19044.2364.

Ik heb een website gemaakt op basis van het sjabloon Cinereal. Bij publiceren komen de in het ontwerp gebruikte lettertypes niet goed door. De kleur komt niet goed door, het font niet en de grootte ook niet. Bijvoorbeeld: Source Sans Pro 44 px in rood en zwart van het sjabloon verandert in wat één grootte Arial (zwart, 10 px?) lijkt. Ook door mij gemaakte stijlen o.b.v. lettertype Open Sans veranderen naar iets anders (ook Arial?)..

Het betreft hier een nieuwe versie van een 'oude' website die ik heb gemaakt met Web Designer Premium 11. Die website heb ik gemaakt op basis van het sjabloon Elementair en ik had toen geen problemen met de lettertypes (dus: gepubliceerde lettertypes waren gelijk aan de lettertypes in het ontwerp). Mijn nieuwe website bouw ik in Web Designer 19 opnieuw op vanuit sjabloon Cinereal.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Alvast dank voor de hulp.

Janice

Reacties

Janice schreef op 02.01.2023 om 09:59 uur

Update:

Na lang proberen en zoeken heb ik ontdekt dat het probleem te maken lijkt te hebben met de browser, evt. in combinatie met de browse-modus.

De fonts worden op mijn computer goed weergegeven in Google Chrome incognitomodus en in Microsoft Edge InPrivate. En op de computer van mijn partner (zelfbouw; Windows 10 Professional) gaat het goed in Firefox en in Opera (bij allebei zowel in een gewoon venster als in een privévenster).

Op mijn computer worden in Chrome en Edge in de gewone modus de fonts niet goed weergegeven.

Dat is eigenlijk wel behoorlijk jammer. Vooral Google Chrome wordt heel veel gebruikt, en ik kan me voorstellen dat veel mensen in de gewone modus browsen. En dat het dan nou juist daar mis gaat is wel spijtig 🙁

Nu is mijn nieuwe vraag: heeft iemand enig idee van de oorzaak? En of ik dit kan oplossen en zo ja hoe?

Alvast dank.

Janice

 

mi-bo schreef op 02.01.2023 om 10:02 uur

@Janice

Dar deze sjabloon moet worden gekocht

kan ik U geen goed antwoord geven.

een mailtje naar infoservice@magix.net zou voor U een oplossing kunnen zijn

U zal er wel rekening mee moeten houden dat tekst gemaakt in MWD 11 Prem vaak niet goed overkomt in MWD 19 Prem

gr

Michael

Janice schreef op 02.01.2023 om 10:24 uur

@mi-bo

Goedemorgen Michael,

Dank voor je reactie.

Ik denk (veronderstel) dat ik het Cinereal-sjabloon gratis mocht gebruiken vanwege "een jaar lang toegang tot de Online Content Catalog [...] van Xara" zoals in mijn aankoop was inbegrepen.

De tekst is nieuw in MWD 19 Premium ingevoerd. Ik heb de website o.b.v. het sjabloon Cinereal helemaal opnieuw gemaakt. Het zou dan volgens mij niet aan een conflict tussen MWD 11 en MWD 19 kunnen liggen.

Ik denk dat ik dan inderdaad een mailtje ga sturen naar infoservice@magix.net

In elk geval veel dank voor het meedenken!

Janice

 

mi-bo schreef op 02.01.2023 om 18:06 uur

@Janice

Janice,

een reactie U heeft de voor gebakken teksten kunt U kopiëren en plakken en de zinnen veranderen in bv 44 PX ( alleen wat in de sjabloon staat is 44, anders wordt het max 43 en dan 48 PX

Het woord CINEREAL zijn hoofd letter

via oog een bladzijde is te zien hoe het op de Website het eruit ziet.

dan is dit het resultaat dit is precies het zelfde als wat op de Pc staat

Gr

Michael

wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Janice schreef op 02.01.2023 om 19:25 uur

@mi-bo

Dag Michael,

Dank weer voor je reactie. Via de preview zag ik inderdaad wat ik verwacht te zien op basis van het ontwerp. Maar de 'afwijking' trad op ná het publiceren. En ik snapte niet wat daar mis ging.

Totdat vandaag iemand me suggereerde om de cookies/geschiedenis uit mijn browsers (Chrome en Edge) de niet-privé-modus) te verwijderen. Dat waren er heeeeeeel veel (🙃), dus dat ruimde goed op. En dat heeft inderdaad het probleem verholpen. Wat ik in het ontwerp zie, zie ik ook in de preview en na publiceren van de site ook daadwerkelijk op internet.

Het probleem is dus opgelost! Hoera.

En ik begrijp nu ook waarom de site in de privé-modus van de browsers wél correct getoond werd (geen last van cookies).

Nogmaals dank voor het meedenken, dat heb ik erg gewaardeerd.

Vriendelijke groet,

Janice

mi-bo schreef op 02.01.2023 om 22:53 uur

@Janice

Dit is een positieve reactie, dat na verwijderen van de cookies, het nu allemaal well lukt

Succes met verder ontwikkelen van Uw Website.

Gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m meer info