Reacties

mi-bo schreef op 17.06.2022 om 21:12 uur

@sipke

Beste sipke

U heeft een eigen tekst gemaakt ga naar

en dan is het terug te vinden via sjablonen onder My Own

Vriendelijke groet

Michael

sipke schreef op 17.06.2022 om 21:22 uur

Nee, ik heb een tekst gemaakt onder een fragment. Vroeger koos je bij het eerste teksfragment het lettertype, de grote en kleur dan was dat voor het hele filmpje standaard. Nu moet bij elk teksblok font, grote en kleur ingesteld worden.

mi-bo schreef op 17.06.2022 om 21:29 uur

@sipke

Beste Sipke

Alt+shift+T doen wordt het in my own gezet en kan in elk blok opnieuw gezet worden.

Vriendelijke groet

Michael

sipke schreef op 17.06.2022 om 21:36 uur

Of je begrijpt het verkeerd of ik doe iets verkeerd. Ook als ik het op de door jouw beschreven manier opsla dan begint het volgende tekstfragment echt weer met ariel/12 in de kleur wit. Als het opgeslagen is in my own is aanpassen meer werk

mi-bo schreef op 17.06.2022 om 22:02 uur

@sipke

Beste Sipke.

U heeft een tekst gemaakt en dat staat onder foto/film.

Als U dit met Ctrl +C kopieer, (wel zorgen dat stukje waar nu tekst niet geactiveerd is)dan waar de tekst weer moet komen activeren, afspeel cursor daar neer zetten dan Ctrl+V en het staat er.

Vriendelijke groet

Michael

 

sipke schreef op 17.06.2022 om 22:08 uur

Ik wil continu een andere tekst hebben, maar in dezelfde film wel kleur en font aanhouden. De enige manier die ik weet is de eerste tekst kopieren en plakken en die aan te passen in het volgende fragment.

Bol schreef op 18.06.2022 om 00:28 uur

@sipke

Hallo Sipke,

......Ik heb onlangs de versie 2018 verruild voor die van 2022. Op zich heel goed, maar nu nu blijkt het dat het gewenste lettertype bij elke tekst opnieuw ingesteld moet worden. Doe ik iets fout of is dit een tekortkoming van het programma?.......

U doet in het geheel niets verkeerd. Sinds het uitkomen van VDL 2020 en hoger moet de tekst steeds opnieuw naar wens worden ingesteld. Persoonlijk, vind ik dit een tekortkoming in het programma. Maar ik heb wel een oplossing gevonden voor dit probleem.

Ga als volgt te werk:

  • Maak een gewenste titel aan op de tijdlijn van VDL 2022 (lettertype, kleur etc.....)
  • maak nu al je andere tekst met de standaard lettertype (zonder opmaak)
  • activeer de tekst, waarvan je de gewenste lettertype, kleur, etc... hebt ingesteld
  • klik nu rechtsboven op "V" en kies voor Titelinstellingen op alle volgende toepassen
  • nu worden alle gemaakte standaardtitels in een keer aangepast.
  • Zie filmpje

Hebt u nog vragen, laat het mij weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 18.06.2022, 00:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 18.06.2022 om 07:32 uur

Dat is de goede manier. Dank voor het meedenken. Ik denk echter dat het geen tekortkoming van het programma is maar men moet weten hoe het werkt, Als je vluchtig in het handboek zoekt vind je het niet.

mi-bo schreef op 18.06.2022 om 07:54 uur

@sipke

Beste Sipke.

Het mooie product MVDL is een veelzijdig programma die als eind resultaat de zelfde is

Het eigen maken is zeer belangrijk om met plezier te monteren., MVDL2022 is geheel anders geschreven en zal in het begin een beetje zoeken zijn wat het makkelijkst werkt.

Ik zelf werk zoals omschreven is op 17.06.2022 om 21.12 uur.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 18.06.2022 om 13:36 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen, dat u mijn aangedragen oplossing een goede manier vindt om alle titels in één keer aan te passen. Zelf maak ik ook wel eens gebruik van kopieer- en plakwerk.

Als gebruiker van Magix Video Deluxe 2022 vind ik het weldegelijk een tekortkoming in het programma. In VDL 2018 en alle eerdere VDL versies bleven de gekozen lettertypes bij een volgende titelbewerking actief staan en kon je deze zonder opnieuw in te stellen gebruiken. Ik ga uw probleem voorleggen aan de programmeurs van Magix Duitsland. Wanneer ik hierop een antwoord terug heb gekregen van Magix Duitsland, dan zal ik dat zeker hier vermelden.

Ik wens u een fijn weekend toe,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.06.2022, 13:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.06.2022 om 15:41 uur

@sipke

Beste Sipke,

even voldoende Internet.

Als ik mij niet vergis was dit de vraag "maar nu nu blijkt het dat het gewenste lettertype bij elke tekst opnieuw ingesteld moet worden. '

hier een kleine uitleg, dat het zonder problemen werkt in MVDL 2022 Prem

of was de vraag anders,

dat U in verschillende projecten de zelfde tekst opbouw wil gebruiken, dan is in MVDL 2022 Prem, dit de juiste oplossing

vriendelijke groet

Michael

sipke schreef op 18.06.2022 om 15:44 uur

Het werkt inmiddels goed.