Last van service_rel_u_x64.exe

hannekerolloos schreef op 01.11.2023 om 15:45 uur

1. Ik kan mijn MMM eigenlijk niet meer gebruiken: er wordt steeds een programma met de naam service_rel_u_x64.exe mee opgestart en dat gebruikt zo veel werkgeheugen dat het programma tijdens het gebruik steeds bevriest. Soms doet hij het even, maar na een paar handelingen (bijvoorbeeld zoiets eenvoudigs als afspelen) is het weer zo ver. Online actualiseren gaat niet, want ik ben up-to-date, wordt er aangegeven. De lol is er nu wel een beetje af.

2. Zijn er nog meer zaken waar ik naar kan kijken als het gaat om het verlagen van het werkgeheugen tijdens het gebruik van MMM?

Ik gebruik versie 32.02.11 op een Windows 10 systeem, versie 22H2. Ik gebruik een HP Pavilion 15 Cs-3xxx laptop met een Intel Core i7 10th gen. processor.

 

Reacties

Bol schreef op 01.11.2023 om 16:48 uur

@hannekerolloos

Hallo Hanneke,

Wat er bij u precies aan de hand is kan ik hiervandaan niet bepalen. Advies is om MMM2024 eens uit te loggen en dan weer opnieuw in te loggen.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.11.2023, 16:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hannekerolloos schreef op 01.11.2023 om 21:49 uur

Helaas geeft het geen verschil. Ook het heropstarten van Windows helpt niet. En er zijn geen andere programma's actief. Na iedere enkele actie of bewerking moet ik MMM uitzetten via taakbeheer en het programma opnieuw opstarten.

Bol schreef op 02.11.2023 om 10:33 uur

@hannekerolloos

Hallo Hanneke,

Wat u zou kunnen proberen is om het MusicMaker.ini te verwijderen. Wanneer u dit INI bestand hebt verwijderd, dan wordt MMM2024 op de standaardwaarden teruggezet en eventuele computerconfiguratiefouten opgelost. Bij het opstarten van MMM2024 wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Mocht dit ook niet oplossing blijken te zijn, dan adviseer ik om contact op te nemen met Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar u uw probleem voor. Zij kunnen voor u een systeemcheck doen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hannekerolloos schreef op 12.12.2023 om 14:41 uur

Het mee-opstarten van service_rel_u_x64.exe is vanzelf gestopt. Bovendien heb ik vandaag de nieuwe update geïnstalleerd. Helaas is het probleem (was leuk geweest) hiermee niet op magische wijze verdwenen. Er zijn nu wel andere programmaatjes die mee-opstarten:

1. updater, die verdwijnt vaak weer vrij snel.

2. C++ Application Development Framework (3X zelfs)

Tijdens het opstarten gebruikt het programma MMM max 9,5% van de processor, maar zodra ik iets afspeel schiet hij naar bijna 50% en begint mijn laptop vreselijk te 'blazen'. Het is duidelijk dat hij hard moet werken. En dan loopt het programma opnieuw vast.

Ik heb gezocht naar het bovengenoemde .ini file. Ik krijg er een aantal als ik naar dat file zoek: ik kom ook oudere versies tegen die blijkbaar niet goed verwijderd zijn. Ik heb daarom (toch een beetje eng) de oude versie van MMM die ik nog mijn systeem had staan (2013) verwijderd. Desondanks vindt ik een heleboel verschillende locaties waar MusicMaker.ini zou kunnen vinden, volgens het systeem wel 11. Ze zitten in mappen met namen als mm32 (de nieuwste, vandaag nog gewijzigd, misschien wel met de update?). Doe ik ze dan allemaal? Of alleen de nieuwe? Of valt hij dan terug op de oude?

SP. schreef op 12.12.2023 om 15:40 uur

@hannekerolloos Als u het programma kunt openen, kunt u eenvoudig de programma-instellingen resetten via het menu Bestand > Instellingen. Het is niet nodig om ini-bestanden handmatig te verwijderen.  Als u de programma-instellingen van Music Maker opnieuw instelt, worden ook de ini-bestanden verwijderd.

 

 

If you can open the program, you can simply reset the program settings under the File > Settings menu.There is no need to delete ini files manually. Resetting the Music Maker program settings will delete the ini files as well.

Bol schreef op 12.12.2023 om 16:16 uur

@hannekerolloos

Hallo Hanneke,

....C++ Application Development Framework (3X zelfs)......

Waarschijnlijk moet u de Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 updaten. Hiervandaan kunt u de laatste versie downloaden. Zie: Latest supported Visual C++ Redistributable downloads | Microsoft Learn

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.12.2023 om 18:28 uur

@hannekerolloos

Hallo Hanneke,

Hier nog een aanvulling.

Vraagje zijn uw Intel en/of Videokaartdrivers up-to-date? Zie: Download Intel Drivers and Software

....Ik heb gezocht naar het bovengenoemde MusicMaker.ini file. Ik krijg er een aantal als ik naar dat file zoek: ik kom ook oudere versies tegen die blijkbaar niet goed verwijderd zijn.....

Inderdaad worden oudere versies niet goed verwijderd. Zelf heb ik deze allemaal handmatig verwijderd. Als u alleen nog werkt met MMM2024 versie 32.1.0.13 dan kunt u alle voorgaande versies verwijderen. bv. mm27; mm28; mm29; mm30; mm31

Om MusicMaker.ini te verwijderen ga naar:

  • C:\ Users\ Gebruiker \ AppData \ Roaming \ MAGIX \ mm32
  • verwijder het MusicMaker.ini.
  • bij het opstarten van MMM2024 wordt het programma teruggezet op de standaardwaarden en eventueel computerconfiguratiefouten hersteld.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

hannekerolloos schreef op 12.12.2023 om 19:57 uur

Door alles weer terug te zetten naar de standaardwaarden, loopt het programma inderdaad niet meer vast. Maar ik zal misschien een nieuwe puzzel moeten maken hoe ik de geluidskaart opnieuw instel in het programma. Ik heb nog een Lexicon Omega staan en overweeg deze in te gaan zetten, tenminste... als dat nog wil werken in Windows 10 (en straks misschien 11). Maar dat is weer interessant voor een nieuwe topic straks. Maar ik heb wel echt regeklmatig gez..k en gek.t om alles werkend te krijgen en te houden met MMM. Terwijl ik het programma eigenlijk alleen maar gebruik om in te zingen en af te mixen.

Maar dank jullie wel voor al jullie hulp! Voorlopig klan ik weer even verder.

 

hannekerolloos schreef op 12.12.2023 om 20:01 uur

En Rob, ik had er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat Intel drivers ook wel eens geupdate zouden moeten/kunnen worden! Lijkt me nuttig en ga dat ook meteen doen.