laden van een project in Video Deluxe 23 Premiun

kris-ros schreef op 10.07.2024 om 15:34 uur

Sinds deze week komt mijn project niet meer zichtbaar in het project gedeelte van het programma.

Er komt heel kort een balk te voorschijn dat hij het project aan het opladen is.

Op hetzelfde moment gaat de werkbalk weg waar je normaal je je project aan het opmaken bent .

Links bovenaan staat wel de naam van je project.

Als je naar "Venster" gaat staat alles licht grijs (niet actief).

 

wat kan het probleem zijn. mijn oude projecten kan ik wel nog openen.

versie 22.0.3.172

Reacties

Bol schreef op 10.07.2024 om 19:49 uur

@kris-ros

Hallo Kris,

Hiervandaan kan ik u niet zeggen wat u probleem kan zijn. Als u VDL 2023 wel kan opstarten, ga dan naar: Bestand / instellingen / Programma instellingen terugzetten op de standaardwaarden. Nu wordt het het Video Deluxe programma gereset.

Als u daarna VDL2023 opstart, maak dan een geheel nieuw project en kijk of het nu wel goed gaat. Als dat zo is, zet dan uw reeds gemaakte MVP projectbestand op de tijdlijn. Wanneer het dan weer fout gaat, dan zal waarschijnlijk uw MVP projectbestand corrupt zijn geworden. Een MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen, maar bevat geen fysieke bestanden.

Succes,

Rob
forum moderator

 

kris-ros schreef op 11.07.2024 om 20:57 uur

Hoi Bol,

 

Bedankt voor de reactie. Maar het probleem is hetzelfde gebleven. Wat kan de oorzaak zijn dat bestanden corrupt geworden zijn. Heb wel de laatste tijd regelmatig dat ik een melding krijg dat er een fout opgetreden is in het programma, hierbij sluit het programma zich zelf af. Zou het helpen moest ik het programma eens opnieuw installeer.

Bol schreef op 11.07.2024 om 22:43 uur

@kris-ros

Hallo Kris,

....Wat kan de oorzaak zijn dat bestanden corrupt geworden zijn..... Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Dit kan van alles zijn.

Mijn tweede advies zou zijn om VDL2023 totaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Zie: Video deluxe opnieuw installeren (magix.info)

Laat het mij weten wat het resultaat is.

Succes,

Rob
forum moderator

kris-ros schreef op 12.07.2024 om 18:37 uur

Hoi Bol,

 

Laatste vraagje.

Kan ik mijn projecten gewoon in de Magix folder laten staan of zet ik deze eerst ergens anders voor ik programma verwijder.

Bol schreef op 12.07.2024 om 19:10 uur

Hallo Kris,

Bij herinstallering worden de Magix projectenmappen met rust gelaten. Maar mijn advies is altijd: Maak een kopie van Magix Projectenmap. Dit kan nooit kwaad!!

Succes,

Rob
forum moderator