kwaliteit van video op dvd valt tegen

Tobytje schreef op 09.02.2009 om 21:34 uur
Ik heb een film, gemaakt met een DV-camcorder (haarscherp beeldbeeld opnamen) met film op DVD7 na bewerking op DVD gebrand met de hoogste kwaliteit en bitrate. Het is een film van 30 minuten. Het resultaat van het videomateriaal valt me tegen. Ik bekijk zo veel liever het originele vanaf de camcorder. Vooral bij bewegende beelden verschijnen er blokjes. Enkel bij opname van een stilstaand beeld is de kwaiteit redelijk tot goed te noemen. ALs ik een film van meer dan 2 uur op een DVD wil krijgen verwacht ik teruggang in kwaliteit tov het origineel, maar niet bij een opname van 30 minuten in de hoogste kwaliteit gebrand. Hoe kan ik het resultaat beter en naar tevredenheid krijgen.

Reacties

mi-bo schreef op 10.02.2009 om 09:12 uur
Uw bericht goed gelezen, het volgende als U een dvd brandt zet de bitrate nooit boven de 8700, want als dit hoger is boven de 9000 krijgt u bij het afspelen digitale blokjes,( bitrate nooit boven de 9000 en brandt snelheid op 14 zetten). en nooit meer dan 1 uur op een dvd branden als U een goede kwaliteit wilt hebben, succes.