Kruisovergangen

Raphael-VanDenBroeck schreef op 09.02.2021 om 15:06 uur

Hallo,
Ik werk met Photostory Deluxe 2019 op een PC met Windows10.
Als ik kruisovergangen gebruik en ik heb mijn werk ge-exporteerd, dan krijg ik, bij de weergave, veelal, niet altijd maar wel veel, bij de overgang naar het volgende fragment, een flits van het begin van het huidige fragment, heel kort, maar storend bij weergave. Bij gebruik van harde las komt dit niet voor.
Wat kan ik doen om dat te vermijden?
Ik heb ook nog een oudere versie (2014) en die heeft het niet.

Reacties

Bol schreef op 09.02.2021 om 15:50 uur

@Raphael-VanDenBroeck

Hallo Raphael,

Helaas, heb ik Photostory Deluxe 2019 niet meer op een van mijn Pc's staan, wel 2020 en 2021. Hier kan ik uw probleem niet in reproduceren. Hebt u Photostory Deluxe al eens op de standaardwaarde teruggezet?

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2021, 16:33, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Raphael-VanDenBroeck schreef op 09.02.2021 om 16:52 uur

Dank je Rob, heb de standaardwaarde teruggezet. Zal het resultaat laten weten.

Bol schreef op 09.02.2021 om 18:31 uur

@Raphael-VanDenBroeck

Hallo Raphael,

Ik verneem wel wat het resultaat is. Als het terugzetten op de standaardwaarde nog niet het gewenste resultaat hebt opgeleverd, zou u dit kunnen proberen.

Verwijder het Photostory.ini, dit bestand kan ook verkeerde instellingen vasthouden. Wanneer u dit INI bestand hebt verwijderd, wordt deze bij het opstarten van Photostory 20xx weer automatisch aangemaakt. Let op!! Photostory 20xx wordt nu ook op de standaardwaarde terugzet, incl. uw persoonlijke instellingen.

Bij u zal Photostory 2021 waarschijnlijk 2019 kunnen zijn.

Nogmaals succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Raphael-VanDenBroeck schreef op 10.02.2021 om 15:27 uur

Dank je voor de info Rob.
Ik heb net een filmpje gemaakt met 11 fragmenten en er zijn geen flitsen in, dus het zou wel eens in orde kunnen zijn.
Zelf heb ik geen persoonlijke instellingen gedaan, maar ik heb er ook bijna niet mee gewerkt omdat ik de versie van 2014 nog gebruikte.
Ik heb vorig jaar wel een upgrade gekocht, maar dat gaf geen verbetering bij de geëxporteerde bestanden.
Moest ik nog problemen ondervinden met dit item zal ik de Photostory.ini verwijderen zoals je aanraadt.
Met dank en beste groeten.
Raphael

Bol schreef op 10.02.2021 om 22:29 uur

@Raphael-VanDenBroeck

Hallo Raphael,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u probleem is opgelost door de programma-instellingen terug te zetten op zijn standaardwaarden. Houdt in het achterhoofd, dat u ook nog de mogelijkheid hebt om Photostory.ini te verwijderen. Het kan zijn, dat deze op een of manier corrupt is geworden en dan ook niet meer goed werkt. Maar goed voorlopig doet het Photostory weer zoals het moet.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-