Reacties

mi-bo schreef op 06.04.2021 om 16:45 uur

@Guido-DeKeyzer

Beste Guido.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Waar komt de Avi bestand vandaan.(wat voor extensie)

Heeft U dit ook bij andere opnamen.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Guido-DeKeyzer schreef op 06.04.2021 om 17:12 uur

Andere AVI geven het zelfde probleem.

Ik heb deze files vroeger al zonder probleem verwerkt.

Zij komen van een Canon ZR60,ik heb die vroeger ingeladen via Red mijn video's.

Ik heb wel een update gedaan, geen idee of het daaraan ligt.

Alvast bedankt

mi-bo schreef op 06.04.2021 om 17:47 uur

@Guido-DeKeyzer

Beste Guido,

Dank voor Uw Feedback.

U heeft analoge beelden met RUV gedigitaliseerd naar een AVi files.

Dit moet zoals U zelf al omschrijft zonder problemen gaan/ kunnen.

U schrijft over een update, is dit van Windows , want van MAGIX vdl kan dit niet gezien u over versie 19.0.1.18 schrijft.

Heeft U pas iets uitgevoerd met de Pc ( schoongemaakt ) misschien de aansluiting van de geluidskaart niet goed aangesloten

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 06.04.2021 om 18:02 uur

@Guido-DeKeyzer

Hallo Guido,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers, dat geheel los staat van Magix Support.

U hebt, zoals ik het kan beoordelen de standaard Video Deluxe 2020 versie 19.0.1.18 opnieuw geïnstalleerd? Waarom u nu ineens het storend geluid hoort, dat lijkt alsof er een knarsend tandwiel draait, dat kan ik hiervandaan niet beoordelen. Hoort u dit ook als u het afspeelt in Windows media player of VLC media player. Zo niet, converteer dan eens deze AVI bestanden met Handbrake te downloaden vanaf: https://handbrake.fr/ en kijk wat nu het resultaat is.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.04.2021, 18:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Guido-DeKeyzer schreef op 07.04.2021 om 12:34 uur

Bedankt voor de tip, na conversie is de klank perfect en kan ik de video verder verwerken.

Ik kan hiermee verder, ik probeer nog verder uit te vissen vanwaar de "krakend/knarsend' tandwiel komt.

Als ik de AVI afspeel met Windows video player geen probleem.

Alvast bedankt voor de feedback.

Groetjes

mi-bo schreef op 07.04.2021 om 13:05 uur

@Guido-DeKeyzer

Beste Guido.

Het is vreemd als U met RUV(een MAGIX product)een Avi bestand heeft dit eerst om moet zetten met Handbrake om het daarna met een MAGIX VDL (een MAGIX product)verder te kunnen bewerken.

Maar U bent geholpen,en dat is belangrijk.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 07.04.2021 om 14:08 uur

@Guido-DeKeyzer

Hallo Guido,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u probleem is opgelost door uw AVI bestanden met Handbrake te converteren.

Audio Video Interleave zijn bestanden, die zijn gecodeerd met verschillende codecs. Volgens mij zou de verklaring voor het krakend geluid wel eens kunnen liggen aan het feit dat Magix Duitsland eind oktober tijdens een update het volgende hebt gedaan:

  • Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • Verwijdert AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-