Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers, dat geheel los staat van Magix Support.
U hebt, zoals ik het kan beoordelen de standaard Video Deluxe 2020 versie 19.0.1.18 opnieuw geïnstalleerd? Waarom u nu ineens het storend geluid hoort, dat lijkt alsof er een knarsend tandwiel draait, dat kan ik hiervandaan niet beoordelen. Hoort u dit ook als u het afspeelt in Windows media player of VLC media player. Zo niet, converteer dan eens deze AVI bestanden met Handbrake te downloaden vanaf: https://handbrake.fr/ en kijk wat nu het resultaat is.
Het is vreemd als U met RUV(een MAGIX product)een Avi bestand heeft dit eerst om moet zetten met Handbrake om het daarna met een MAGIX VDL (een MAGIX product)verder te kunnen bewerken.
Het doet mij deugd om te lezen, dat u probleem is opgelost door uw AVI bestanden met Handbrake te converteren.
Audio Video Interleave zijn bestanden, die zijn gecodeerd met verschillende codecs. Volgens mij zou de verklaring voor het krakend geluid wel eens kunnen liggen aan het feit dat Magix Duitsland eind oktober tijdens een update het volgende hebt gedaan:
Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
Verwijdert AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"