korte stukjes video met schokjes afgespeeld na rendering met Foto's op DVD Deluxe 13

voyageur schreef op 08.12.2012 om 12:24 uur

korte stukjes video (AVI HD) die in de slideshow zijn ingelast worden na rendering schokkerig afgespeeld (zowel in exporteren als branden). Nochtans worden die videos voor dat zij gebruikt of gemonteerd zijn in Magix, normaal via alle mogelijke players zonder schokken afgespeeld.

Heb al van alles uitgeprobeerd, zelfs enkel maar videofragmentje van 20 seconden (in nieuw project) zonder enig ander materiaal gerenderd, maar steeds elfde probleem.

Hoe komt dat? Wat te doen om dit op te lossen.

Heel veel dank aan wie hulp wil bieden.

Voyageur

Reacties

magixagent schreef op 08.12.2012 om 13:51 uur

De avi beelden die U in Uw project wilt samen voegen , waar komen deze beelden vandaan.

Deze vraag omdat er verschillende avi bestanden zijn, 

MAGIX. pinnacle. Adobe Ellement, Edius. Adobe Pro

gr

voyageur schreef op 08.12.2012 om 23:22 uur

Dank je wel voor spoedige reactie.

AVI komt van de camera HD 1920-1080 16.9 formaat 24 frames per sec. en is nog niet bewerkt geweest voor dat die op de storyline werd geplaatst.

vriendelijke groet

Voormalige gebruiker schreef op 09.12.2012 om 09:16 uur

Dank je wel voor spoedige reactie.

AVI komt van de camera HD 1920-1080 16.9 formaat 24 frames per sec. en is nog niet bewerkt geweest voor dat die op de storyline werd geplaatst.

vriendelijke groet

U geeft aan camera HD 1920x1080 . Maar kunt u ook het merk van de camera beschrijven. Ook daar kunnen verschillen verschillen van AVI in zitten.

gr. Rob

Aanvulling: 11:00uur

Ik zie dat het 24 frames p/sec zijn. Standaard staat deze bij Magix op 25 frames p/sec. Veranderd het eens in Magix naar 24 frames p/sec.

Succes

voyageur schreef op 09.12.2012 om 12:21 uur

Video komt van Nikon D 600.

De screen print die u zo vriendelijk was mee te sturen heeft wel betrekking op een Magix video programma en niet op Foto's op DVD 2013 Deluxe.

Bij het branden staat dat altijd op 25 frames, maar ik kan dat enkel wijzigen naar 50 frames (24 frames kan noch geselecteerd noch ingevoerd worden.

Nu tot voor kort werkte ik met Foto's op DVD 9 Deluxe en daar had ik dat probleem niet.

Dank je wel voor je reactie

magixagent schreef op 09.12.2012 om 13:00 uur

De verhalen aandachtig gelezen, heeft u de laatste download update van 40 mb via actualiseren, geüpload.
U schrijft dat U met versie 9 geen problemen had,( had u dan een codex voor mpeg4 gekocht) U werkt met een camera die in hoge resolutie werkt, maar geen mpeg4.
In versie 9 moest u foto verplaatsen om er een stukje video tussen te zetten, in versie 2013  kunt u foto en bewegende beelden onder elkaar zetten.
Ik weet niet gezien ik al een activering heb van VDL 2013 of U bij het foto pakket nog een mpeg4 codex moet kopen, kosten € 9,99, want anders zult u schokkerige beelden houden, heeft u al geprobeerd om een mpeg2 bestand toe te voegen in Uw foto project en wat is daar het resultaat van.
Succes met het mooie MAGIX product.

Voormalige gebruiker schreef op 10.12.2012 om 13:43 uur

Hallo,

Ik heb de Nederlandse handeling voor Nikon D600 doorgenomen. Hier wordt aangegeven dat de gemaakte filmpjes een extentie .MOV heeft. U zegt dat dit AVI is, deze extententie komt niet voor in de handleiding.

Ik weet niet of Foto op DVD deluxe 13 de extentie MOV aankan (VDL 2013 wel). Als dat wel zo is, dan moet u quicktime downloaden en installeren op uw computer.

http://nl.softonic.com/s/download-quicktime-gratis/windows-7

Hieronder enkele uitsnede handleiding (rep. pagina(s) 65 / 170 / 216 / 329

Succes,

Rob

voyageur schreef op 10.12.2012 om 15:53 uur

Dank je wel Rob voor al de moeite.

Had inderdaad laatste update binnengehaald en mpeg4 codex (is inbegrepen in pakket DVD deluxe 13) geïnstalleerd).

AVI bestanden zijn van mijn vorige Nikon en MOV van de Nikon D600. DVD deluxe 13 kan MOV aan.

Maar ik heb zowel problemen met AVI als met MOV. Het maakt niet uit.

Heb intussen je raad opgevolgd en videofragmentjes in Magix geëxporteerd naar MPEG2 en blijkbaar zijn er daar geen schokjes meer. Maar zodra ik die render voor DVD of BluRay treedt het probleem terug op.

Heb dezelfde operatie willen uitvoeren via MPEG4, maar dat lukt absoluut niet en krijg nu volgende foutmelding 'MPEG4-exportmodule is met een onbekende fout afgebroken'.Nu heb ik dus nog een ander probleem.

Voormalige gebruiker schreef op 10.12.2012 om 16:16 uur

Brand je deze in Mpeg-2 of H.264. 

Gr.

Rob

Aanvulling: 17:00 uur

Bij het branden op Mpeg-2 had ik een bibberende film. Ik heb toen gekeken hoe de interlease is gesteld. Wat bleek de film op de tijdlijn stond in bovenste en in het brandmenu onderste. Ik heb in het brandmenu voor bovenste gekozen en de bibberende film was weg. Normaal brand ik op H.264. zie foto uit VDL 2013

Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

succes

Rob

voyageur schreef op 10.12.2012 om 17:34 uur

Rob,

Uw screenprint is een screenprint van een videoprogramma. In DVD13 deluxe is dit een ander scherm. Zie hieronder

Er is daar geen mogelijkheid om codecs te kiezen.

Codecs kiezen kan enkel in tablad exporteren. Dus niet bij het branden.

Ik begin heimwee te krijgen naar mijn 9 versie. Deze 13 versie staat m.i. absoluut niet op punt. MPEG-4 H.264 nog altijd niet bruikbaar ondanks activering. Wil opnieuw activeren via Magixsuport maar dat lik geraak daar niet verder dan de vraag naar de computerID, die ik correct invoer maar telkens daar ook melding dat mijn computerID fout is.

Voormalige gebruiker schreef op 10.12.2012 om 22:28 uur

Hallo,

Ik heb net een trailversie Foto's op DVD 2013 deluxe gedownload en geinstalleerd. De Interlace velden moet gelijk zijn.In object eigenschappen staan deze bij mij op interlace bovenste veld eerst in het brandprogramma interlace onderste veld eerst. ook  kan ik H.264 aanvinken. Als dit bij u niet zichtbaar is adviseer ik om het programma eens opnieuw te installeren of te herstellen. Let op om de intelace zichtbaar te maken moet u wel op een stukje film gaan staan met de muis. met Ctrl-E komt u in het objectscherm.

Dubbelklik,  om de foto te vergroten. 

Succes

Rob

voyageur schreef op 11.12.2012 om 12:26 uur

Dank je wel Rob voor de fantastische ondersteuning.

Er moet inderdaad iets schelen aan mijn versie van Foto's op DVD 13 Deluxe.

Het tabblad branden BD verschilt inderdaad met de sreenprint die jij mij toestuurde (zie hieronder = geen H.264)

Vraagje: In object eigenschappen staan bij mij ook op interlace bovenste veld eerst in het brandprogramma interlace onderste veld eerst. Moet dit bij branden dan ook veranderd worden naar bovenste veld eerst? En wat met progressief?

Groeten

Voormalige gebruiker schreef op 11.12.2012 om 13:41 uur

Hallo,

Vraagje: In object eigenschappen staan bij mij ook op interlace bovenste veld eerst in het brandprogramma interlace onderste veld eerst. Moet dit bij branden dan ook veranderd worden naar bovenste veld eerst? En wat met progressief?

In het brandprogramma moet u de interlace ook op het bovenste veld zetten.

Voor verdere uitleg verwijs ik u naar hulp / index. Type het woord interlace in voor meer uitleg.

Ik zou zeggen probeer het uit en kijk wat er gebeurd. 

Ook zou u laatste brandroutine kunnen downloaden bij Magix. Let op hier moet je wel ingelogt zijn, om het te kunnen downloaden.  

https://support2.magix.com/customer/nl/download/tools?term_node_tid_depth%5B%5D=3459

gr..

Rob