Kopen

Polleke01 schreef op 09.05.2021 om 18:53 uur

Hi, ik wil de video de luxe 2021 upgraden maar ik kan gewoon niet betalen via mijn bank,

Ik ben al een oudere dame en heb géén smartphone of kredietkaart, hoe kan ik nu nog aankopen bij Magix ?

Ik ben al jaren klant bij Magix. Ik ben begonnen met Video de Luxe 2004 en heb altijd via de bank kunnen betalen.

Waarom dan nu niet meer ? Worden oudere mensen die niet meegaan met de moderne technieken dan

geboycot ?

Reacties

Bol schreef op 09.05.2021 om 19:19 uur

@Polleke01

Hallo Polleke,

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 10.05.2021 om 12:47 uur

Hallo Polleke en Bol,

Als aanvulling hierop.

Het programma of een upgrade Magix Video de luxe is gewoon met Ideal (in Nederland) te betalen.

Als je het programma echter eenmaal hebt en je wilt uit de “Store” of bij “Record Planet” iets aankopen, dan is om met Ideal te betalen niet meer mogelijk.

Je bent verplicht om met Visa, Mastercard of PayPal te betalen. Als je deze mogelijkheden niet hebt, dan zijn aankopen niet mogelijk. Je wordt dan verplicht om een van deze drie betaalmogelijkheden te kiezen c.q. daar een rekening te openen.

Ik heb dit bij Magix al een keer aangekaart, maar je krijgt een nietszeggend antwoord van....dat zijn de voorwaarden.

Waarom dan het programma wel met Ideal betaald kan worden en aanvullingen niet, daar krijg je geen antwoord op.

Een aantal jaren was betaling voor aanvullingen wel degelijk met Ideal mogelijk.

Ik wil er alleen maar op attenderen dat ik en misschien wel meerderen met mij dit niet consequent vinden.

Magix beschouwt Nederland waarschijnlijk als een afvallige provincie !!!!

 

groeten,

Frits

 

Bol schreef op 10.05.2021 om 21:32 uur

@FriSe

Hallo Frits,

Wat u beschrijft klopt helemaal. Ik weet het ook niet wat de beweegredenen zijn van Magix Duitsland om de inkopen bij Store of Producerplanet niet via iDEAL te laten verlopen. Zelf zou ik het ook wel zo prettig vinden. Ik zal dit ook eens voorleggen aan een van mijn contactpersonen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.05.2021, 21:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 11.05.2021 om 14:50 uur

Rob,

Sorry voor de verschrijving, Record Planet moet inderdaad Producer Planet zijn.

Als Magix de Ideal betalingen niet mogelijk maakt, is het wel zo fair dat Magix bij het product Magix Video de Luxe vermeldt dat " voor programma aanvullingen zijn beperkte betalings voorwaarden van kracht".

Dan weet je in ieder geval dat het afwijkt van de normale betalingsregeling.

Ik wacht af wat Magix uit de hoge hoed gaat toveren.

gr.

Frits

 

Bol schreef op 11.05.2021 om 15:08 uur

@FriSe

Hallo Frits,

Vandaag heb ik van mijn contactpersoon uit Duitsland een berichtje ontvangen, dat hij e.a. gaat het uitzoeken, waarom de iDEAL betalingen bij Magix Shop en Producer Planet niet (meer) mogelijk is. Hij gaf mij wel te kennen, dat iDEAL nog steeds een geaccepteerde betaalmethode is. Hij schrijft ook dit: "Wellicht moeten we dan nog wat aanpassingen in het systeem doen". Ik houd u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-