Koop geen Magix programma's vooral niet als je video's om wil zetten

KoningF schreef op 28.04.2020 om 18:40 uur

Koop geen programma's van Magix, later zul je er spijt van krijgen want door hun eigen format kun je in geen ander programma het openen. Korte uitleg alle video's heb ik een aantal jaren geleden omgezet naar digitaal. Nu blijkt dat het de opgeslagen format is van Magix. Magix zegt doodleuk wij ondersteunen dit niet meer dus zoek het maar uit.

Reacties

Bol schreef op 28.04.2020 om 19:15 uur

Beste @KoningF

Welkom op het forum voor en door MAGIX gebruikers.

Verklaar u nader. U hebt het over video's, die u ooit hebt omgezet naar digitaal. In welk format hebt u dat gedaan? Is dit in AVI, MP4 , MOV etc.. Want de meeste van deze formats worden nog steeds ondersteund door Magix en de meeste mediaplayers

Groet,

Rob (Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.04.2020, 19:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.04.2020 om 19:31 uur

@KoningF

Beste F.

Dit is bij elk ander montage programma het zelfde.

Alleen als U er een mpeg 2 voor 720:576 en mpeg 4 voor 1920:1080 van heeft gemaakt,kunt U het inlezen met elk ander montage pakket.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

KoningF schreef op 28.04.2020 om 19:47 uur

Beste Rob, het gaat over .mxv bestanden deze schijnen alleen op de oude magix software te werken. Magix ondersteund deze niet meer volgens uw collega en hebben we alle werk en uren en uren films verloren. Dat was destijds niet bedoeling van video omzetten in digitaal.

Bol schreef op 28.04.2020 om 21:12 uur

Beste @KoningF,

Even een correctie. Ik ben niet in dienst van Magix Support, maar net als u een forumlid. Als het nodig is kan / mag ik persoonlijk contact opnemen met Magix. Dat gezegd hebbende, nu een antwoord op uw probleem. MXV staat voor Magix Extentend Video. Ik heb altijd begrepen, dat deze uitwisselbaar zijn met alle Magix Video deluxe programma's. Hebt u een willekeurige VDL programma op uw PC staan. Als dat zo is, wat is het resultaat dan als u een MXV bestand op de tijdlijn zet van VDL.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.schonewille schreef op 28.04.2020 om 21:16 uur

Hallo, Ik bezit VDL 2020.

Zojuist even getest, ik kan MPG en MXV bestanden gewoon inladen.

Met Groet,

Jan

KoningF schreef op 29.04.2020 om 08:51 uur

Hallo Jan en Rob, Ik had destijds videoprogramma magix video de luxe en magix film op dvd aangeschaft. Nu heb ik een andere pc en kan je de bestanden niet bekijken omdat het format mxv niet ondersteund wordt. Kun je mxv omzetten naar een algemeen bestand bijvoorbeeld mpeg?

Bol schreef op 29.04.2020 om 09:12 uur

Hallo @KoningF,

U schrijft: "Ik had destijds videoprogramma magix video de luxe en magix film op dvd aangeschaft." Over welke versie Video deluxe praten we?

Groet,

Rob.

Laatst gewijzigd door Bol op 29.04.2020, 09:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.04.2020 om 09:42 uur

Hallo @KoningF,

Zojuist een MXV bestand gemaakt met VDL 2016, VDL 2020 en Pro X11. Dit gemaakte MXV bestand ingelezen in Magix Photostory 2020 en vandaaruit met goed resultaat geëxporteerd als een Mpeg bestand en deze is afspeelbaar in elke mediaplayer.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.04.2020, 09:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.04.2020 om 12:10 uur

@KoningF

Beste KoningF,

U had 2 ( Topic )oproepen gedaan, over Red Uw Video's en video Deluxe, deze laatste is verwijderd.

Uw oproep was

"later zul je er spijt van krijgen want door hun eigen format kun je in geen ander programma het openen".

een reactie van mij was

" Dit is bij elk ander montage programma het zelfde." dit geleld ook voor Adobe, Pinnacle en Edius.

wel is het mogelijk via

"Alleen als U er een mpeg 2 voor 720:576 en mpeg 4 voor 1920:1080 van heeft gemaakt,kunt U het inlezen met elk ander montage pakket. "

Dat U teleurgesteld bent door een gekregen antwoord van MAGIX Support is te begrijpen.

Nu schrijft U dat U een nieuwe Pc heeft en MVY bestanden niet kunt inladen dit is ook logisch,

want MVY is alleen maar verwijzingen, en als U de originele bron mist( film ) kunt U met MVY niets doen op Uw nieuwe Pc.

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael ( Moderator ).

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie over MAGIX Red Uw Video daar gaat de vraag over.

Bol schreef op 29.04.2020 om 15:01 uur

Hallo @KoningF,

Als moderator zag ik, dat u twee gelijkwaardige topics had aangemaakt.

Omdat er op geen van beide topics een antwoord was gegeven, heb ik inderdaad die van Video deluxe verwijderd en dit via een persoonlijk bericht aan u gemeld. Ook waarom ik het gedaan heb.

Het bovenstaand antwoord laat ik voor wat het is, want ik kan hier helaas niets mee.

Ik zal u een verklaring geven wat MVY, MVP en MXV bestanden zijn.

MVY en MVP bestanden zijn projectbestanden, die alleen maar uit verwijzingen bestaan. Dus geen filmmateriaal!!

Een geëxporteerde MXV bestand daarentegen bevat uw gehele film inclusief alle gebruikte effecten, sjablonen etc.... net als een MP4, Mpeg bestand.

Een MVX bestand is alleen afspeelbeer op de tijdlijn van bv. Video Deluxe , Video Pro X en zelfs op de tijdlijn van Photostory

Als u deze op de tijdlijn zet van bv. Magix Video Deluxe, dan kunt u deze alsnog exporteren naar een door u gewenste videoformat.

Groet,

Rob (Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 29.04.2020, 15:09, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.04.2020 om 15:45 uur

Hallo Jan en Rob, Ik had destijds videoprogramma magix video de luxe en magix film op dvd aangeschaft. Nu heb ik een andere pc en kan je de bestanden niet bekijken omdat het format mxv niet ondersteund wordt. Kun je mxv omzetten naar een algemeen bestand bijvoorbeeld mpeg?

Hallo @KoningF,

Voor zover ik gelezen heb, gaat uw vraagstelling niet over MVY projectbestand, maar over een MXV bestand. Als ik het mis heb, dan verneem ik dat wel van u.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 20.01.2021 om 10:40 uur

Beste Rob en/of Michael,
In aansluiting op de ontdekking van schrijver @KoningF zou ik ook graag nog even willen reageren op dit topic. Ook ik ben momenteel wat zoekende in het oerwoud van wat snellere en tóch kwalitatief hoge encoding mogelijkheden in VDL premium 2021 met de nieuwe Infusion engine2. Ik maak eigenlijk alleen nog video bestanden die ik via een USB-3 stick afspeel op mijn OLED LG 55" tv.
Nu heb ik een testje gedaan met 5 min. 4K (3840x2160) materiaal naar diverse export formaten.
Dit vanwege de aanschaf van een videokaart.

PC gegevens:

CPU i7 K8700
16GB vengeance 3600 Mhz werkgeheugen. Moederbord ASUS PrimeZ-370A. Onboard 1 TB M2 NVMe SSD
Videokaart MSI GeForce GTX 1650 D6 Ventus XS OCV. Deze heeft volgens jullie service afdeling (Hr. Siedentop) waar ik mee aan het mailen ben geslagen de juiste NVIDIA specs waar mijn Magix VDL 2021 uitstekend mee zou moeten kunnen werken.

Encodering testjes vanaf de tijdlijn met de 5 min 4K :

mpegMP4: 15 min.gerenderd 2,3 GB, bitrate 60173

HEVCMP4 30 min. gerenderd, 1,3 GB, bitrate 35140

HEVCMP4 15 min gerenderd (snelste rendermethode) ook 1,3 GB en bitrate idem

Maar ook: gerenderd naar Magix MXV format. Rendertijd slechts 5 min! bitrate?, 6,4 GB !
Ik werd al hélemaal blij......
Opvallend: Eigenschappen via verkenner van dit MVX bestand geeft bij details geen formaat en bitrate info.

Na plaatsing op tijdlijn van gerenderd MXV bestand alléén resolutie gegevens 38640x2160 en framerate 25 beschikbaar maar ook geen bitrate.

Ik gebruik de 4K KMPlayer 64x speler op mijn PC, deze speelt geen MXV af. Ook VLC en Quicktime doen dat niet.
Nu dan ook mijn hamvraag:
Wat is het nut van deze MVX encoder als je na het renderen hiervan dit bestand niet kan afspelen en het eerste WEER moet converteren of encoderen naar een ander wél afspeelbaar formaat?
Alvast dank voor de hulp
A.Marchal

mi-bo schreef op 20.01.2021 om 11:00 uur

@a-marchal

Beste A-Marchal.

Uw verhaal gelezen, een korte reactie.

U kunt MXV inladen in MAGIX vdl en op de tijdlijn zetten en bewerken,en later exporteren naar Uw harde schijf als mp4,dan kunt U het afspelen op Uw Pc.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

a-marchal schreef op 20.01.2021 om 14:57 uur

Beste Michael,
Dank voor de snelle reactie.
Het heldert echter nog niet mijn vraag op wat ik verder aan moet met het door mijzelf heerlijk snel gerenderde 4K MXV bestand wat kwalitatief gezien geen slechte keuze lijkt.
Mijn vraag is dus eigenlijk, waarom heeft Magix deze encoder in Magix zitten als ik het verder niet af kan spelen na bewerking?
Na renderen in MXV en daarna wéér renderen naar een "kijkbaar" formaat mist het doel van sneller renderen en maakt dat we 2x moeten renderen waardoor we nog méér tijd kwijt zijn?

m.vr.gr. A.Marchal

mi-bo schreef op 20.01.2021 om 15:13 uur

@a-marchal

Beste Aart,

Vermoedelijk haalt U een paar dingen door elkaar,

MXV bestanden zijn vaak Mp2( 720:576) bestanden.

Dit is geen 4K(3840x2160) en zal het ook nooit worden,

mp4 bestanden kunnen 1440: 1080 of 1920:1080 zijn en zullen ook nooit 4K(3840x2160) worden.

Upload is dan niet mogelijk( wordt alleen maar slechter op Uw 4K TV), download is wel mogelijk,

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

a-marchal schreef op 20.01.2021 om 15:35 uur

Beste Michael,
Ik ben verbaasd. Wat zet mij hier dan op het verkeerde been?
Gezien het 6,5 GB grote MXV bestand lijkt het tóch op 4K ??
Wat heb ik gedaan:
1) Ik plaats 4K materiaal op mijn tijdlijn en render met de Magix MXV encoder.
2) Ik herlaad later het geexporteerde MXV bestand op mijn tijdlijn en krijg via rechtsklik onderstaande info te zien.

Zoals je ziet, hoge bitrate en 4K resolutie in het bestand?.....
Maar onduidelijk blijft voor mij WAT is het NUT dan om MXV te encoderen als ik er eigenlijk niks mee kan verder??

Dank weer voor de info,

Aart

Bol schreef op 20.01.2021 om 18:24 uur

Beste Rob en/of Michael,
In aansluiting op de ontdekking van schrijver @KoningF zou ik ook graag nog even willen reageren op dit topic. Ook ik ben momenteel wat zoekende in het oerwoud van wat snellere en tóch kwalitatief hoge encoding mogelijkheden in VDL premium 2021 met de nieuwe Infusion engine2. Ik maak eigenlijk alleen nog video bestanden die ik via een USB-3 stick afspeel op mijn OLED LG 55" tv.
Nu heb ik een testje gedaan met 5 min. 4K (3840x2160) materiaal naar diverse export formaten.
Dit vanwege de aanschaf van een videokaart.

PC gegevens:

CPU i7 K8700
16GB vengeance 3600 Mhz werkgeheugen. Moederbord ASUS PrimeZ-370A. Onboard 1 TB M2 NVMe SSD
Videokaart MSI GeForce GTX 1650 D6 Ventus XS OCV. Deze heeft volgens jullie service afdeling (Hr. Siedentop) waar ik mee aan het mailen ben geslagen de juiste NVIDIA specs waar mijn Magix VDL 2021 uitstekend mee zou moeten kunnen werken.

Encodering testjes vanaf de tijdlijn met de 5 min 4K :

mpegMP4: 15 min.gerenderd 2,3 GB, bitrate 60173

HEVCMP4 30 min. gerenderd, 1,3 GB, bitrate 35140

HEVCMP4 15 min gerenderd (snelste rendermethode) ook 1,3 GB en bitrate idem

Maar ook: gerenderd naar Magix MXV format. Rendertijd slechts 5 min! bitrate?, 6,4 GB !
Ik werd al hélemaal blij......
Opvallend: Eigenschappen via verkenner van dit MVX bestand geeft bij details geen formaat en bitrate info.

Na plaatsing op tijdlijn van gerenderd MXV bestand alléén resolutie gegevens 38640x2160 en framerate 25 beschikbaar maar ook geen bitrate.

Ik gebruik de 4K KMPlayer 64x speler op mijn PC, deze speelt geen MXV af. Ook VLC en Quicktime doen dat niet.
Nu dan ook mijn hamvraag:
Wat is het nut van deze MVX encoder als je na het renderen hiervan dit bestand niet kan afspelen en het eerste WEER moet converteren of encoderen naar een ander wél afspeelbaar formaat?
Alvast dank voor de hulp
A.Marchal

Hallo Aart,

Ik ben het geheel eens met de dhr. Siedentop, dat met uw configuratie uitstekend is te werken. Nu hebt u een paar testjes gedaan met 5min 4K.

De tijd en grootte van het bestand hangt samen met hoe hoog de bitrate staat ingesteld. Hoe hoger de bitrate instelling, hoe groter het bestand en hoe langer de tijd van de export wordt. Maar dit het geeft dan wel scherper beeldmateriaal. Als u de bitrate te laag instelt, dan krijgt u wel een kleiner bestand en de exporttijd is korter, maar het beeldmateriaal wordt minder scherp en er kunnen zelfs blokjes te zien zijn.

Wat betreft het Magix eXented Video bestand, dit kunt u alleen op de tijdlijnen van Magix Video- en Photostory programma's afspelen en bewerken. Dat een MXV bestand groter is dan bv. een MP4 bestand komt omdat er geen compressie wordt toegepast.

Het nut van MXV bestand is, dat u deze altijd op een andere PC waar ook Magix Video- en Photostory programma opstaat, kan inlezen en bewerken.

Ik hoop, dat u wat aan mijn antwoord hebt.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.01.2021 om 18:47 uur

@a-marchal

Beste Aart,

U haalt helemaal geen dingen dingen door elkaar. Het MXV bestand neemt de grote aan waarmee u het op de tijdlijn hebt geplaatst. Een MXV bestand kan wel degelijk een 4K (3840x2160) groot worden.

Maar ook bv. 1920x1080px

Een MXV bestand is alleen lees- en afspeelbaar in een Magix Programma's en kan nooit op een TV c.q. Media Players worden afgespeeld.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.01.2021, 18:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-