Knippen en verwijderen i tijdlijn modus

Louis-vandenBerg schreef op 22.11.2020 om 15:43 uur

Als ik een stukje weg knip in de tijdlijn modus en ik speel de film af

Als de film dan afgelopen is komt er 1 of 2 seconden zwart beeld en gaat de film een paar seconden terug en blijf daar op staan

Het moet toch gewoon in een keer stoppen het beeld en niet even zwart worden

Reacties

Bol schreef op 22.11.2020 om 16:26 uur

@Louis-vandenBerg,

Hallo Louis,

Als u een stukje wegknipt en zet daar dan bewust een zwart gedeelte tussen twee filmfragmenten, dan stopt de afspeelmarker niet op het zwarte gedeelte, want VDL ziet dit gewoon als een stukje film, die u bewust of onbewust heeft gemaakt. Als u dan het afspelen stopt, dan springt de afspeellijntje weer terug waar de afspeelmaker op dat moment staat.

Ga eens naar de programma-instellingen (sneltoets 'Y'). Klik op het tabblad Weergave en zet een vinkje bij spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie, nu stopt het afspelen op de plaats waar het afspeellijntje staat.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

3x gewijzigd wegens aanvulling en verbetering taalfouten

Laatst gewijzigd door Bol op 22.11.2020, 16:30, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.11.2020 om 16:37 uur

@Louis-vandenBerg

Beste Louis,

Waar komen de beelden vandaan waar U mee aan het monteren ben.

Want als U een stukje uit een project verwijder en speel het af zal het gewoon doorlopen als U het niet stopt, zal niet uit zichzelf stoppen en dan een stukje terug gaan,

M.vr. gr

Michael/ Forum Moderator

Bol schreef op 22.11.2020 om 17:00 uur

@Louis-vandenBerg

Halo Louis,

Volgens mij, hebt uw vraagstelling / probleem niets te maken waar de beelden vandaan komen. Maar zoals ik het voor nu kan beoordelen bent u een echte beginner in VDL 2021. Mijn advies, ga naar hulp / Gebruiksaanwijzing (PDF) downloaden en bladert daar eens doorheen.

Groet, Rob

Aanvulling op: 22-11-2020 om 18:00uur

Zie eens deze link: Het is wel in het Engels.

Laatst gewijzigd door Bol op 22.11.2020, 18:01, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-