knetterend geluid

Jan-Witteveen schreef op 22.12.2020 om 10:34 uur

Ik heb videodeluxe premium versie 20.0.1.73 (UDP3), daarbij een recente desktop ConceptD, nvideo quadro en windows 10 pro. Nu ben ik verschillende geluidsporen onder elkaar aan het zetten. Bij het afspelen is een soort knetterend geluid. Het klinkt een beetje als het geknetter van een oude langspeelplaat (LP). Nu heb ik het volume al neer beneden gebracht maar dit helpt niet. De de denoiser en andere opties bieden nog geen uitkomst. Ook heb ik het idee dat wanneer ik de video opsla het geknetter extremer wordt, dan dat het geval is bij het afdraaien in het programma zelf. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Dank alvast! PS hier een linkje naar het filmpje met het geluid

Reacties

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 10:51 uur

@Jan-Witteveen

Beste Jan.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Waar komen de (geluid)bestanden vandaan; gezien U schrijft ik ben verschillende geluid sporen onder elkaar aan het zetten.

Zitten er geen on effenheden in het geluid.

Blijf gezond.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Jan-Witteveen schreef op 22.12.2020 om 10:55 uur

Goedemorgen Michael,

De geluidsfragmenten zijn verschillend. Over het algemeen opgenomen met de smartphone. De één toegezonden in M4A de andere als MP4, weer een ander als MP3. Ik converteer ze dan en zet ze dan in mijn project.

Eerst dacht ik dat het in de fragmenten zit. Daarom heb ik ze één voor één uitgezet in het project. Maar dit helpt echter niets. Wanneer ik de bestanden buiten het programma om afspeel hoor ik ook geen geknetter. Er gebeurt dus echt iets magix ;-) in het programma is mijn vermoeden?

PS. Het is blaasmuziek dus het kan wel oneffenheden bevatten denk ik.

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 11:20 uur

@Jan-Witteveen

Beste Jan.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Wat is het resultaat als er een klein stukje van het project (met verschillende geluid sporen ) als Mp4 wordt geëxporteerd.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Jan-Witteveen schreef op 22.12.2020 om 11:28 uur

@mi-bo

Twee stukje als test.

Helaas is het geknetter nog steeds aanwezig.

Mvg. Jan

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 14:16 uur

@Jan-Witteveen

beste Jan.

U schijf "Ik converteer ze dan en zet ze dan in mijn project.

Als het dan geconverteerd is , klikt het dan nog wel goed voordat het in MAGIX vdl wordt gezet. Op welke manier wordt het geconverteerd.

M.vr.gr

Michael

Jan-Witteveen schreef op 22.12.2020 om 15:25 uur

@mi-bo

Dank voor de reactie. Ja voor het in Magix te zetten is het goed. Nu heb ik de bestanden eens ongeconverteerd in magix geplaatst. Dan lijkt het probleem zich niet voor te doen. Dit moet ik nog uit gaan sluiten om het echt zeker te weten.

Zou het dan toch in het converteren in combinatie met hoe Magix daarmee omgaat zitten...
(het converteren deed ik om de golfvormweergave mogelijk te maken)

Maar dan doemt het volgende probleem op. Bij de M4A bestanden lijkt het aanmaken van de golfvormweergave niet mogelijk? Dit is essentieel om de bestanden goed onder elkaar te krijgen voor zover ik kan overzien.

Alvast weer bedankt voor uwe reactie!

Mvg. Jan

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 15:31 uur

@Jan-Witteveen

Beste Jan,

Dank voor Uw feedback,

Ja, het is best mogelijk als het door elkaar staat dat MAGIX het juiste bestand zoekt.

Misschien heeft U iets aan deze link, gezien het IPhone bestanden zijn

https://online-omzetten.nl/dateiformat/m4a/

M.vr.gr

Michael

Jan-Witteveen schreef op 22.12.2020 om 15:41 uur

@mi-bo

Die tool heb ik ook gebruikt. En als ik dat doe dan is het gelijk weer mis. Als ik het origineel wat ik heb ontvangen gebruik zonder te converteren is het wel goed. Dus zonder gekraak.

Het probleem is dus gevonden. Dan blijft er nog één vraag over. Kan ik bij de M4A bestanden ook een golfvormweergave aanmaken? In de handleiding zie ik dit niet terug. Bij voorbaat nogmaals dank!

Bol schreef op 22.12.2020 om 16:43 uur

@Jan-Witteveen

Hallo Jan,

Uw geluidsfragment, die in uw topic staat, heb ik beluisterd en inderdaad is er een rollend geluid hoorbaar. Is dit het originele audiobestand? Als dat zo is, dan is dit tijdens de opnames gebeurd en zal dit niet worden gecorrigeerd door te gaan converteren. Als het originele bestand het rollend geluid niet hebt, dan zou u het kunnen proberen om het audiobestand in VLC media player te converteren en op de tijdlijn van VDL plaatsen.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 16:52 uur

@Jan-Witteveen

Beste Jan.

Goed bericht dat het eerste probleem is opgelost.

Een antwoord Golfweergave aanmaken voor M4A moet ik U schuldig blijven.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Jan-Witteveen schreef op 22.12.2020 om 17:07 uur

Beste @mi-bo en @Bol,

Het lijkt er inderdaad op dat er in de online converteer tools wat mis is gegaan waardoor Magix VDL er niet goed meer mee om kon gaan. Ik heb het nu via VLC gedaan en dit is een stukje resultaat . Mocht het niet zo blijken te zijn dan hoort u mij wel weer. Hartelijk dank voor het meedenken. En voor nu alvast fijne kerstdagen toegewenst!

Gr. Jan

Bol schreef op 22.12.2020 om 17:28 uur

@Jan-Witteveen

Hallo Jan,

Ik heb het audiobestand, dat u via VLC hebt geconverteerd beluisterd. Ik neem hier geen rollend geluid meer waar. Ik heb uw bestand opgenomen en geconverteerd naar een M4A bestand en deze op de tijdlijn van VDL 2021 gezet en zag dat er een Golfweergave wordt aangemaakt.

Volgens mij zijn uw problemen nu opgelost. Zo niet laat het ons weten.

Succes en prettige feestdagen en een beter gezond 2021. Groet, Rob

Keep It Safe

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-Witteveen schreef op 02.01.2021 om 12:32 uur

De beste wensen voor 2021! Ik wilde u nog even laten weten dat het gelukt is. Dank voor uw hulp!

Bol schreef op 02.01.2021 om 12:56 uur

@Jan-Witteveen

Hallo Jan,

Bedankt 👍voor deze terugkoppeling. Het is inderdaad gelukt om een mooi filmpje te maken met goed geluid. Ik hoor nu geen rollend geluid meer. Van mijn kant ook de aller beste wensen en een gezond 2021

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2021, 12:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.01.2021 om 13:31 uur

@Jan-Witteveen

Beste Jan.

Dit is een positief bericht dat U na verschillende adviezen Uw project op tijd klaar was zonder vervelende bijgeluiden.

Geplaatste filmpje ziet er perfect uit.

Voor U en Uw dierbare een gezond 2021, met veel film en montage plezier met het mooie MAGIX product.

M.vr.gr

Michael