Reacties

Bol schreef op 04.03.2022 om 21:49 uur

@John-Feijen

Hallo John,

U kunt uw blauw uiterlijk een zwart uiterlijk geven. Dit doe u zo:

  • ga naar: Sjablonen / Filmlooks Basic / z-w (veel contrast)
  • sleep deze filmlook naar uw filmfragment.

Met vriendelijke groet,

Rob

Aanvulling: 04-03-2022 om 22:05uur

Laatst gewijzigd door Bol op 04.03.2022, 22:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

John-Feijen schreef op 04.03.2022 om 22:04 uur

Hoi Rob, Bedankt voor je reactie maar het is een kleuren Super 8 uit 1970 wat ik omgezet heb. Is het niet ergens mee mogelijk dat ik dan toch nog de blauwe zweem van de beelden krijg! Er zijn luttele seconden waar het beeld wel de goed kleuren geeft!!!

mi-bo schreef op 04.03.2022 om 22:52 uur

@John-Feijen

Beste John.

Ik heb gelezen dat de machine het omzet in Mp4 dat zal 1920x1080 zijn

Heeft U al gekeken of het mogelijk is om 720x576 te digitaliseren ipv mp4 1920x1080 zoals de machine dat kan.(i.v.b. met blauwe zweem)

Persoonlijk zou ik het met een projector doen, met een camera waar de diafragma vast gezet kan worden, en dan op een deur projecteren,daarna in MVDL prem gaan monteren

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

John-Feijen schreef op 04.03.2022 om 23:37 uur

De Wolverine machine digitaliseert naar MP 4 in 1440x1080 en maakt iedere seconde 2 foto's en maakt er dan een MP4 van.

Gr, John

Bol schreef op 05.03.2022 om 15:52 uur

@John-Feijen

Hallo John,

Bedankt👍 voor het vertrouwen dat u in mij hebt gesteld. Ik heb uw filmfragment gedownload en via VDL 2022 met Effecten / Aanpassen Looks bewerkt. Middels een persoonlijk bericht hebt u mij laten weten, dat het verkregen resultaat er prima uitziet. Tevens hebt u mij toestemming gegeven om een stukje uit uw filmfragment mag gebruiken voor het onderstaand antwoord.

Hieronder een beschrijving hoe u uw Blauwzweem probleem kan oplossen:

  • Start Video Deluxe op
  • Zet het filmfragment op de tijdlijn
  • Ga naar: Effecten / Aanpassen Looks
  • Plaats de afspeelmarker op een plek (doelframe) waarvan u het beeld wilt wijzigen
  • Plaats de afspeelmarker op de positie van waar u het wilt overnemen
  • Klik op Beeld op elkaar afstemmen

Hier drie filmpjes.

Onbewerkt filmpje

Instructie filmpje

Eindresultaat.

U kunt nu via diverse effecten van Video Deluxe een finishing Touch aanbrengen, maar de basis is Effecten / Aanpassen Looks.

Succes👍👍👍 met het bewerken van uw gedigitaliseerde Super 8 film.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.03.2022, 15:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

John-Feijen schreef op 05.03.2022 om 15:59 uur

Bedankt Rob voor de kundige uitleg👌.......en ik ben ermee geholpen en weer wat geleerd!

Bol schreef op 05.03.2022 om 16:14 uur

@John-Feijen

Hallo John

Bedankt👍 voor uw compliment, ik heb u met alle plezier geholpen.

Fijn weekend, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.03.2022, 16:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.03.2022 om 16:18 uur

@John-Feijen

Beste John.

Positief bericht dat het probleem achter de schermen is opgelost, zal mijn goed bedoelde suggesties aan U verwijderen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL..

vriendelijke groet

Michael