kleur verlies na bewerken

Roland-Kengen schreef op 18.02.2021 om 13:39 uur

Ik heb homevideo's gedigitaliseerd met een harddisk recorder. Output zijn dvd's met TS en RM folder, blijkbaar philips format. Ik wil ze graag opnieuw bewerken tot DVD's maar dan met een menu zodat je kunt zien wat er op de DVD staat.

Probleem is dat de nieuwe DVD veel fletsere kleuren heeft dan de oorspronkelijke DVD. Ik heb een foto bijgevoegd: links is afkomstig uit de oorspronkelijke vob file, rechts nadat ik de vob file in vdl binnengehaald heb en gebrand heb naar een iso bestand. De instellingen bij het branden: MPEG encoder instellingen: "Standaard dvd PAL", kwaliteit 7 (hoogste). Antilace filter aan, videoeffecten op gpu berekenen, Geavanceerd: codeerkwaliteit: beste.

Reacties

Roland-Kengen schreef op 18.02.2021 om 13:44 uur

Het kleur verlies treedt trouwens al op op het moment dat ik de vob file in vdl laadt: links origine vob in powerdvd, rechts het beeld in het view venster in vdl.

Roland-Kengen schreef op 28.03.2021 om 07:20 uur

Het probleem hiermee is opgelost. Powerdvd heeft vanzichzelf een hele mooie kleuren display correctie, truetheater heet dat geloof ik. Wanneer je in VLC iets met de kleuren werkt krijg je hetzelfde resultaat.