Reacties

mi-bo schreef op 29.05.2022 om 11:06 uur

@chriske123

Beste Chriske.

Niet wetend met welke versie van MVDL U werkt.

In verschillende versies van MVDL zit de optie Multicam daar al aan gedacht

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Kees-Haremaker schreef op 29.05.2022 om 12:27 uur

Hallo Chriske,
In de help zit een mogelijkheid om een filmpje te bekijken zie


Als je voor jou taal kiest zie je een aantal voorbeeld filmpjes waaronder ook multycam en dan weet je hoe je het kan doen.
De naam klankbanden is een niet gebruikelijke benaming wel b.v. het 'audiospoor'
Mvg Kees

Bol schreef op 29.05.2022 om 12:48 uur

@chriske123

Hallo Criske,

......Ik heb een opnamen gedaan met verschillende camera's. Is er een gemakkelijke manier om de klankbanden gelijk te plaatsen....

Als ik u goed heb begrepen, hebt u filmopnames gemaakt met verschillende camera's. Nu zijn klankbanden (audio) bij de ene opname harder dan de bij de andere opnames. Nu wilt u deze klankbanden (audio) op elkaar afstemmen (normaliseren).

Om de klankbanden (audio) op elkaar af te stemmen, ga dan als volgt te werk:

  • selecteer (Ctrl+A) alle filmfragmenten
  • klik met op de rechtermuisknop en kies uit de pop-up menu Audiofuncties / Normaliseren... (sneltoets Alt+N)
  • Nu worden alle klankbanden (audio) op elkaar afgestemd.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 01.06.2022 om 14:33 uur

Hallo Criske, ik denk dat je met deze opnamen met verschillende camera's deze onder elkaar wilt hebben en dan de bestanden wilt synchroniseren, zodat je dan multycam montage kan toepassen en dan gebruik je het audio van de beste opname en dan zijn de andere audiogegevens niet belangrijk.
Kijk daarvoor bij HULP even naar voorbeelden en dan scrollen naar Multycam montage
Mvg Kees

chriske123 schreef op 01.06.2022 om 14:45 uur

Beste, bij het opstarten van een montage ontbreekt de klank, ik zie ook de sporen niet terug,. Ik heb ook al geprobeerd om een een vroegere versie te openen maar alle keer heeft hij aan dat het bij de film behorende bestand niet is gevonden. Ik heb er al veel werk in gestoken en heel wat uren besteedt. Gisteren had ik dit probleem niet. En ik weet niet waar zoeken, ik heb ook geen wijzigingen gedaan aan een harde schijf. Hartelijk om even mee te denken

Bise schreef op 01.06.2022 om 15:55 uur

Beste chriske,

Zelf vermoed ik dat het aan uw geluidskaart ligt. Klik eens met rechts op het luidspreker symbool rechts onderin in de taakbalk, dan kan je diverse mogelijkheden bekijken.

Mvg,

Cees

chriske123 schreef op 01.06.2022 om 16:31 uur

beste, dank om even mee te denken, maar met mijn geluidskaart is alles ok. Ik vermoedt dat het te maken heeft met filmpjes met verschillende extensies

Bol schreef op 01.06.2022 om 16:48 uur

@chriske123

Hallo Chriske,

.....bij het opstarten van een montage ontbreekt de klank, ik zie ook de sporen niet terug,. Ik heb ook al geprobeerd om een een vroegere versie te openen maar alle keer heeft hij aan dat het bij de film behorende bestand niet is gevonden.,,,,

Niet is gevonden, zet mij waarschijnlijk op het spoor van uw probleem. U opent uw MVP-projectbestand en tijdens het inladen, krijg u de melding dat het programma de bijbehorende bestanden niet kan vinden. Hebt u toevallig de film / klank bestanden verwijderd? Een MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen, maar bevat geen fysieke bestanden. U kunt dit oplossen, door al uw gebruikte filmfragmenten, audiobestanden, etc... in een map te zetten en daar ook uw MVP projectbestand en dit MVP projectbestand vanuit deze map op te starten.

U krijgt volgens mij deze foutmelding. Klopt dit?

 

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2022, 16:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

chriske123 schreef op 01.06.2022 om 16:56 uur

Beste,

Ja dat klopt, ik zou natuurlijk liever mijn werk die al gedaan is behouden en kijk uit naar een oplossing. Ik ga eerst even proberen om Magix eens te deleten en het programma terug op de pc te zetten

Bol schreef op 01.06.2022 om 17:14 uur

@chriske123,

Hallo Chriske,

...Ik ga eerst even proberen om Magix eens te deleten en het programma terug op de pc te zetten...

Het opnieuw installeren van Video Deluxe lost uw probleem niet op. U moet zorgen, dat het MVP- projectbestand uw filmbestanden kan vinden.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

chriske123 schreef op 01.06.2022 om 18:06 uur

Rob, kan ik dit organiseren dat het MVP projectbestand de klankbestanden kan vinden?

chriske123 schreef op 01.06.2022 om 18:13 uur

@chriske123

Hallo Criske,

......Ik heb een opnamen gedaan met verschillende camera's. Is er een gemakkelijke manier om de klankbanden gelijk te plaatsen....

Als ik u goed heb begrepen, hebt u filmopnames gemaakt met verschillende camera's. Nu zijn klankbanden (audio) bij de ene opname harder dan de bij de andere opnames. Nu wilt u deze klankbanden (audio) op elkaar afstemmen (normaliseren).

Om de klankbanden (audio) op elkaar af te stemmen, ga dan als volgt te werk:

  • selecteer (Ctrl+A) alle filmfragmenten
  • klik met op de rechtermuisknop en kies uit de pop-up menu Audiofuncties / Normaliseren... (sneltoets Alt+N)
  • Nu worden alle klankbanden (audio) op elkaar afgestemd.

Succes,

Rob (forum moderator)

Dat is een item die ik nog niet kende of gebruikte, goed e tip

Bol schreef op 01.06.2022 om 18:16 uur

@chriske123

Hallo Chriske,

De oplossing is, dat u u moet zorgen, dat MVP het projectbestand de filmfragmenten e.d. kan vinden op uw PC. Want zoals ik al eerder geschreven hebt bestaat een MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen. Dit bestand bevat geen fysieke bestanden. Zie afbeelding.

Als u deze verwijderd hebt van u, dan hebt u een probleem en moet u uw Filmproject opnieuw maken.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.06.2022 om 18:24 uur

@chriske123

Hallo Chriske,

...kan ik dit organiseren dat het MVP projectbestand de klankbestanden kan vinden?...

Ja, dat kunt u. Zelf zet ik altijd mijn filmbestanden (klank) in één map en ik sla hier ook het MVP projectbestand in op. Als ik het MVP projectbestand vanuit deze map opstart, dan worden alle gebruikte filmbestanden gevonden en op de tijdlijn gezet.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 01.06.2022 om 23:41 uur

Hallo Chriske, dat is het dat ik bij enkele bijeenkomsten waar ik Magix uitleg altijd hamer op het rubriceren van bestanden dus specifieke mappen aanmaken voor een project b.v vakantie 2020 en of vakantie 2021
en daarna deze mappen ook te benoemen d.m.v. sneltoets 'Y' en dan de tweede tab met naam 'Map' waar je voor de verschillende rubrieken kan instellen de juiste map of mappen waar jou project in staat.
Tijdens het outomatisch of met de hand opslaan (CRTL + S) komt dit in de juiste map waarbij het .mvp bestand dus alleen de verwijzingen staan waar de verschillende deelbestanden opgeslagen zijn.
Mvg Kees

chriske123 schreef op 02.06.2022 om 08:39 uur

Kees, ik werk al een heel tijdje met de Pc, en zoals je aanhaalt heb ik geen probleem om het aanmaken van deelmappen, ik werk met schijven van 10ter, als ik niet ordelijk te werk ga dan krijg ik uiteraard zeer veel problemen. En mocht er toch iets zoek geraken dan heb i het programmaatje 'everything' die me bijstaat in al mijn harde schijven. Ik ben namelijk voorzitter van een filmclub 'Filmclub Focus Gent' vandaar deze extreme grote schijven om al onze films te bewaren. Je helpt me wel met de combinatie toetsen die ik nog niet onder de knie heb. Dank voor de tip

Bol schreef op 02.06.2022 om 11:04 uur

@chriske123

Hallo Christie,

Hier nog een aanvulling wat betreft sneltoetsen. Als Video Deluxe is opstart, druk dan eens op de 'F1" toets een helpmenu wordt geopend. Als u de zoekterm sneltoets intypt en daarna op sneltoets klikt, dan krijgt u de gehele lijst met alle gebruikte sneltoetsen in Video Deluxe.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 02.06.2022, 11:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.06.2022 om 12:07 uur

@chriske123

Beste Chriske,

Nergens kunnen lezen met welke versie van MAGIX vdl U werkt, ook geen reactie bent U bekend met werken Multicam

hier een kleine uitleg hoe te werken met Multicam

Dit werkt in MVDL 2022 Plus,Prem en MVPX 14

Sc6

vriendelijke groet

Michael ( FM )

chriske123 schreef op 02.06.2022 om 12:12 uur

Dank U wel zo zie je maar ik kan nog veel bijleren. Dit systeem kende ik nog niet en zal ik zeker even uitproberen

Bol schreef op 02.06.2022 om 12:34 uur

@chriske123

Hallo Chriske,

Het maakt in uw geval niet uit met welke Magix Video Deluxe programma u werkt. Uw klankprobleem kan in alle Video Deluxe en Video Pro X optreden. In grote lijnen werken alle VDL programma's op dezelfde manier, alleen er zijn in de loop der jaren verbeteringen c.q. functies bij gekomen. Persoonlijk raad ik forumleden aan om via Hulp de handleiding te downloaden. Zelf kom ik na 17 jaar nog steeds weer wat nieuws tegen. Maar goed, ik wens u heel veel succes met het eigen maken van Video Deluxe.

Als u andere vragen heb ten aanzien van Video Deluxe, dan kunt u beter weer een nieuwe bijdrage aanmaken. Zo houden we dit forum schoon en overzichtelijk.

Alvast bedankt👍voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. Volgens mij is uw klankprobleem hiermee opgelost.

Laatst gewijzigd door Bol op 02.06.2022, 12:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.06.2022 om 12:35 uur

@chriske123

Beste Chriske.

Op YT staan ook veel filmpjes hoe MVDL werkt..

Misschien heeft U als voorzitter van

"filmclub 'Filmclub Focus Gent "

Iets aan deze link,

http://mi-bo.magix.net/album/#albums-3316182

En eventueel opslaan onder favorieten,

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Wijziging aangebracht verbeterde link.

Stond een link voor MMM dit moet uiteraard voor MVDL zijn

 

 

 

Bol schreef op 02.06.2022 om 12:47 uur

@chriske123,

Hallo Chriske,

Voor zover ik het van u heb begrepen, hebt uw probleem niets te maken Music Maker te maken. Volgens bedoelde met klankbestanden uw filmfragmentbestanden. Maar goed uw probleem is beantwoord en daar gaat het ten slotte om.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 02.06.2022 om 13:04 uur

Hallo Chriske, de videouitleg van mi-bo is niet helemaal goed want je moet zeker geen audiosporen losmaken van de videosporen want dan is de lipsynchroniciteit niet goed.
Dus conclusie is dat de audio en video niet moet worden losgekoppeld, en je gebruikt van één van de videosporen het audio warvan de b.v. gesprekken duidelijk overkomen, zie de voorbeeldfilm in de help
Mvg Kees

chriske123 schreef op 02.06.2022 om 13:15 uur

Kees, kan je dat ook met versneden clips?