klank verdwijnt bij koppeling 2 videofragmenten aangemaakt in magix fotostory deluxe 2015

voyageur schreef op 28.08.2016 om 18:09 uur

hallo,
Ik heb 2 projecten omgezet naar 2 MP4 filmbestanden = OK
Vervolgens heb ik die één voor één in een nieuw project op de tijdslijn gezet om nadien te kunnen renderen tot 1 MP4 filmbestand. Ik heb zo al ontelbare keren zonder problemen dit kunnen uitvoeren.

Maar nu lukt dat plots niet meer sinds ik van windows 7 naar windows 10 ben overgeschakeld. Nu heb ik problemen met de klankbestanden.
Aanvankelijke klankbestanden zijn zichtbaar in golfvorm en werken tot ik iets wil aanpassen zoals bv. een overgang of gewoon iets anders en dan is er plots geen klank meer hoorbaar. Nochtans is de golfvorm klankbestand nog steeds zichtbaar. Als ik het tenslotte toch render dan is er ook geen klankbestand in het nieuwe de MP 4 bestand.
Ik heb intussen wel mijn plan kunnen trekken met Audacity waarmee ik de klank heb kunnen ontdubbelen en nadien als een wav. onder de videofragmenten heb geïmporteerd en zo komt alles nog tot zijn recht. Maar dat is natuurlijk geen echte oplossing in Magix (is nu veel knutselwerk waar dit vroeger perfect werkte).

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn. Ik heb magix ook opnieuw volledig geïnstalleerd zonder enig resultaat.

Terloops nog een ander vraagje. Als je 2 projecten wil samenvoegen tot 1 project dan wordt alles heel mooi overgenomen behalve de volumeverlagingcurven (plaatsen waar commentaar staat en muziekvolume verlaagd wordt). Die kunnen niet mee gekopieerd worden. Heeft iemand daarmee ervaring hoe het wel zou kunnen.
Dank je wel voor een antwoodje,
Voyageur

Reacties

mi-bo schreef op 28.08.2016 om 20:27 uur

Hallo Voyageur,
als er een project is geëxporteerd, dan worden foto. tekst, spraak, geluid tot een geheel gebakken, wordt er dan toch een overgang bij gezet is het toch logisch dat waar de overgang komt geen geluid is,als het project nog niet is geëxporteerd dan zullen er ook geen onderbrekingen zijn, want met de overgang wordt de spraak of muziek meegenomen.
antwoord 2: er zijn 2 projecten gemaakt onder de preview venster en boven de balk waar een project staat, ziet u de naam van het project staan, op + klikken dan wordt er een nieuwe map geopend, zet hier het 2de project in, schijf de 2de project totaal naar rechts zolang de eerste project is, dit met Ctrl +a activeren en dan Ctrl+ C, dan spoor 2 weer openen en met Ctrl + V het er voor zetten, en vraag is beantwoord
gr
Michael

voyageur schreef op 30.08.2016 om 16:58 uur

Dank je wel Michael voor je spoedig antwoord.

Hieronder graag reactie op jouw antwoord.

Vraag 1

het ging over 2 videofragmenten (die al voordien gemaakt geweest zijn met magix via export MP4)

Ik importeer die op de tijdsbalk om te bewerken, maar zelfs als er alleen maar met de cursor op klik is er nadien geen klank meer te horen - enkel maar klikgeluidjes. Dit probleem heeft zich nooit eerder voorgedaan. Ik heb nu vernomen dat er een probleem zou zijn met windows 10 codering - zie tekst hieronder: weet jij daar al iets over? Zou dat er kunnen mee te maken hebben. Doe jij misschien eens ook een test?

"Geblokkeerde compressieformaten. Dankzij de verjaardagsupdate van Windows 10 hebben zij de MJPEG geblokkeerd. Ook het compressieformaat H.264 werkt niet langer om goede prestaties van Windows te garanderen." Naar het schijnt zou wicrosoft  nu naar een oplossing zoeken.

Vraag 2

OK ik doe dat ook zo en dat lukt zeer goed, maar de curven waar je het volume van de muziek verlaagd ten voordele van ingesproken commentaar neemt ie niet over. Die moet je voor het 2de aangeplakt project terug manueel gaan invoeren. En dat was juist mijn vraag bestaat er een mogelijkheid daar een mouw aan te passen. Indien niet kunnen wij misschien magix adviseren om dit in een toekomstige versie te voorzien.

Vele groeten,

Voyageur

mi-bo schreef op 30.08.2016 om 17:54 uur

Hallo Voyageur,
Na Uw antwoord vind ik het jammer dat u overgegaan bent naar MAGIX Foto Story, want in MAGIX vdl zit ook een mogelijkheid tot het maken van een fotoshow, en komt Uw vraag gelijk naar boven met het MAGIX vdl montage programma kunt u op minimaal 33 sporen geluid mixen zoals u wilt en in MAGIX Foto Story maar 2 extra sporen.
waarom MAGIX adviseren terwijl genoeg keuze is in hun montage pakket
gr
Michael

voyageur schreef op 30.08.2016 om 19:03 uur

Michael,

Nu begrijp ik echt je antwoord niet. meer.

Ik heb het nooit gehad over vdl maar altijd over fotostory 2015 deluxe. Je hebt mij waarschijnlijk verkeerd begrepen.

Sta mij toe je nog eens te vertellen dat wat vraag 1 betreft ik eerder nooit of nooit daarmee problemen heb gehad. Het heeft altijd gewerkt in windows 7 en nu in windows 10 zijn er de problemen gekomen.

Wat vraag 2 betreft fotostory 2015 deluxe heeft 8 sporen. En ook hier kan je van 2 projecten perfect 1 project maken, juist zoals in vdl. Enkel die volume velagingscurven willen niet mee overgenomen worden. En als dit niet mogelijk zou zijn dan kan dit juist liggen aan het feit dat dit niet in het montage pakket van Magix Fotostory Deluxe. Waarom zouden wij dan magix niet mogen adviseren in een volgende versie dit op te lossen. Dergelijke adviezen hebben er toch ook toe geleid dat al vele keren geluisterd werd naar meldingen van gebruikers en magix producten als maar beter zijn geworden.

Maar daarmee is mijn meer pertinent probleem zoals gesteld in vraag 1 nog niet van de baan en blijf ik sukkelen om een oplossing te vinden.

gr

voyageur

mi-bo schreef op 30.08.2016 om 23:28 uur

Hallo Voyageur,

sorry voor de slip op het toetsenboard het programma MAGIX Foto Story  2015 DeLuxe heeft wel 8 sporen zoals u omschrijft.

Wat ik heb gedaan is foto's en een stukje film op het spoor gezet, er muziek onder dit geexporteerd als mpeg4, dit achter het originele gezet met een overgang,na 1 minuut weer een overgang gemaakt.

het origineel speeld goed af, ook waar de eerste overgang zit, bij de 2de overgang stopt de muziek en na 10 seconden gaat het weer geluid weer verder, volume is wel volledig mee genomen. ik heb het zelfde in de versie 2016 gedaan en het zelfde probleem.

Ik zal dit probleem neerleggen bij MAGIX support en ik zal het antwoord u toesturen.

gr

Michael

voyageur schreef op 31.08.2016 om 22:11 uur

Hallo Michael,

Ik denk dat ik een gedeeltelijke oplossing heb voor mijn vraag 1.

Met het aanmaken van een nieuwe frame table wordt de audio opnieuw hoorbaar. Doch valt terug weg als ik iets wil inlassen tussen de 2 videobestanden vb. kruisovergang, volume aanpassen tussen de 2 objecten of gewoon iets anders. Maar je kan de audio opnieuw hoorbaar maken met nogmaals een nieuwe frametable aan te maken.

Is misschien wel een tussenoplossing maar ik ben er toch tevreden mee dat ik nu verder kan. Maar toch heeft zich dat vroeger nooit voorgedaan.

gr en heel veel dank voor je moeite. Laat je iets weten als Magix een antwoord heeft op jouw vraag?

Voyageur

mi-bo schreef op 01.09.2016 om 11:20 uur

Hallo Voyageur,
bedankt voor Uw antwoord, en zeker fijn dat het uitgebreid op het Forum staat. Ik denk dat er geen andere oplossing is, want met frametable aanmaken wordt het geheel in mpeg2 gezet. en zodra er weer een overvloeier tussen komt wordt het geheel onderbroken en moet er weer opnieuw gerendeerd worden, Ik zal het probleem door geven, of er komt een upgrade en anders pas in versie 18, want de 17 komt er binnenkort al aan
gr
Michael