Voor zover ik weet, kan een JPG files geen audio bevatten. U zou ditzelf kunnen uitproberen door deze JPG bestanden te importeren in een Video Deluxe programma.
.....De filmbeelden zijn van mijn HDV camera en bevatten klank en zijn in JPG.....
Bewegende filmbeelden worden meestal opgeslagen als een MP4, MTS, MOV bestanden etc... met audio geluid en stilstaande beelden (foto's) worden meestal opgeslagen als JPG of JPEG, maar bevat zeker geen audio geluid. JPG staat voor Joint Photographic Group en JPEG voor Joint Photographic Expert Group. Deze groep houdt zich bezig met het maken van compressie technieken voor digitale afbeeldingen zonder audio geluid.
Ik ben zeer benieuwd, wat u hier nu precies mee bedoeld: "Ik wil ook enkele filmbeeldjes inlassen in mijn fotomontage doch de klank (audio geluid) hangt niet aan het beeld"
Kan het zijn, dat er bij het afspelen via uw HDV camera er audio geluid wordt toegevoegd, zonder dat het samengevoegd is / wordt met het beeldmateriaal (foto)? Dus dat beeld en audio geluid apart is opgeslagen
Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost door het filmpje te converteren naar MP4 bestand. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.
Maar, dit was volgens mij niet nodig geweest. U had het geluid ook kunnen terugzetten, door met de muiscursor op het filmfragment te gaan staan en dan op de rechtermuisknop te klikken. Er wordt een pop-menu geopend. Klik op Audio en golfvormweergave / audio-object terugzetten. Het geluid wordt dan weer teruggezet.