keyframes zijn niet te plaatsen

FriSe schreef op 21.09.2021 om 16:14 uur

Sinds ik de nieuwste Magix Video de Luxe Premium 2022 heb geinstalleerd, werkt het plaatsen van keyframes niet meer zoals het behoort te werken. B.v. bij "Weergave/animatie" kies ik "Grootte/Positie/Rotatie". Op verschillende plaatsen in de tijdlijn wil ik variatie aanbrengen in de beeldgrootte. Daartoe zou ik m.b.v. het plaatsen van keyframes ,deze punten moeten kunnen vastleggen. De keyframe toetsen worden zelfs niet eens actief, dus daar valt niets vast te leggen. Bij sommige effecten worden de keyframe toetsen wel actief maar als je er op klikt gebeurt er verders niets. Zou het een bug kunnen zijn?

m.vr. gr. Frits

Reacties

mi-bo schreef op 21.09.2021 om 16:28 uur

@FriSe

Beste Frits.

Kijk eens naar deze promo van Benno,werkt het zelfde in MVDL 2022.

http://mi-bo.magix.net/album/#galery-3316185-7518838

SC6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

FriSe schreef op 21.09.2021 om 16:55 uur

Beste Mibo,

Een heel interessant verhaal van Benno, maar het omzeilt mijn probleem,

m.vr.gr.Frits

mi-bo schreef op 21.09.2021 om 17:01 uur

@FriSe

Beste Frits

Vraag ging toch over "Weergave/animatie" kies ik "Grootte/Positie/Rotatie". En Keyframes.

Dat wordt hier precies uitgelegd, dit is de nieuwe manier voor MVPX13 en MVDL 2022.

SC6

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 21.09.2021 om 17:37 uur

@FriSe

Hallo Frits,

Misschien is dit voor u de oplossing? Zie deze link: https://www.magix.info/nl/forum/video-deluxe-premium-2022-positie-en-grootte-aanpassen--1282469/#ca1703996

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 21.09.2021 om 21:44 uur

Beste Michael en Rob,

Het probleem is vastgesteld. Als ik een bewerking b.v. positie en grootte middels een keyframe wil vast leggen dan zie ik een tijdlijst met een grijze streep erin. Hierdoor worden de echte keyframes wel aangemaakt, maar zijn niet of een heel klein stukje zichtbaar.

Sluit ik de bewerking af en start deze weer opnieuw op dan is de grijze streep verdwenen en de geplaatste keyframes zijn nu wel zichtbaar. Nu ik het weet, zal ik daar op moeten letten. Bedankt voor jullie bijdrage.

m.vr.gr.

Frits

Bol schreef op 21.09.2021 om 21:51 uur

@FriSe

Hallo Frits,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Ik heb, de manier hoe u het hebt opgelost, kunnen reproduceren. Alleen u moet de bewerking afsluiten en weer opstarten. Dat is niet nodig in de door mij aangegeven oplossing. Maar goed, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Succes met het samenstellen van uw projecten.

Met vriendelijk groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 21.09.2021, 22:10, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-