keyboard bedienen met toetsenbord computer

Bulevardi schreef op 19.12.2014 om 09:49 uur

Hello,

In Samplitude Music Studio 2015 kan het keyboad niet bespeeld worden met het computertoetsenbord.

Hoe kan ik dit instellen dat het wel via het computertoetsenbord werkt?

Volgens de handleiding op pagina 182, staat er:

"Daarom kunt u het keyboard ook vanaf het toetsenbord van de computer bespelen!
Let op: dit werkt alleen als er eerst eenmaal met de muis op de toetsen in het
virtuele keyboardscherm is geklikt. Zo niet, dan werken de toetsen van het
toetsenbord als sneltoets voor de verschillende andere Music Studio-functies. Als de
toetsen van het toetsenbord het keyboard aansturen verschijnen op de pianotoetsen
de bijbehorende toetsenbordtekens."

Helaas komen deze toetsenbordtekens niet voor bij mij. Misschien een instelling die verkeerd zit?

Ik werk met Windows 7 Home Premium.

Alvast bedankt voor de hulp!

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 19.12.2014 om 12:00 uur

Beste,

Heb je al de laaste update al gedownload? Zo niet ga naar: Hulp / Autoupdate. Bij " Hulp/ info MAGIX Music Studio" kan je zien wel versie je hebt. zie afbeeldingen

succes,

Rob

Bulevardi schreef op 19.12.2014 om 14:25 uur

*dubbel*

Bulevardi schreef op 19.12.2014 om 14:26 uur

Wanneer ik dat doe, komt er een melding "De actualisering wordt nu gedownload, wacht tot de overdracht klaar is."

en meteen daarna: "Kan geen verbinding maken met de server, controleer aub uw internetverbinding.".

Terwijl ik online ben.

Het zal wellicht de laatste versie zijn die ik heb 21.0.0.16 (deze week geïnstalleerd).

Voormalige gebruiker schreef op 19.12.2014 om 15:39 uur

Beste,

Zet tijdelijk je firewall en virusscanner uit. De laatste versie is: 21.02.36 (DDP3)

gr.

Rob

Bulevardi schreef op 20.12.2014 om 20:26 uur

De firewall en virusscanner uitgeschakeld, Music Studio heropgestart,  Update uitgevoerd...

Nog steeds dezelfde foutmelding: "Kon geen verbinding maken met de server".

RiViS schreef op 20.12.2014 om 22:46 uur

Even terug naar je feitelijke vraag: Dat werkt alleen als je een instrument geselecteerd hebt en als je op een spoor de midi recording hebt geactiveerd. Zodra je dan op het keyboard een toets aanklikt verschijnen (een beetje vaag) de toetsenbord toets aanduidingen. Dat zijn ws de toetsen asdfg etc en de rij er onder: zxcv etc,alsmede wat cijfertoetsen.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 20.12.2014 om 23:37 uur

Beste,

Wat RiVis schrijft is correct, je moet een instrument selecteren en de midi recording moet geactiveerd zijn. Ik ben ervan uitgegaan dat je dit ook wel weet. Wat ik vreemd vind, is dat je de foutmelding krijgt: "Kon geen verbinding maken met de server". Je moet volgens mij toch echt de laatste patch downloaden. 

ga naar: https://support2.magix.com/customer/nl/patch/magix-music-studio-2015-0?p=32011 , en download hier de patch.

Je kan proberen je computer op te schonen met CCleaner en/of Glary Utilities 5.0 (Freeware)

Succes,

Rob

Ps. Is de Music studio 2015 geregistreerd bij MAGIX?

Bulevardi schreef op 21.12.2014 om 12:57 uur

Aha, een patch. Lijkt me dat die het probleem wel zal oplossen.
Ik zal het morgen testen aan de betreffende pc waar het geïnstalleerd staat, en laten weten of het in orde is.

De versie die ik geïnstalleerd had was van op een cd, en dus niet de laatst recente download.

Bulevardi schreef op 22.12.2014 om 11:23 uur

Ik heb de patch gedownload, en wanneer ik het bestand uitvoer, heb ik eerst de taalkeuze.
En nadien komt er een foutmelding: "Om deze installatie te kunnen uitvoeren, dient u eerst Magix Music Studio 2015 te installeren."

Maar deze is geïnstalleerd, en geregistreerd.

Misschien moet ik hem eerst helemaal deïnstalleren, en dan de nieuwste versie van de website downloaden en terug installeren. Hopelijk werkt mijn registratiesleutel dan nog steeds.

Bulevardi schreef op 22.12.2014 om 11:49 uur

't is in orde.

Het moest deze patch zijn:

https://support2.magix.com/customer/nl/patch/samplitude-music-studio-2015-0?p=31980

Niet voor de gewone versie, maar voor Samplitude.

Het keyboard werkt nu perfect met het toetsenbord. Super!

Thanks!