Hallo,
Gezien de vele keuzes op de website: Kunnen jullie mij helpen met de keuze voor het onderstaande?
Ik ben op zoek naar een (eenvoudige) gebruikersvriendelijke Windows software programma om muziekfragmenten/liedjes (Mp3’s, WAV’s bestanden e.d.) op te nemen en met elkaar te kunnen mixen en opnemen tot één geheel.
Dus niet ‘live’ vanuit een mengpaneel, want dan kan ik de muziekovergangen/tempo/volgorde niet meer achteraf veranderen.
Ik wil dus elk liedje in een afzonderlijke ‘spoor’ opnemen (en kunnen wijzigen/verplaatsen in tijd) en daarna alle sporen tegelijkertijd afspelen en opnemen tot één geheel/mix.
Het liefst zie ik ook de ritmes in grafieken van de afzonderlijke muziek elementen, zodat ik ze makkelijker kan mixen (BPM om elkaar afstemmen)
Het zou mooi zijn als de software ook de pitch/snelheid per fragment in de tijd kan aanpassen en de software een ‘sync’ functie heeft om de beat overgangen soepeler te laten verlopen en daarna weer naar de ‘normale’ snelheid/BPM. Maar als daarmee de software te duur wordt, hoeft dat niet per sé.
Mijn doel is het ‘componeren’/opnemen van een mix uit verschillende liedjes en effecten en die tijdens een show als MP3, WAV of midi afspelen.
Mijn vraag: Welke software komt hiervoor het beste voor in aanmerking en waarom? Hoe ver kom ik met een budget van ca. €100-€125?
Ik hoor graag van jullie
Victor