Keuze software

Victor-Lixo schreef op 10.10.2018 om 13:15 uur

Hallo,

Gezien de vele keuzes op de website: Kunnen jullie mij helpen met de keuze voor het onderstaande?

Ik ben op zoek naar een (eenvoudige) gebruikersvriendelijke Windows software programma om muziekfragmenten/liedjes (Mp3’s, WAV’s bestanden e.d.) op te nemen en met elkaar te kunnen mixen en opnemen tot één geheel.

Dus niet ‘live’ vanuit een mengpaneel, want dan kan ik de muziekovergangen/tempo/volgorde niet meer achteraf veranderen.

Ik wil dus elk liedje in een afzonderlijke ‘spoor’ opnemen (en kunnen wijzigen/verplaatsen in tijd) en daarna alle sporen tegelijkertijd afspelen en opnemen tot één geheel/mix.

Het liefst zie ik ook de ritmes in grafieken van de afzonderlijke muziek elementen, zodat ik ze makkelijker kan mixen (BPM om elkaar afstemmen)

Het zou mooi zijn als de software ook de pitch/snelheid per fragment in de tijd kan aanpassen en de software een ‘sync’ functie heeft om de beat overgangen soepeler te laten verlopen en daarna weer naar de ‘normale’ snelheid/BPM. Maar als daarmee de software te duur wordt, hoeft dat niet per sé.

Mijn doel is het ‘componeren’/opnemen van een mix uit verschillende liedjes en effecten en die tijdens een show als MP3, WAV of midi afspelen.

Mijn vraag: Welke software komt hiervoor het beste voor in aanmerking en waarom? Hoe ver kom ik met een budget van ca. €100-€125?

Ik hoor graag van jullie

 

Victor

 

Reacties

mi-bo schreef op 10.10.2018 om 13:26 uur

@Victor-Lixo

Beste Victor.

Welkom op MAGIX.INFO Forum.

Na het lezen van Uw oproep.

Gaat Uw voorkeur uit naar een Nederlands product of mag het ook een Engels product zijn.

Mvg

Michael

Victor-Lixo schreef op 10.10.2018 om 13:40 uur

Hi Michael, Mag ook Engels zijn (maar geen andere taal)

mi-bo schreef op 10.10.2018 om 15:29 uur

@Victor-Lixo

Beste Victor.

gezien MAGIX al meer dan 20 jaar markt leider is met muziek.

een optie om te denken aan Sound Force Pro

https://www.magix.com/nl/muziek/sound-forge-pro-365/

Mvg

Michael

Bol schreef op 10.10.2018 om 18:12 uur

Hallo Victor,

Misschien is Magix Music Maker programma (gratis) iets voor je. Te downloaden vanaf: https://www.magix.com/nl/muziek/music-maker/ .

Je kan deze altijd uitbreiden naar een plus of premium versie.

Succes met het zoeken naar het juiste programma.

Groet,

Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 10.10.2018, 18:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Victor-Lixo schreef op 11.10.2018 om 14:57 uur

Hi Rob,

 

Dank voor de tip, ik heb Magix Music Maker (free version) geïnstalleerd maar...

1) Ik krijg geen geluid te horen (ook niet van de demo) terwijl ik via YouTube wel geluid via mijn PC hoor

2) Hoe kan ik mijn MP3 files uploaden? Ik zie alleen een optie om CD tracks te downloaden?

 

Bol schreef op 11.10.2018 om 16:05 uur

Hallo Victor,

Vreemd, dat je geen geluid te horen krijgt. Kan het zijn, dat het geluid is uitgeschakeld in Music Maker? Kijk eens bij het luidsprekertje of niet toevallig een schuine streep doorheen staat.

De optie om naar YouTube te uploaden is bij mij ook uitgeschakeld. Volgens mij is dit door Magix bewust gedaan. In Magix Video Deluxe word ik doorgesluisd naar mijn Google-account. Dus je moet het project eerst exporteren naar een MP3 bestand en vervolgens met je Google account uploaden naar YouTube.

Groet,

Rob

PS. Helaas kan ik op dit moment geen afbeelding uploaden naar de Magix server.

Laatst gewijzigd door Bol op 11.10.2018, 16:11, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Victor-Lixo schreef op 11.10.2018 om 17:00 uur

Het uploade naar YouTube/mijn Google account is geen issue, wel het importeren van mijn MP3 bestanden vanuit mijn PC in MMM. Heb je daar een oplossing voor?
 

Bol schreef op 11.10.2018 om 17:32 uur

Oké, YouTube is opgelost. Hoe zit het met het geluid?

Het importeren van een MP3 bestand doe je zo:

  1. start MMM op
  2. klik rechtsboven op "Bestandsbeheer / Mijn computer"
  3. klik op de schijfnummer waar de MP3 bestanden staan
  4. Zoek, net als met de verkenner van Windows naar de map waar de MP3 bestand instaan
  5. klik het nummer aan dat je wilt importeren en sleep deze linkermuisknop ingedrukt naar de Arranger (spoor)
  6. je kan / mag ook op de linkermuisknop dubbel klikken

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.10.2018, 13:43, in totaal 5 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Victor-Lixo schreef op 11.10.2018 om 18:02 uur

Vreemd, ik heb rechtsboven geen 'Betandsbeheer/mijn computer' Wel: Mediapool en Control-tab

Bol schreef op 11.10.2018 om 18:09 uur

Druk op F2 of klik op rechtsboven op mediapool

 

Laatst gewijzigd door Bol op 12.10.2018, 13:44, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.10.2018 om 18:13 uur

Hallo Victor,

Als je nog meer wilt weten, ga eens naar hulp / Documentatie / handboek-pdf en download dit boek vanaf de Magix site

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.10.2018, 12:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.10.2018 om 10:28 uur

@Victor-Lixo

Victor,

dat U het antwoord gegeven 11.10.2018 om 17:32 uur niet kan vinden klopt .

het moet links zijn zie print.

Mvg

Michael

Bol schreef op 12.10.2018 om 11:12 uur

Hallo Victor,

Ik ga er vanuit dat mijn uitleg zeer duidelijk is en was. Helaas was het gisteren niet mogelijk om een afbeeldingen of filmpjes te uploaden. Ik heb het vermoeden dat dit aan de server bij Magix te wijten was. Ik heb nu de afbeeldingen, aan mijn antwoorden toegevoegd.

Daarom vind ik het heel vreemd, dat Mi-Bo (moderator), mijn andere gegeven antwoorden niet goed heeft gelezen, waar in ik je de weg wijst naar "Bestandsbeheer / Mijn computer" door op de F2 toets drukken of op rechtsboven op mediapool klikken.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat wel.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.10.2018, 13:06, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.10.2018 om 11:28 uur

@Victor-Lixo

Victor,

dat U het antwoord gegeven 11.10.2018 om 17:32 uur niet kan vinden klopt .

het moet links zijn zie print.

Mvg

Michael


@mi-bo, wat u hier aangeeft is om een gemaakte project te open en niet om MP3 of WAV bestanden op de sporen van de arranger te plaatsen.

Laatst gewijzigd door Bol op 12.10.2018, 12:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-