Kan toegangspunt van procedure CreateDXGIFactory niet vinden?

Roeper-H schreef op 09.02.2023 om 16:45 uur

De foutmelding die hij gaf na opstarten via scherm:

Toegangspunt van procedure CreateDXGIFactory niet vinden in dll bestand dxgi.dll

Mijn oude programma Video Deluxe 16 Plus staat ook nog steeds geinstalleerd.

Kan verder niks doen met dit net nieuwe aangekochte programma .

Gaarne wat advies hoe verder.

Reacties

Bol schreef op 09.02.2023 om 18:10 uur

@Roeper-H

Hallo Roeper,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Uw probleem is geen Magix probleem maar een Microsoft Windows probleem. Kennelijk is uw DirectX installatie niet in meer orde. Zie: Dxgi.dll Download: Fix DLL Ontbrekende of Niet gevonden Fout (wikidll.com)

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op 09-02-2023 om 18:28uur

Zijn de videokaartdrivers wel up-to-date. Ga naar de website van de leverancier van uw videokaart. Bv. Official Drivers | NVIDIA

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2023, 18:28, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Roeper-H schreef op 12.02.2023 om 12:51 uur

Rob bedankt,

Ik heb in mijn onstuimigheid (redelijk dom) Magix 2023 geladen op Windows7.

Ik heb het geheel verwijdert, windows10 geïnstalleerd, Magix opnieuw geladen, en het geheel functioneert correct.

Bedankt voor de snelle reactie.

Groet Henk Roeper.

Bol schreef op 12.02.2023 om 13:03 uur

@Roeper-H

Hallo Henk,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen dat uw probleem is opgelost door Windows 7 te verwijderen en het besturingssysteem Windows 10 te installeren. Succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-