Kan titels niet wijzigen

Jaap-vantVeen schreef op 10.10.2020 om 11:26 uur

Gebruik sinds kort MAGIX Photostory Deluxe (2021) Trial

Loop tegen twee problemen bij Titels op.
1. Kan Titels onvoldoende wijzigen. Heb een titel met meerdere woorden en bestaande uit 2 regels. Probeer woorden en/of regels een ander lettertype/grootte te geven. Maar als ik dat probeer verandert steeds alles (en dus niet één woord of regel).

2. Mijn titel op het eerste beeld komt 'automatisch' ook op het tweede beeld. Als ik iets wijzig in één van beide gebeurt dat ook bij de ander. Kan dus die titel op het tweede beeld ook niet verwijderen

Reacties

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 11:39 uur

@Jaap-vantVeen

Beste Jaap.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

U heeft de trial versie is dit voor 7 dagen (dan moet U rekening houden beperkingen).

Als U een trial neemt met serienummer voor 30 dagen dan is het wel mogelijk wat U wilt.

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Jaap-vantVeen schreef op 10.10.2020 om 11:43 uur

Heb een trial versie voor 30 dagen.

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 11:51 uur

@Jaap-vantVeen

Beste Jaap.

Dank voor Uw feedback.

Gebruikt U foto's of video op de tijdlijn

M.vr.gr

Michael

Jaap-vantVeen schreef op 10.10.2020 om 11:58 uur

foto's

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 11:58 uur

@Jaap-vantVeen

Beste Jaap.

Direct een aanvulling, verschillende lettertype in een woord kunnen niet worden gemaakt.

Als u ergens een titel zet,zorg er voor dat het niet meer is geactiveerd(even naast titel op de tijdlijn klikken) als u ergens anders weer een titel zet zal het er dan wel staan (foto of video moet dan wel geactiveerd zijn )

Sc6

Michael

Jaap-vantVeen schreef op 10.10.2020 om 12:05 uur

Ik wil woorden en/of regels een ander lettertype geven

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 12:10 uur

@Jaap-vantVeen

Beste Jaap.

Activeer in de tekst, in de tekst viewer(rechts) ,bij lettertype kunt U zoeken welke letter type U wilt hebben en zal in de monitor (viewer )te zien zijn klik op V en de zin staat er..

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 12:30 uur

@Jaap-vantVeen

Beste Jaap,

een compilatie gemaakt,

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7507910/

misschien is dit is duidelijker

Sc6

Michael

Jaap-vantVeen schreef op 10.10.2020 om 14:04 uur

Beste Michael,

Hartelijk dank voor die compilatie.
Helaas werkt het bij niet zo. Als ik in het tekstvak één woord selecteer en wil wijzigen, verandert meteen de gehele tekst. Ik heb nu wel een HELE omslachtige methode gevonden, waarvan ik af en toe zelf niet weet wat ik doe. Dat maakt het voor mij wel twijfelachtig of ik met dit programma moet doorgaan.

Jaap

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 14:27 uur

@Jaap-vantVeen

Beste Jaap.

Dank voor Uw feedback.

Niet wetend of U alleen met Foto's werkt, of misschien ook met video opname van Mob of camera, dan is overwegen te kijken naar de mogelijkheden die MAGIX vdl heeft,(voordeel meer tijdlijnen,muziek apart te bewerken ) daar kunt U ook gewoon foto's op de tijdlijn zetten net zoals als U het nu heeft geprobeerd.

Als U in de preview monitor als dit nog niet is geactiveerd (opgeslagen )kan de cursor daar worden neergezet en het woord direct veranderd.

Sc6

Michael

Bol schreef op 10.10.2020 om 14:29 uur

Hallo Jaap,

Als moderator heb ik u topic met belangstelling gevolgd. U wilt zinnen, woordjes, enz... wijzigen in een tekstgedeelte.

Dit doet u zo:

  • Maak de gewenste tekst aan
  • klik met de muis op de door u gemaakte titel in het previewscherm
  • selecteer met de muis, dat gedeelte, die u wenst te veranderen

Dit zou dan zo'n resultaat op kunnen leveren.

Ik heb bewust op een leeg previewscherm gemaakt, zodat het beter te zien is.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 10.10.2020, 14:42, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jaap-vantVeen schreef op 10.10.2020 om 18:24 uur

Zoals hierboven al aangegeven, dat werkt gewoon niet bij mij.
Ik heb het wel voor elkaar gekregen, maar vraag mij niet meer hoe.

Bol schreef op 10.10.2020 om 18:50 uur

Hallo Jaap,

Wat u aangeeft klopt helemaal. Zelf vind ik het ook niet echt lekker soepel werken. Hier zouden de programmeurs bij Magix Duitsland nog wel wat aan kunnen verbeteren. Wij als forumleden kunnen hier geen enkel invloed op uitoefenen.

Fijn weekend, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.10.2020 om 20:37 uur

@Jaap-vantVeen

Beste Jaap.

Jammer , als een MAGIX Freak op verschillende manieren U probeert uit te leggen, op welke manier Uw probleem kan worden opgelost ,er niet de moeite wordt genomen om te reageren (dit is uiteraard Uw eigen keuze ).

Wens U veel succes bij Uw beslissing.

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator

Wijziging aan gebracht i.v.m met betere woord keuze

 

Jaap-vantVeen schreef op 11.10.2020 om 09:24 uur

Ik heb een tweetal keren aangegeven dat de aangedragen oplossingen gewoonweg niet werken bij mij. En dat ik waarschijnlijk op een 'houtje touwtje' methode wel het beoogde resultaat heb bereikt. U gebruikt ook technische begrippen (voor u waarschijnlijk heel gewoon) die voor mij onherkenbaar zijn en ook niet als zodanig in het programma zijn te herkennen.