kan optie Spring naar hoofstukmenu niet vinden

Jose52 schreef op 25.11.2013 om 14:33 uur

Ik heb al een aantal keren een proef DVD gemaakt, maar krijg het niet voorelkaar om na afloop van een filmpje weer terug te keren bij het hoofdmenu, zodat je zelf kan kijken welk filmpje je nu wil zien.

In het boek staat op bldz. 265 onderaan de pagina een overzicht en daar kan je het aanvinken dat je terug wil naar het hoofstukmenu. Bij mij in het programma heb ik deze keuze niet. Ik heb het programma 2 weken in bezit fotostory 2014 De Luxe incl. boek.

Zo heb ik het ingesteld.

en bij eigenschappen voor menu zie ik allen dit en niet de keuze zoals in het boek.

Hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Bedankt , Jose

Reacties

RiViS schreef op 25.11.2013 om 17:51 uur

Hallo José,

Je was al aardig op weg, in je tweede screenshot zie ik de menu entry eigenschappen, in dat scherm kun je rechts onderaan aanvinken wat er moet gebeuren na het afspelen.Let op: In dit programma kun je niet zelf de hoofdstukken bepalen, elke foto of filmstiukje wordt beschouwd als een hoofdstuk! In het filmmenu kun je de verschillende films zien, die moeten dan wel als aparte slideshows zijn uitgevoerd, dus ze moeten niet achter elkaar op één tijdlijn staan! Dit kun je regelen in het scherm: Slideshow. Boven de tijdlijn zie je voor elke slideshow een tab staan met de titel van de show. Klik op het plusje rechts er van om een nieuwe slideshow te maken.

Als het nog niet helemaal duidelijk is: laat het nog even weten. Succes met je show.

groet,

Rijk

Jose52 schreef op 25.11.2013 om 19:18 uur

Rijk sorry dat ik een nieuwe vraag had aangemaakt. Ik had wel op aanvulling geklikt, maar dan kon ik geen bestand bijvoegen, vandaar dat ik een nieuwe vraag had gemaakt.

Maar bedankt weer voor je reactie. Ik ga het  morgen op die manier proberen. Ik laat wel weten of het gelukt is. 

José

RiViS schreef op 25.11.2013 om 19:49 uur

ok, normaal kun je ook in de antwoorden bestanden (screenshots etc) bijvoegen, maar momenteel werkt dat helaas niet, evenmin als het kopieren/plakken en het citeren, heel vervelend allemaal. Het is gemeld bij Magix en ik hoop dat het spoedig wordt verholpen.

groet,

Rijk

Jose52 schreef op 26.11.2013 om 09:04 uur

Hallo Rijk.
Ik heb het nu gedaan op de manier zoals jij omschrijft met deze MPG bestanden en ze één voor één op een tijdlijn gezet, maar nu past het niet meer op één DVD, terwijl dat eerst wel erop paste. Ik kan nu wel de menukeuze aanvinken dat hij na het afspelen terug moet naar het hoofdmenu.
Hoe komt het dat hij dan nu niet meer op de dvd past?

Als ik wil branden krijg ik nu deze melding.
Als ik  automatisch de Bitrate aan laat passen dan gaat zeker de kwaliteit van de film achteruit?

Heb ik gelijk nog een vraag.

Het menu zag er eerst zo uit met gekleurde rand erom heen als je hem aanklikte en de tekst klein eronder.

Nu staan er pijltjes onder en geen gekleurde randen meer en de hoofdstukken staan er veel kleiner op.

Heb ik dan iets verkeerd gedaan. Ik heb het al een paar keer overnieuw gedaan gisteravond, maar het blijft zo.

Groet, Jose

RiViS schreef op 26.11.2013 om 15:04 uur

Hallo José,

Het zou kunnen dat het menu nu meer opslagruimte vraagt. Ik heb even gekeken: dit menu met de handjes is uit de serie HD geanimeerd, dat vraagt sowieso wat meer ruimte. Is de rest van je dvd ook HD (high defenition)? Die kun je dan alleen op bluray afspelen. Als het een gewone dvd wordt, is het misschien raadzaam een menu te kiezen uit de bovenste 2 reeksen. Hij is niet héél veel te groot (5400 mb; max op dvd is 4700).Ik denk niet dat je het verschil zult merken als je de bitrate verlaagt.

Kijk verder ook even in het menu Branden onder de tab Berwerken. Dan kun je bij de menu's nog allerlei keuzes maken onder de tabs Knoppen en Volgorde. Even een en ander uitproberen, zou ik zeggen.

groet,

Rijk

Jose52 schreef op 26.11.2013 om 16:43 uur

Hallo Rijk

Het zijn MPG bestanden die ik toen met een ander prigramma gemaakt had. De brandoptie had ik gekozen voor de 1ste keuze. Dvd speler en gewone TV. Die andere twee opties daar kon helemaal weinig op de DVD.

Ik ga het nu met een ander menu maken. Misschien dat het scheelt en anders zal ik het op twee dvd's moeten branden. Ik ben al bloj dát ik ze nu kan branden met dit programma,

Even een vraag. Onderaan het antwoord van jounstaat zo'n handje. Heeft dat nu voor jou als ik daar op klik.

Ik ben in ieder geval wel blij met je antwoorden.

Groet, José 

RiViS schreef op 26.11.2013 om 18:29 uur

Je zou als proef toch een stukje film op een RW DVD (herschrijfbare dvd, als je die hebt, bespaart veel schijfjes!) kunnen branden met gereduceerde Bitrate, ik vermoed dat je het verschil niet zult zien. Dan kan alles op één dvd, wel zo elegant.

Dat handje heeft geen nut als het gaat om geldelijk of materieel gewin of zo. Het is een teken van dank aan degene die het (bruikbare) antwoord heeft gegeven. En we vinden het best leuk om ze te krijgen, het streelt onze ego's...

groet,

Rijk

Jose52 schreef op 26.11.2013 om 18:33 uur

Je hebt wel een dikke pluim verdiend, want je hebt me goed op weg geholpen. 

Ga het probern of hij alles op één dvd wil zetten. 

Groet, José 

RiViS schreef op 27.11.2013 om 10:51 uur

Jose52 schreef op 28.11.2013 om 19:09 uur

Hallo rijk

Het is gelukt! Alledrie de MPG bestandjes heb ik op een aparte tijdlijn gezet en gebrand, zodat ik ze ook alledrie afzonderlijk aan kan klikken. De kwaliteit is na het branden toch goed gebleven, ondanks dat hij iets te groot was. Ik ben er superblij mee omdat ik dit in mijn oude programma niet meer voor elkaar kreeg.

Nu wil ik diezelfde DVD nogmaals branden voor onze zoon,  maar als ik dan op branden klik, gaat hij dan weer encoderen?

Of brand hij hem dan gewoon, omdat de ruimte nu wel op de DVD past. Ik heb even een print gemaakt hoe of de instelling staat. Normaal klikte ik alleen op branden, maar ik weet dus niet als ik dat nu ook doe, of hij dan weer in gaat korten en dat zou zonde zijn van de kwaliteit.  ik kan dit niet terug vinden in het boek dat erbij zit.

groet, José

RiViS schreef op 28.11.2013 om 19:40 uur

Hallo José,

Fijn dat het gelukt is. Wanneer je nog een dvd wilt branden van het zelfde project, dan zal het programma vragen of je alles wilt gebruiken (bedoeld worden dan de opgeslagen bestanden na het encoderen) of dat er opnieuw geëncodeerd moet worden. Let op: Als je niets aan het project hebt gewijzigd, dan kun je kiezen voor: Alles gebruiken. Dan slaat hij het encoderen over en gaat het dus sneller. Maar zodra je ook maar iets hebt gewijzigd, moet je kiezen voor: Alles encoderen, anders wordt de wijziging niet meegebrand!

Opm.: ik zag in je screenshot van 26/11dat je bij het derde filmpje Meees (met 3 e's) had getypt, heb je dat nog gecorrigeerd?

Ik zie dat je bij de encoder-instellingen de kwaliteit naar de hoogste stand hebt geschoven (15, staat standaard op 10). Er zijn dvd spelers die daar wat moeite mee hebben en dan wat onregelmatigheden vertonen, ik zou hem dan liever op bv 12 zetten. Het verschil zul je echt niet merken.

succes,

groet,

Rijk

Jose52 schreef op 28.11.2013 om 23:43 uur

Hallo Rijk

Weer bedankt voor je uitleg. Grappig dat je gezien had dat ik een e teveel had getypt. Maar ik heb het nu goed staan. Ik heb ze zoveel keer overnieuw gedaan, alvorens het naar mijn zin was.
Nu weet ik dat ik hem na het branden nog een keer op moet slaan om het dan makkelijker te branden.

Ik heb gelijk dat schuifje terug gezet. Ik dacht hoe hoger, hoe mooiere kwaliteit. Maar dat kan dan toch verkeerd werken.

Nu ga ik die PDS bestanden die ik nog heb overzetten naar een MPEG4 bestand en dan kan ik ze ook in Magix gaan branden, want ik zag dat hij die wel accepteerd. Dan pas wil ik aan een nieuw project beginnen

Groetjes José