Kan niet opnemen vanaf een platenspeler

Hans-Glorius schreef op 24.11.2020 om 18:55 uur

Sound Force Audio Studio 14 proefversie - Windows 10 - geluidskaart Soundblaster Audigy Rx - voorversterker - Geluid van de platenspeler en van Muziekfiles vanaf de computer worden goed weergegeven. Opnemen lukt niet - alle instellingen uitgeprobeerd.
Meestal foutmelding zoals Line-In L/Line-In R does not support 44.100 Hz at 16 bits. zoals gezegd ook andere instellingen geprobeerd. Voorheen gebruikte ik Adobe Audition uit de Cloud2020, maar mijn licentie is verlopen. Daarom zoek ik een alternatief. Of staat die instelling uit bij een proefversie?

Reacties

mi-bo schreef op 24.11.2020 om 19:33 uur

@Hans-Glorius

Beste Hans.

Met de legale betaal versie kan zonder problemen platen worden gedigitaliseerd, het is best mogelijk dat de functie uit staat zoals U zelf omschrijf bij de test versie.

U kunt ook de betaal versie aankopen en als het MAGIX product niet naar Uw wens is het binnen 14 dagen retourneren .

Sc6

M.vr.gr.

Michael / Forum Moderator.

Hans-Glorius schreef op 25.11.2020 om 09:41 uur

Dank voor je opmerking, zal het gaan proberen.

Hans-Glorius schreef op 25.11.2020 om 11:56 uur

Zou mooi zijn als dat vermeld wordt bij de proefversie!

Hans-Glorius schreef op 25.11.2020 om 17:18 uur

Heb de originele versie van Sound Force Audio Studio 14 gekocht maar evengoed dezelfde foutmelding als ik wil opnemen van platenspeler.

mi-bo schreef op 25.11.2020 om 18:36 uur

@Hans-Glorius

Beste Hans,

Ik zie dat er in mijn antwoord een foutje zit,

U heeft Sound Force Audio Studio, en ik had gelezen, Sound Force Audio Cleaning Lab.

U heeft het bij shop@magix.net besteld, en daar kunt U het ook binnen 14 dagen retourneren of via

https://www.magix.com/nl/support/klantenservice/#c68446

sorry,

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Hans-Glorius schreef op 28.11.2020 om 14:55 uur

Ha Michael, ik heb de Sound Force Audio Studio 14 geprobeerd op mijn laptop en dan kan ik wel opnemen, weliswaar via de microfoon ingang maar het ging, zonder enige waarschuwing of foutmelding. Bij het installeren van de SoundBlaster kaart en het installeren van Adobe Audition ging het op mijn Dell computer ook niet om op te nemen. Ik had daarvoor andere zoals Audacity geprobeerd. Na langdurig consult met de technische mensen van Dell zei men dat het waarschijnlijk een software probleem was. Dat is nu ook het geval denk ik! Ga dus eerst de Dell XPS computer geheel opnieuw installeren, Windows 10 opnieuw en vervolgens de programma's weer. Denk dat daarna Audio Studio 14 wel werkt. Zal het dan laten weten.

mi-bo schreef op 28.11.2020 om 15:07 uur

@Hans-Glorius

Beste Hans.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback .

Ik ben zeker benieuwd wat het eind resultaat is.

En dat U het resultaat op het Forum wil zetten.

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

 

Bol schreef op 28.11.2020 om 15:16 uur

@Hans-Glorius

Hallo Hans,

Waarschijnlijk is bij geluid / opnemen wel de Stereo-mix niet geactiveerd.

In het filmpje ziet u hoe u de Stereo-mix kan activeren

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-Glorius schreef op 28.11.2020 om 15:27 uur

Ha Rob, Ik weet hoe dat moet én heb dat uiteraard ook geprobeerd maar ook dat helpt niet. Met schone lei beginnen heeft de vorige keer ook geholpen! Is even werken maar goed, dat moet dan maar. Heb wel veel ervaring met computers, bouwen en onderhouden. Ben al wel bijna 78 jaar maar werk al sinds 1982 met computers, én ook programmeren, websites bouwen, databases maken, muziek opnemen en bewerken enz. enz. Onderdelen bij bouwen of vervangen e.d. Maar soms kom ik er ook niet altijd uit en dan is de oplossing iemand vragen en zelf goed blijven nadenken.

Bol schreef op 28.11.2020 om 15:47 uur

Hallo Hans,

Het was maar een van de mogelijkheden. Zelf werk ik, als 73 jarige sinds 1984 met computers. In de jaren 80 / 90 heb ik ook meerdere programma's geprogrammeerd in verschillende programmeertalen. Zelf richt ik mij meer op de software dan hardware.

Maar nu wat anders, wanneer ik mijn Bluetooth koptelefoon inschakelt en niet mijn luidsprekers, dan wordt er als ik een beeldschermopname maakt geen geluid opgenomen, ondanks dat de stereomix geactiveerd is.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.11.2020, 15:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-Glorius schreef op 28.11.2020 om 15:56 uur

Ja, dat ken ik. Ik heb zelf een Denon Globe Cruiser AH-GC20, zeer goede hoofdtelefoon 5-40.000 Hz. Kost bijna € 400 via Bluetooth werkte die in het begin wel nu ook niet meer, misschien is dat ook opgelost na opnieuw installeren vanaf de fabrieksinstelling Dell. Gelukkig werkt die wel via de Denon Audio apparatuur. En draadloos met de Iphone ook. Mijn kleinzoon van 19 wil hem altijd gebruiken voor bij zijn computer spellen als die hier is met zijn laptop.

Bol schreef op 28.11.2020 om 16:24 uur

Hallo Hans,

Ik wens u heel veel succes, met het terug te zetten van uw Dell XPS PC naar de fabrieksinstellingen en het opnieuw installeren van W10. We vernemen wel of hiermee ook uw probleem is opgelost.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-Glorius schreef op 28.11.2020 om 16:44 uur

Oké Rob, ga daar of vanavond of morgen mee beginnen. Dus dan even niet bereikbaar.

Gerard-Vrooland schreef op 28.11.2020 om 20:33 uur

Ik had hetzelfde probleem. De koptelefoon uitgang van mijn furutech usb geluidskaart gaf bij mij de oplossing. Deze heb ik met een draad aan een minijack gekoppeld en toen naar de microfoon ingang. En ja hoor het werkte. Ik heb een Dell computer

Groet

Gerard

mi-bo schreef op 28.11.2020 om 20:38 uur

@Gerard-Vrooland

Beste Gérard.

Dit is een positief bericht, hier zal Hans-Glorius blij mee zijn als hij dit bericht leest.

Voor U veel plezier met het samenstellen van Uw muziek projecten.

M. Vr.gr

Michael / Forum Moderator.

Bol schreef op 29.11.2020 om 00:01 uur

@Gerard-Vrooland,

Als moderator heet ik u welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Bedankt voor u input. Voordat ik via mijn NVIDIA videokaart de Stereo-mix kon activeren, deed ik het ongeveer zoals reeds beschrijft.

  • ik nam een geluidskabel 3,5mm stereo
  • ik nam een splitter
  • plugde de splitter in de koptelefoonaansluiting van de PC
  • plugde de koptelefoon (meeluisteren) en de geluidskabel in de splitter
  • plugde de geluidskabel aan de microfooningang van de computer
  • ik zette de audio-ingang op "Microfoon"

Groet,
Rob
Moderator / Forumlid

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hans-Glorius schreef op 01.12.2020 om 12:01 uur

Hallo, ik kan even niet veel, er is een hardware probleem. De twee interne HD of de interne SSD worden soms niet uitgelezen of geblokkeerd. We zijn er al 2 dagen online mee in de weer samen met Dell.