Reacties

mi-bo schreef op 16.09.2022 om 15:40 uur

@tcooteman

Daar uw laatste oproep was van 2009, gebruikt U onder Windows11 nog steeds het zelfde mooie MAGIX product MFS.

Dan zal het probleem zijn dat het niet zal werken onder Windows11

Gr

Michael

tcooteman schreef op 16.09.2022 om 15:49 uur

Ik gebruik het programma nog regelmatig en heb gisteren nog de slideshow geexporteerd maar ik heb wijzigingen aan moeten brengen in de slideshow. Daarna het programma opgeslagen en nu lukt het mij niet meer om te branden en/of te exporteren. Na 2% sluit het programma af en is er niets gebeurd. Wil toch wel weten wat de oorzaak is en wat ik kan doen om deze slideshow wel te kunnen exporteren.

tcooteman schreef op 16.09.2022 om 15:50 uur

Als ik een test slideshow maak met een paar foto's, dan opslaan en exporteren naar pc werkt het allemaal prima. Dus ligt het niet aan windows 11.

tcooteman schreef op 16.09.2022 om 16:03 uur

Nog even ter aanvulling. Ik heb een archief aangemaakt op mijn NAS en toen het programma op mijn laptop geinstalleerd. Ook het programma sluit op de laptop na 2%. ra ra

mi-bo schreef op 16.09.2022 om 16:11 uur

@tcooteman

U heeft hrt over 2 verschillende opties, branden is een probleem, en exporteren niet.

Hier een link

https://my.hidrive.com/lnk/jHAqmebc#file

Installeren dit misschien lukt het daarna wel

Gr

Michael

mi-bo schreef op 16.09.2022 om 16:14 uur

@tcooteman

De boosdoener zou de NAS kunnen zijn als deze draadloos wordt benaderd

Gr

Michael

Bol schreef op 16.09.2022 om 16:58 uur

@tcooteman

....Na 1% sluit het programma en heeft hij een bestand opgeslagen van 5 mb terwijl de slideshow ruim 4 GB is....

Allereerst dit. Het bestand van 5MB is het MPH projectbestand en bestaat alleen maar uit verwijzingen. Wanneer u het MPH project bestand exporteert of brand, dan levert dit bij u een bestand van 4GB op.

....gisteren nog de slideshow geëxporteerd, maar ik heb wijzigingen aan moeten brengen in de slideshow....

Ik heb het vermoeden, dat daar de fout zit. Doordat u een wijziging hebt aangebracht, kan het zijn dat het MPH project bestand corrupt is geworden. Wat gebeurd er als u het MPH bestand opstart voordat u de wijzingen hebt aangebracht. Lukt het dan wel?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 16.09.2022, 17:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

tcooteman schreef op 16.09.2022 om 18:19 uur

Snap even niet waar de fout zit. Ik had gisteren de slideshow geexporteerd en dat ging allemaal goed. Alleen zaten er verkeerde foto's in en heb ik wijzigingen aangebracht. De slideshow opgeslagen en daarna weer geexporteerd en toen ging het fout. Bij het exporteren krijg ik de mededeling: mixdown wordt uitgevoerd. (geen hardwareversnelling). dan na 2% sluit het programma en kan ik weer opnieuw beginnen. Hete lukt gewoon niet om een mph bestand te exporteren naar mijn pc. Voor wat betreft mijn NAS. Die gebruik ik niet meer omdat dat eigenlijk een probeersel was voor mijn laptop. Ik werk nu gewoon weer vanaf mijn pc waar alle bestanden op staan.

mi-bo schreef op 16.09.2022 om 18:44 uur

@tcooteman

Dank voor Uw Feedback.

Dan toch een vraag met welke versie van MFS werkt U nu onder Windows11.

Dan staat het fotobewerking programma van MAGIX op de Pc, waar haalt U de bestanden vandaan, en hoe, (is dit nog steeds van de draadloze NAS) die bewerkt gaan worden in MFS .

U heeft veranderingen aangebracht, als dan optie branden wordt geactiveerd, zal alles weer opnieuw moeten worden berekend.

Waarom maakt U van het bestand niet een iso (image bestand)files, en daarna branden.

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

tcooteman schreef op 16.09.2022 om 18:58 uur

Ik werk met Photostory 16.1.1.46 (UPD3). Ik haal de bestanden vanaf mijn computer. Niet van mijn NAS. Die veranderingen heb ik aangebracht in de versie die ik in eerste instantie heb geexporteerd naar mijn pc. Toen weer opgeslagen, vervangen en geprobeerd deze te exporteren naar mijn pc maar daar gaat het fout. Branden is niet echt mogelijk omdat mijn brander problemen geeft, maar opslaan op pc moet toch lukken?

Bol schreef op 16.09.2022 om 19:14 uur

@tcooteman

Uw MPH projectbestand is corrupt geraakt. Wat hiervan de oorzaak is, kan ik u hiervandaan niet zeggen. Maar als u een geheel nieuw MPH projectbestand aanmaakt en u kunt deze zonder fouten exporteren en branden, dan is er niets aan de hand met uw Laptop c.q. brander. U moet dan uw project helemaal opnieuw samenstellen. Dit is mij ook wel eens overkomen.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

tcooteman schreef op 16.09.2022 om 19:54 uur

Wil dat zeggen dat ik een hele nieuwe slideshow moet maken? Of kan ik volstaan met het oude bestand opnieuw op te slaan op een andere locatie van mijn pc of moet ik echt een nieuwe slideshow maken?

Bol schreef op 16.09.2022 om 20:22 uur

@tcooteman

Wat u zou kunnen proberen, is om het MPH projectbestand vanaf de NAS via de Windows verkenner te kopieren naar de map waar al uw foto's staan, die u gebruikt in uw project en daarvandaan het MPH projectbestand op te starten.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

tcooteman schreef op 17.09.2022 om 10:44 uur

@tcooteman

Wat u zou kunnen proberen, is om het MPH projectbestand vanaf de NAS via de Windows verkenner te kopieren naar de map waar al uw foto's staan, die u gebruikt in uw project en daarvandaan het MPH projectbestand op te starten.

Succes, Rob

Gedaan maar geen resultaat. Ik ga een nieuwe slideshow maken en dan maar hopen dat het goed gaat. Bedankt voor jullie support.

Bol schreef op 17.09.2022 om 11:11 uur

@tcooteman

Wat u ook zou kunnen proberen is het volgende:

  • zet het MPH project bestand op de tijdlijn
  • selecteer alles met Ctrl+A
  • maak een tweede filmblad aan
  • plak met Ctrl+V alles op het tweede filmblad
  • verwijder het eerste filmblad
  • sla nu het project onder een nieuwe naam op
  • sluit photostory en start het weer op
  • open nu het nieuwe projectbestand
  • Probeer het nu nog eens te exporteren.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.09.2022, 11:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

tcooteman schreef op 17.09.2022 om 11:20 uur

Ok werk aan de winkel.

mi-bo schreef op 17.09.2022 om 11:23 uur

@tcooteman

Na lezen van Uw reactie 16.09.2022 om 18.58 uur, schreef U "Ik werk met Photostory 16.1.1.46 (UPD3".

Als ik mij niet vergis is het MAGIX fotobewerking programma van 2016, toen was er nog geen Windows11, (ook niet compatibel onder Windows11)zou het niet mogelijk zijn dat U het probleem in die richting moet zoeken.

Met MFS2023 zal U zeker niet tegen het probleem aan lopen wat U nu heeft

Gr

Michael

 

Bol schreef op 17.09.2022 om 11:34 uur

@tcooteman

Als moderator / forumlid wil ik even reageren op het bovenstaand antwoord. Voor zover ik het kan beoordelen kan uw probleem in alle Magix programma's voordoen, ongeacht welke Windows- of Magix versie. Deze conclusie mag / kan ik trekken, omdat als u een nieuw MPH project aan hebt gemaakt alles wel goed gaat.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.09.2022, 11:35, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.09.2022 om 14:05 uur

@tcooteman

Oproep was:

"Ik heb een slideshow gemaakt in Photostory Deluxe maar ik kan hem niet branden en ook niet exporteren."

Een reactie van U:

Gemaakt met "Photostory 16.1.1.46 (UPD3) onder Windows 11"

Daar een MAGIX product geschreven voor Windows 7 of ouder, niet zal werken(branden of exporteren naar een externe drager)onder Windows11, zal daar het probleem zijn.

Gr

Michael

tcooteman schreef op 26.09.2022 om 08:03 uur

Ik heb een nieuwe slideshow gemaakt en deze gisteren geëxporteerd. En dat is gelukt. Dus Photostory Deluxe werkt ook met Windows 11, ondanks dat het programma oud is.

mi-bo schreef op 26.09.2022 om 08:26 uur

@tcooteman

Dit is een zeer positief bericht.

Dank om Uw ervaring te delen op het Forum.

Een vraag:

Uw oproep was, ik kan niet branden.

Is dit toch gelukt.

U schrijft ik heb een slideshow geëxporteerd , dit zal op een externe drager zijn.

Veel plezier met Uw hobby, maken van slideshow met MFS

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met beter antwoord

Bol schreef op 26.09.2022 om 09:29 uur

@tcooteman

Bedankt👍voor uw positieve terugkoppeling en dat Photostory Deluxe 2017 versie 16.1.1.46 óók nog onder Windows 11 te gebruiken is.

Uw vraagstelling was tweeledig. Namelijk: "Ik heb een slideshow gemaakt in Photostory Deluxe maar ik kan hem niet branden en ook niet exporteren". Ik heb het sterke vermoeden, dat het branden nu ook wel weer zal lukken. Maar uw grootste probleem was, dat na 1% exporteren Photostory Deluxe 2017 afgesloten werd. Door nu uw slideshow geheel opnieuw samen te stellen is dit probleem opgelost. U kan en mag van mij aannemen, dan bij u het MPH projectbestand corrupt was geworden. Want zoals ik al in een eerder antwoord heb beschreven, bestaat een MPH projectbestand alleen maar uit verwijzingen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2022, 09:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-