Kan na upgrade geen video's meer inlezen

Brabo073 schreef op 27.09.2024 om 17:01 uur

Video 2025 de Luxe was geïnstalleerd op mijn PC ( Win10 64bits) en werkte naar behoren.
Upgrade: MAGIX Video deluxe 2025 Premium Videobewerking voor iedereen (RESMID024768UP) gekocht en geïnstalleerd. Tijdens installatie werd de oude versie verwijderd. Als ik nu een video wil inlezen krijg ik de melding: "Quicktime is niet geïnstalleerd. Om het bestand te kunnen weergeven moet Quicktime geïnstalleerd zijn.".
Maar omdat Quicktime niet meer wordt ondersteund door Apple kan ik Quicktime niet installeren.

Hoe kan ik dit oplossen?.

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 27.09.2024 om 22:51 uur

Hallo Brabo073, even een vraag als je het programma Quicktime noemt, probeer je dan nu op een Apple computer te installeren dat zal niet gaan want Maxig programma's werken alleen op Windows, of als je op een Apple een systeem kan installeren waardoor je apart van Apple Windows kan draaien
Maar misschien heb ik het mis.
Mvg Kees

Bol schreef op 28.09.2024 om 11:16 uur

@Brabo073

Hallo BraBo,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

......Als ik nu een video wil inlezen krijg ik de melding: "Quick Time is niet geïnstalleerd......

Zijn uw films opgenomen als MP4 HEVC (H.265) en niet als MP4 AVC (H.264). Als die zijn opgenomen als HEVC dan mist u de HEVC codex.


Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 28.09.2024, 11:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Brabo073 schreef op 01.10.2024 om 16:47 uur

Mijn probleem was dat mijn Magix programma voor de update zonder problemen werkte. Na de update werden opnames van mijn Humax recorder niet meer ingelezen. ( Dit met de melding dat Quick Time niet was geïnstalleerd).

Gelukkig voor mij bleek dat nadat de computer dat Magix weer als vanouds werkte. Jammer genoeg weet ik niet waardoor, maar mijn problem is wel verdwenen.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Joop

Bol schreef op 01.10.2024 om 17:01 uur

@Brabo073

Hallo Joop,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Waarom u de melding kreeg: "Quick Time is niet geïnstalleerd", daar heb ik het antwoord ook niet op. Zelf heb ik nog nooit dit probleem gezien of gehad. Ik zet al jaren via FilleZila de opgenomen programma's over van mijn Humax naar mijn computer, die ik dan zonder problemen op de tijdlijn van Magix VDL2025 of Pro X16 kan zetten en bewerken. Maar goed uw probleem is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 01.10.2024, 17:33, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-