Kan MMM bestand niet meer openen

Fred-B schreef op 26.09.2019 om 07:19 uur

Regelmatig komt het voor dat na verloop van tijd in een project het bestand mmm niet meer kan worden geopend. Hierdoor is mijn project verloren en kan ik weer opnieuw starten. Weet iemand wat hier de oplossing voor is. Music Maker geeft als melding kan bestand mmm niet openen. Het ene moment ben ik nog bezig in mijn project en het andere moment is het niet meer te openen.

Alvast bedankt de antwoorden. Heel veel tijd gestoken in een project en dan is het weg helaas ook geen Back Up ervan. Frustrerend. Magix al gevraagd om ondersteuning maar moet heel veel doen en dan nog is het niet opgelost.

Fred B

Reacties

mi-bo schreef op 26.09.2019 om 09:08 uur

@Fred-B

Beste Fred,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

MAGIX Music Maker is een Free product van MAGIX.

Uw probleem ben ik tot heden niet tegen gekomen,

Dat er geen back-up ( automatische )te maken is klopt

Vermoedelijk zal U de oorzaak moeten zoeken in Uw Pc/laptop.

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 26.09.2019 om 09:26 uur

Beste Fred,

Uw probleem komt mij bekend voor, volgens mij hoeft u het niet te zoeken in uw laptop of PC. Bij mij loopt ook MMM regelmatig vast. Omdat de automatische back-up maken het niet doet (bij Magix Support bekend) sla ik mijn project zelf tussentijds op. Steeds onder een andere naam. BV Naam 1.mmm, naam2.mmm etc..

Het is vervelend, maar het is niet anders. Magix Support heeft dit bij de programmeurs / ontwikkelingsafdeling neergelegd.

Groet,

Rob

PS zie: https://www.magix.info/nl/forum/music-maker-2020-latest-release-auto-backup-function-doesnt-work--1230269/#ca1477293

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2019, 09:30, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fred-B schreef op 26.09.2019 om 09:57 uur

Bedankt voor het antwoord. Dat het aan mijn PC ligt daar twijfel ik aan, alles werkt prima (nieuwe PC met de laatste updates/ i7 processor 2x16GB ram geheugen etc. Alles gecheckt. Het mmm bestand is gewoon plotseling niet meer te gebruiken. Ik heb een maand lang Ableton Live geprobeerd. Totaal geen problemen. En dat is na mijn inziens een veel grotere DAW dan MMM. De helpdesk verwijst al snel naar je PC omdat het op dit moment niet op te lossen valt. Jammer maar zo haken mensen wel af op dit programma wat ik persoonlijk wel een goed programma vind om in te werken.

Hoop dat MMM snel met een oplossing komt zodat je goed kan werken in de DAW software die je hebt aangeschaft.

FredB

Bol schreef op 26.09.2019 om 10:11 uur

Hallo Fred,

Ik ben het helemaal met uw antwoord eens. Zelf heb ik sinds kort ook een nieuwe PC aangeschaft met een Intel(r) Core (TM) i9-9900K CPU@3.6GHZ en 2x16GB ram geheugen en Videokaart Nvidia GeForce GTX 1660Ti. Opslag: Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB, daarnaast heb ik ook een opslag Intel(R) SSDPEKNW010T8 (1TB)

Persoonlijk, vind ik ook, dat Magix Duitsland meer aandacht aan hun producten kan / mag / moet besteden.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.09.2019 om 10:13 uur

@Fred-B

Beste Fred,

Dank voor Uw feedback,

het programma MMM is een Free MAGIX product voor iedereen gratis te downloaden en te gebruiken.

MMM 2020 Prem is een koop product.

Dan een vraag heeft U Ableton Live ( trial versie )nog op Uw Pc staan.

Mogelijk dat de 2 verschillende Producten een conflict veroorzaken op Uw Pc.

Met vriendelijke groet.

Michael

Bol schreef op 26.09.2019 om 10:31 uur

Hallo Fred,

Zelf ben ik vanaf het begin een tevrede MAGIX gebruiker. Dat MMM een Freeware product is, is maar gedeeltelijk waar. Als u MMM 2020 aangeschaft hebt, dan is het volgens mij MMM geen freeware programma meer, maar een volledig programma.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2019, 10:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fred-B schreef op 26.09.2019 om 10:31 uur

Ableton Live nog wel erop staan. Zal het er af halen en kijken of het dan werkt. Maar daar twijfel ik echter aan. Heb nog wel andere mmm bestanden (projecten) die nog wel werken/ ingeladen kunnen worden. Het zit hem gewoon volgens mij in de software. Het mmm bestand zelf. @Michael. Ik ben in het bezit van het koop product MMM Premium Edition 2019.

mi-bo schreef op 26.09.2019 om 10:49 uur

@Fred-B

Beste Fred,

dank voor Uw Feedback.

U schrijft over MMM 2019 Prem, kijk naar deze link en U heeft daarna MMM 2020 Prem

https://www.magix.info/nl/tutorials/sinds-02-07-2019-is-er-een-vernieuwde-versie-van-mmm--1227795/

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Fred-B schreef op 26.09.2019 om 12:59 uur

@Michael. Update is al gedaan naar 2020. Maar officiele aankoop is die van 2019. Wel update gedaan naar nieuwere look. Maar dit veranderd niet dat een mmm bestand er plotseling meer ophoud. Niet meer ingeladen kan worden

Bol schreef op 26.09.2019 om 13:00 uur

Hallo Fred,

Toen Magix bekend maakte, dat MMM gratis was, stond dit op de site van Magix.

Dit artikel spreekt voor zichzelf. Ik hoef hier niets meer aan toe te voegen.

Groet,

Rob

PS. Natuurlijk kan je Ableton Live verwijderen en zien of het daar uw probleem aan kan liggen. Niet geschoten is altijd mis. Laat het forum weten wat hiervan het resultaat is.

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2019, 13:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.09.2019 om 13:10 uur

Hallo Fred,

Of je nu MMM 2017; 2018; 2019 of 2020 hebt, het basisprogramma blijft, in principe voor zowel MMM free of voor de aangekochte MMM programma's, gelijk. U kunt u probleem beter voorleggen aan Magix Support. https://support2.magix.com/customer/index.php

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2019, 13:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fred-B schreef op 26.09.2019 om 14:39 uur

Bij Magix Support al eerder gemeld. Het bestand kon niet meer gebruikt worden na de tips van M.Support. Dus weer opnieuw beginnen met het project. Er zijn wel tools die mmm bestanden repareren. Ga deze proberen en anders toch nadenken over een andere DAW. Ableton Wordt het voor mij niet. Alles op 1 scherm. Wel een mooi programma verder. Probeer de Trial versie van Pro tools, Cubase en of Presonus Studio One. Zijn in aanschaf wel een stuk duurder dan MMM. Maar dit werkt ook niet. Uren in een project steken en dan stopt het plotseling omdat het bestand zich niet meer inlaad. Heel frustrerend. Maar bedankt in ieder geval voor de tips. Mocht het lukken met bovenstaande tips dan zal ik dit zeker hier achterlaten.

Grt. Fred B

Bol schreef op 26.09.2019 om 15:11 uur

Hallo Fred,

Ik vind het jammer te moeten lezen, dat u op zijn zachts gezegd gefrustreerd bent. Natuurlijk, kunt u naar ander Muziek programma uitwijken. Hebt u er wel eens aangedacht, dat hier weleens een Windows 10 probleem ten grondslag aan kan liggen. Mijn advies zou zijn deinstalleer en installeer MMM eens, als u dit nog niet gedaan hebt. U schreef al eerder, dat de reeds eerder gemaakte MMM projecten nog wel kan inlezen. Een MMM projectbestand bestaat, volgens mij, alleen maar uit verwijzingen. Helaas moet constateren, dat ook ik weleens mijn project door een foutieve handeling mijnerzijds niet meer inlaad. Ik heb nog nooit gehoord, dat er tools zijn, waarmee je MMM projectbestanden kan repareren. Waar kan ik die vinden?

Heel veel succes,

Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-