Reacties

Bol schreef op 07.03.2023 om 23:05 uur

@Ruud-Veneboer

Hallo Ruud,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

....Windows 11 installeert Photostory Deluxe niet....

Waarschijnlijk wordt de installatie van Photostory tegen gehouden door Windows Defender.

Misschien is dit antwoord van @Bushflyer voor u de juiste oplossing. Zie: Controlled Folder Acces (in Windows Defender). Lees voor VDL dan Photostory.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ruud-Veneboer schreef op 08.03.2023 om 13:12 uur

Bedankt voor je snelle reply. Echter oorzaak al gevonden. Het had te maken met de geavanceerde App instellingen. Door deze te veranderen lukte de installatie wel. Via instellingen naar Apps en dan kies waar u apps wilt downloaden.

Bol schreef op 08.03.2023 om 17:55 uur

@Ruud-Veneboer

Hallo Ruud,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost.

...Echter oorzaak al gevonden. Het had te maken met de geavanceerde App instellingen...

Mijn vraag is nu over welke geavanceerde APP instellingen hebt u het?

Als Photostory Deluxe standaard wordt geïnstalleerd, dan worden automatisch de juiste mappen aangemaakt op de C:\ schijf. Vandaaruit wordt dan het programma verder goed geïnstalleerd. Op deze manier is het bij mij nog nooit iets verkeerd gegaan. De downloadmap die wordt aangemaakt op de C:\ schijf kan verwijderd of verplaatst worden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ruud-Veneboer schreef op 08.03.2023 om 19:44 uur

Hallo Rob,

Op mijn laptop met Win 11. naar Instellingen. > Apps > Geavanceerde app-instellingen> Kies waar u apps wilt downloaden> select overal,maar ..... Dan wordt de MS Store niet geactiveerd. Daar ging het bij mij steeds mis.

Magix Photo werd na het downloaden gezien als een App en ja die stond niet in de MS store.

Maar jouw suggestie lijkt me ook goed. Keep it in mind.

Bedankt alvast voor de info.

Met vriendelijke groet,

Ruud

Bol schreef op 08.03.2023 om 22:31 uur

@Ruud-Veneboer

Hallo Ruud,

Nu begrijp ik waarom Windows 11 de gedownloade Photostory Deluxe installatie programma hebt geblokkeerd, wanneer deze niet op "overal" staat.

In Windows 10 staat deze standaard op "Overal". Ik zou verwachten, dat dit ook Windows 11 zo zou zijn. Maar als ik zou moet kiezen, dan zou mijn keuze eerder vallen op: "Overal, maar waarschuw mij voordat een APP wordt geïnstalleerd, die niet afkomstig is uit MS store". Bij deze instelling krijg je dan de keuze om de installatie uit te voeren of te weigeren.

Bedankt👍 voor deze informatie.

Bij het installeren van Photostory Deluxe worden nu ook de juiste mappen aangemaakt op de C:\ schijf, zoals ik in eerder antwoord laat zien.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.03.2023 om 22:49 uur

@Ruud-Veneboer

Hallo Ruud,

Ik heb maar eens de proef op de som gedaan. Ik heb het programmaatje "Speccy" verwijderd en opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Maar voordat deze geïnstalleerd wordt, krijg ik deze melding: "Apps downloaden uit de Store - Toch installeren". Als ik op Toch installeren klikt wordt het programmaatje "Speccy" zonder verdere problemen geïnstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ruud-Veneboer schreef op 09.03.2023 om 11:54 uur

Hallo Rob,

Idd de instelling op mijn laptop stond standaard op alleen door MS gecontroleerde Apps.

Nu ik het weet geen probleem issue meer.

Bedankt voor alle reacties.

Mvrgr

Ruud